یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هنگامی‌که نام شهدا را بر زبان می‌آوریم و برگ برگ جان‌فشانی و ایثار آن‌ها را در دفتر تاریخ ۸ ساله جنگ تورق می‌کنیم اگرچه بسیاری از درک آن عاجزیم اما بی‌اختیار روح و روانت از هر آنچه در قید و بند دنیای فانی است پر کشیده و به ایام مانی و جاودان فرود می‌آید. روزگار یک رنگی و پاکی که سینه‌های زخم‌خورده و التیام نیافته از جور هم دل و همراه و نه برای نام و نان که برای سربلندی این دیار و مردمانش در برابر یک دنیا خصم سپر شد و هزاران سینه بشکافت تا آرامش و امنیت را برای سزاوارترین مردم دنیا به ارمغان بیاورد.
و افسوس که پس از جنگ عده‌ای برای نیل به اهداف دنیوی و سیاسی پای بر هر آنچه افتخار و ارزش بود نهاده و با چپاول و غارت بیت‌المال همه ما را شرمنده زخم‌خوردگان جنگ نمودند، اما باز هم روزنه امیدی هست که یاد و نام شهدا ما را مجاب کرده بغض را در گلو فرو برده و دردهایمان را در دل بریزیم.
امروز شهدا نیستند اما یاد نامشان هست و پدران و مادران شهدا به‌عنوان نماد صبر و ایستادگی نقطه قوت همه آن‌هایی هستند که باور دارند روزی همه کسانی که از نمدهای ریاکاری و دو رنگی برای کسب منافع دنیوی کلاهی بافته‌اند، رسوا خواهند شد.
پدران و مادران شهید که پس از سال‌ها فراغ و هجر به سوی یگانه مانا هجرت ابدی نموده و با فرزندان خود دیدار می‌نمایند که این قلم نه برای گله از هجرت ایشان است که بی‌گمان " ارجعی الی ربک" دعوت حضرت حق و باور همه ما و از آن گریزی نیست، اما آنچه نمک بر زخم‌های خانواده معظم شهدا می‌باشد، سخنان عده‌ای نادان است که ندانسته و بدون تحقیق بر زبان می‌آورند که ای‌کاش این زبان تند و تیز را برای احقاق حقوق خود از اختلاسگران و غارتگران بیت‌المال و آقازاده‌های بی‌درد در دهان می‌چرخانند.
 
برخی با بیان مطلبی خلاف واقع
سعی می‌کنند چنان وانمود کنند که خانواده شهدا به‌واسطه تقدیم بهترین عصاره زندگی خود، در رفاه کامل بسر برده و مسوولان و متولیان برای آن‌ها بذل و بخششی بی‌نهایت در نظر گرفته‌اند، در حالی که این‌چنین نیست و ضوابط قانونی و به‌صورت یکسان در سراسر کشور برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در نظر گرفته شده است.
یکی از متولیان می‌گوید: برخی بر این باورند که هزینه مراسم ترحیم پدران و مادران شهدا توسط بنیاد شهید پرداخت می‌شود، در حالی که این‌گونه نیست و در سراسر کشور در صورت فوت پدر و یا مادر شهید تنها مبلغ ۵ میلیون تومان به‌عنوان بیمه عمر از سوی بنیاد شهید پرداخت می‌شود و مستمری ایشان نیز قطع می‌شود و چنانچه هزینه‌ای برای برگزاری مراسم ترحیم صورت می‌گیرد توسط بازماندگان متوفی تقبل می‌شود.
به هر حال همه ما باید به این باور برسیم و به نسل امروز یادآور شویم که هر چه داریم از خون‌های پاک شهداست و مرهون ایثار بهترین فرزندان این سرزمین است که یقیناً مسوولان ما که پایه‌های میزشان بر خون‌های شهدا بنیان نهاده شده وظیفه‌ای به‌مراتب سنگین‌تر بر دوش دارند.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 کارون 1398-09-28 07:44
امیدوارم هر کدام از مقامات و خانوادهایشان در حق خون شهدا خیانت کردن،رشوه 26 میلیاردی،اختلاس ،رانت و...کرده اند نابود شوند
نقل قول کردن
#2 اروان 1398-09-28 09:50
خداوند به خانواده شهدای گرامی که اسوه صبر ،ایثارهستند صبر و سلامتی عنایت بفرماید.درود خداوند بر شهدا ،ایثارگران و آزادگان که وجودشان خونشان را در دفاع از ملت قهرمان ایران فدا کردند.
نقل قول کردن
#3 رشیدی 1398-09-30 08:29
امید است با انتشار این مطالب عده ای که به خواب غفلت رفته اند بیدار شوند آنان که فراموش کرده اند که این آسایش و آرامش نتیجه تلاش و از خود گذشتگی چه کسانی بود که از همه چیز خود گذشتن برای وطن،ملت و کشور عزیزمان ایران،این سخن شاید در لفظ آسان باشد ولی به والله در عمل مرد میخواهد که از همه چیز خود بگذرد.و بعد از آنان اگر بازماندگانشان رفاهیاتی را دریافت کردند هیچ وقت جایگزین خلع معنوی که در زندگیشان هست نمی شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا