یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس راه استان از تعیین سهم تقصیر برای آموزشگاه‌های رانندگی در تصادفات جرحی و فوتی خبر داد.
به گزارش یافته، سرهنگ "مصطفی دالوند" اظهار داشت: پلیس‌راه در نظر دارد در تصادفات منجر به فوت و جرحی علاوه بر مشخص کردن سهم راننده، سهم آموزشگاهی که راننده در آنجا آموزش ‌دیده و گواهینامه دریافت کرده را نیز مشخص کند.
وی افزود: از 15 آذرماه 98 چنانچه دریافت‌کنندگان گواهینامه رانندگی از آموزشگاه‌های رانندگی خاصی دارای آمار بالای تصادف منجر به جرح یا فوت باشند کارشناسان تصادفات پلیس راهور و راه موظف هستند بر اساس تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نسبت به تعیین حق السهم تقصیر آموزشگاه رانندگی مربوطه که در امر آموزش نظری و عملی هنرجویان خود کوتاهی کرده اقدام کنند.
رئیس پلیس‌راه استان لرستان تأکید کرد: هم‌زمان با اجرای این دستورالعمل، بر عملکرد آموزشی مربیان کلیه آموزشگاه‌های رانندگی نیز توسط کارشناسان پلیس‌راه نظارت می‌شود.

تعیین سهم تقصیر برای آموزشگاه‌های رانندگی در تصادفات جرحی و فوتی

دیدگاه‌ها  

#1 همراه 1398-10-03 09:39
پس بهتره در اینصورت برای اموزشگاه ها هم یک امکانی قرارداده بشه که کسانی رو که اموزش دادن و گواهبنامه گرفتن را هرچند وقت یکبار فراخوان کنن و در کلاس های باز آموزی شرکت کنند.در غیر اینصورت نمیتوان انتطار داشت اموزشگاه مسوول کسی باشه که ۵ سال پیش گواهبنامه گرفته و بسیارب علائم رو فراموش کرده.
نقل قول کردن
#2 محمد 1398-10-03 11:21
مشکل رانندگی و تخلفات رانندگی فقدان فرهنگ و ادب رانندگی است وگرنه عموما افراد از نظر رانندگی مهارت کافی دارند . بنابراین به نظر می رسد باید روی فرهنگ رانندگی کار کرد.
نقل قول کردن
#3 امیر 1398-10-03 15:32
تبصره3ـ در صورتی که براساس نظر کارشناسان تصادفات نقص راه یا وسیله نقلیه مؤثر در علت تصادفات باشد حسب مورد متصدیان ذی‌ربط، مسؤول جبران خسارات وارده بوده و با آنان برابر قانون رفتار خواهد شد
الان این تبصره چه ربطی به آموزشگاه داره !!!!!
نقل قول کردن
#4 علی 1398-10-03 22:10
امتحان عملی توسط نیروهای راهور مگه گرفته نمیشه اگه دنبال سهم تقصیر هستید به راهور برمی گرده
نقل قول کردن
#5 اکبر-ظ 1398-10-04 07:54
پیشنهاد خوبی است بعضی از اموزشگاهها صرفا به پول دریافتی از مشتری فکر می کنند نه به اموزش مهارت و فرهنگ رانندگی به مشتریان.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا