یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چندی پیش حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سفری به استان لرستان بازدیدی از طرح‌های کشاورزی این استان داشت و البته روبان اندک پروژه‌هایی نیز به دست ایشان بریده شد، پروژه‌هایی که بعضاً چند سالی است فعالیت خود را آغاز نموده و گویا برگزاری مراسم افتتاح صرفاً برای نشان دادن حضور مثمر وزیر محترم بود؛ در این سفر وزیر جهاد کشاورزی قول‌ها و وعده‌هایی نیز به مردم استان داد.
اما شاید در آن روز مردم این استان نمی‌دانستند که حجتی در آستانه اخراج از هیات دولت هست و رؤیای به دست آوردن دل مجمع نمایندگان استان او را به این دیار محروم کشانده است.
در همان زمان اجرای شبکه سدهای حوضیان و خان‌آباد به‌عنوان یکی از مطالبات مردم الیگودرز در حوزه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی مطرح شد و انتظار این بود که وزیر محترم بازدیدی میدانی از این دو پروژه داشته باشند اما متأسفانه این‌چنین نشد و تنها از زبان نماینده الیگودرز و در سفر به الیگودرز این خواسته مطرح شد.
بی‌شک استان لرستان ازجمله قطب‌های کشاورزی در کشور می‌باشد که نیاز اولیه آن تأمین آب است و متأسفانه عدم توجه به زیرساخت‌های بهره‌برداری باعث شده چرخ تولید محصولات کشاورزی در لرستان لنگ بزند که نمونه بارز آن کاهش میزان تولیدات کشاورزی به‌ویژه گندم در الیگودرز می‌باشد.
سد حوضیان الیگودرز به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر شهرستان الیگودرز گذشته از مباحث گردشگری نقش تعیین‌کننده‌ای در تأمین آب سه هزار هکتار از اراضی پایین‌دست دارد اما جهاد کشاورزی در مدت سه سال توانایی تکمیل شبکه پایاب ۵۰۰ هکتار را نداشته است و بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره و بلااستفاده مانده و در مقابل کشاورزان با نگاه حسرت‌زده مشغول کشت دیم هستند و متأسفانه در سد خان‌آباد هم همین مشکل را شاهد هستیم.
متأسفانه روال فرار از پاسخگویی وزیران در این دولت بیش از دولت‌های گذشته نمود پیدا نمود که ظهور این روال ناپسند نتیجه عدم نظارت صحیح نمایندگان مجلس می‌باشد، نمایندگانی که بعضاً امضای خود را با دریافت کلید یک واحد آپارتمان در بهترین مناطق تهران و دیگر امتیازات از زیر استیضاح وزیر پاک می‌کنند که ای‌کاش نمایندگان مجلس حداقل برای پس گرفتن امضای خود امتیازی به نفع مردم و حوزه انتخابیه خود می‌گرفتند اما برخی از آن‌ها چنان توقع ناچیزی داشته‌اند که حتی با شرط تغییر مدیر یک مجموعه شهرستانی از استیضاح وزیر صرف‌نظر می‌نمایند!
اما روز گذشته حجتی وزیر جهاد کشاورزی قبل از پاسخگویی در صحن مجلس و استیضاح، استعفا داد و رئیس‌جمهور نیز او را در سمتی تازه به کار گمارد!
او ازجمله وزیرانی بود که بوقت استیضاح به یاد لرستان محروم افتاد و برای جبران خسارات سیلاب فروردین در حوزه کشاورزی نیز وعده‌هایی داد که شاید این وعده‌ها در دفتر سفر وزیر بایگانی شود، اما باید باور کنیم که گه گاهی سفرهای استانی و وعده و وعید هم نمی‌تواند وزیران را از زیر تیغ استیضاح نجات دهد.
 
عباس شاه علی



وزیران مهربان به‌وقت استیضاح!



توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 محمود وند 1398-09-05 17:11
وزیر آموزش و پرورش هم قرار است استیضاح شود
باید منتطر باشیم ابشان هم یاد لرستان بیفتد
نقل قول کردن
#2 اصالت ایران 1398-09-05 18:29
برای پروژه های ملی در لرستان خیلی ضعیف عمل میکنند با اینکه کشاورزی یکی از پتانسیل های لرستان است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا