یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هر چند در برخی دوره‌ها شاهد حضور افراد اهل فن و کاردان در عضویت هیات مدیره خانه مطبوعات استان بوده ایم، اما سال‍ها است رسانه نویس های لرستانی از داشتن خانه مطبوعاتی منسجم و قوی بی‌بهره‌اند.
خانه‌ای که مطالباتشان را پیگیری کند، مشکلاتشان را مرتفع سازد، ضعف‌ها و نواقص شان را از بین ببرد، در جهت ارتقاء فضای رسانه ای تلاش کند، اقتدار و آبرو روز افزون به جایگاه رسانه و رسانه ای ها ببخشد.
هر دوره به‌رغم وجود افراد شاخص و با تجربه در کنار جوان ها این خانه بنا به دلایلی که ذکر آن در این مقال نمی‌گنجد به قهقرا رفته و شاهد استعفاهای پی‌درپی و حتی انحلال آن بوده ایم.

خانه‌ای در ابهام

امسال نیز همچون سنوات گذشته استقبال خوبی برای انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان صورت گرفت و بیش از ۳۰ نفر اعلام داوطلبی کرده اند، اما آیا منتخبین می‌توانند خاطرات بد شکل ‌گرفته در اذهان اهالی رسانه را از بین ببرند و خانه مطبوعات لرستان را به جایگاه ویژه و واقعی خود برسانند؟!
یادمان باشد خانه مطبوعات استان های همجوار از چنان اقتداری برخوردار بوده و هستند که با یک بیانیه استاندار را به چالش و حتی عزل کشانده اند.
برای اعضا خانه امتیازات عرف و هم‌طراز با ادارات گرفته اند، از مسکن گرفته تا تسهیلات ارزان قیمت و حتی تجهیزات موردنیاز دفاتر نشریات و خبرگزاری‌ها.
وقتی اعضای خانه مطبوعات ما در ادوار مختلف درگیر جدل‌های بی‌حاصل و حسادت‌های کور کورانه بودند، همین خانه در استانهای همجوار سمینار و همایش و امتیازات هویت زا و اقتدار بخش اجرا می‌کردند.
وقتی سر ریاست خانه در لرستان دعوا بود، یا تمام تلاش ها معطوف ملاقات‌های تبلیغاتی با مدیران و مقامات بود، استان های همجوار در وزارتخانه مشغول گرفتن سهمیه کاغذ برای نشریات استان خود بودند.
وقتی قند دل برخی اعضای خانه با سلام یک مدیر استانی آب میشد و یا در تلاش برای ثبت عکس یادگاری با مقامات بود و فلسفه حضورش در خانه مطبوعات را به فراموشی می‌سپرد؛ در همین حوالی استان در خانه مطبوعات یک استان ربان کلنگ زنی چاپخانه‌ای قیچی می‌شد که آرزوی سالیان دور و نزدیک ما بود.
آن زمان که خانه تشکیل نشده از پای‌بست ویران می شد، استان هایی نظیر اردبیل بیانیه خانه مطبوعات شان در کل کشور خبرساز می‌شد و لرزه بر اندام مسوولان می‌انداخت.
براستی آیا رسانه های لرستان قوی هستند یا رسانه های همین استانها، رسانه ای های ما قلم به دستند یا آنان... پس چرا نباید چنین ظرفیتی خانه‌ای در خور داشته باشد.
چرا باید تیم ها و مافیای کسب رای تعیین‌کننده باشند نه شایسته‌سالاری و استحقاق.
آیا چند سال برای اتلاف وقت کم است؟ کی و کجا باید آزمون‌وخطا را کنار بگذاریم و نام‌هایی به خانه بفرستیم که وزنه باشند برای اقتدار از دست رفته؟
افرادی به خانه راه پیدا کنند که از همین جنس باشند نه بیگانه؟
تماس های افراد دسته چندم و کم تجربه که به لطف قانون موجود اجازه داوطلبی در خانه مطبوعات را می‌دهد، نشان از بی‌اهمیتی و کم اعتباری این خانه در لرستان است که امیدواریم با گزینش افراد متخصص، با تجربه، متعهد، سلامت کاری و دلسوز جایگاهی در شان نام خودش کسب کند.
دوستان رسانه ای همت کنیم خانه‌ای بسازیم در شان و جایگاه اهالی و اصحاب رسانه راه را بر تکرار خطا ببندیم که خدای‌ناکرده بیش از این جایگاهمان تضعیف نشود و اقتدار از دست رفته را بازستانیم.

نام محفوظ/ یافته

‌ انتخابات خانه‌ی مطبوعات لرستان برگزار می‌شود+ آگهی فراخوان




***********************************************************

‌توضیح: جلسه مجمع عمومی خانه مطبوعات لرستان به صورت الکترونیک در مورخ ۲۶ آذرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ برگزار می‌شود،

دستور جلسه:

۱ -انتخاب هیات مدیره برای مدت ۳ سال

۲ -انتخاب بازرسان برای مدت یک سال

دیدگاه‌ها  

#1 احمد 1398-09-21 19:56
بسیار درست و متین.

برخی افراد تا مدتها افتخارشان ملاقات با فلان مسول بود و هر روز عکس این ملاقاتها را منتشر میکرد
نقل قول کردن
#2 رسانه ای 1398-09-21 20:12
جانا سخن از زبان ما میگویی.
این بار را خوب رای بدید اهالی رسانه
شما اهالی مطبوعات که ادعای این را دارید که طایفه ای رای ندید پس لطف کنید که خودتان هم بر اساس عدل رای بدید. تخصص و تجربه فراموش نشه
نقل قول کردن
#3 مدیری 1398-09-21 20:16
مگه این خانه مطبوعات نباید نماد اهالی رسانه باشد؟
پس چرا باید بی اهمیت بود
نقل قول کردن
#4 احمدی 1398-09-21 21:27
اون دوستمون مگه یه بارگوشت توزئع نکردن چرا قدرشونو نمیدونید.تازه اندازه دوتا هنرپیشه هم عکس با این واون گرفت.اهان یادم رفت بگم با خیلی ها هم قوم وخویش بود بیشتر وقتی تسلیت می نوشتند.
اما از شوخی که بگذریم واقعن مگه نه اینکه خانه ساخته وپرداخته خود اهالی مطبوعات نبودند؟
نقل قول کردن
#5 رحیمی 1398-09-21 22:49
خداییش اعضا دوره قبل چه کارنامه ای داشتند.
جر این بود که شان روزنامه نگار تا حد گرفتن یک وام یک میلیون تومانی پایی اومد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا