یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: بانوان نقش اثرگذاری در پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در جامعه دارند.
به گزارش یافته، محمود ثمینی روز چهارشنبه در نشست تشریح برنامه‌های ششمین دوره کارگاه‌های تخصصی - آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده منطقه غرب کشور بیان کرد: در راستای توانمندسازی بانوان لرستان اقدامات خوبی شده اما این تلاش‌ها کافی نیست چراکه بنیان اصلی خانواده‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: تقویت بانوان به سلامت جامعه و خانواده‌ها کمک می‌کند و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را مادران در بنیان خانواده رفع می‌کنند چرا که مادران لنگر خانواده‌ها هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با تاکید بر اینکه توانمندسازی بانوان و اشتغال‌زایی آنان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است، ادامه داد: در این راستا نقش تشکل‌ها و نهادهای مردمی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
ثمینی گفت: این سازمان‌ها در چارچوب قوانین جهت توسعه فرهنگ مدنیت می‌توانند نقش مهم و اساسی داشته باشند و در این راستا باید درآمد پایدار برای بانوان ایجاد کنند تا اقتصاد خانواده تأمین شود.
وی بر لزوم ارائه خدمات و تسهیلات ارزان‌قیمت به بانوان سرپرست خانوار و ایجاد زمینه‌های لازم برای رونق اشتغال این قشر تأکید کرد و افزود: در این راستا ایجاد نمایشگاه و بازارچه فروش توانمندی‌ها و صنایع‌دستی بانوان در استان یک ضرورت است که محقق شدن این امر نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان اظهار داشت: توسعه لرستان نیازمند هم نگری وهم فکری مشترک مسئولان و اصحاب رسانه است و نقد منصفانه مورد استقبال قرار می‌گیرد چراکه باعث رفع مشکلات و موانع می‌شود.
ثمینی ضمن تاکید بر توسعه استان با استقبال از نقد منصفانه، تاکید کرد: اصحاب رسانه استان با نقدپذیری منصفانه و دور بودن از برخی مسائل حاشیه‌ای، نارسایی‌ها را به مدیران گوشزد کرده و توسعه استان را رقم می‌زنند.
وی بیان کرد: رسانه‌ها در معرفی لرستان برای رونق سرمایه‌گذاری نقش اساسی دارند و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان باید اطلاع‌رسانی و نیازمندی‌ها مطالبه شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، با بیان اینکه حاشیه‌سازی کمکی به توسعه استان نمی‌کند اظهار داشت: توسعه لرستان با وجود تلاش‌های فراوان گذشته، در حد توانایی و پتانسیل موجود در استان نیست و باید تلاش کرد که این توانمندی‌ها استفاده شود.
ثمینی با تاکید بر اینکه راه توسعه لرستان از مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عبور می‌کند، ادامه داد: حضور بخش خصوصی نیازمند امنیت سرمایه‌گذاری است که تضمین امنیت سرمایه‌گذاری در لرستان در سطح بسیار بالا برقرار است.
وی عنوان کرد: آماده بودن زیرساخت‌ها از دیگر پیش‌نیازهای حضور بخش خصوصی است و لرستان به‌تناسب شرایط و اقلیم باید به حدی درست و دقیق معرفی شود که سرمایه‌گذاران متقاضی و راغب سرمایه‌گذاری در استان باشند.
وی اظهار داشت: در لرستان زیرساخت ریلی در مرکز و برخی نقاط استان توسعه‌نیافته که این مهم در دستور کار استان قرار دارد.
ثمینی با بیان اینکه دولت تصدی‌گری را به بخش غیردولتی و خصوصی واگذار کرده است، افزود: در این راستا باید سرمایه‌گذاران را دعوت به سرمایه‌گذاری در لرستان کرد تا توسعه و اشتغال و درآمدزایی افزایش یابد.




عبور راه توسعه لرستان از مسیر سرمایه گذاری بخش خصوصی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا