یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نخستين فصل برنامه موفق و جذاب “عصر جديد” بعد از ماه‌ها به پايان رسيد و برگزيدگان نهايي خود را با آراي مردمي از ميان برندگان مراحل پيشين معرفي كرد.



فارغ از دیدگاه‌های مختلف و متفاوت موافقان و مخالفان با اساس اين برنامه، حجم گسترده استقبال مخاطبان و ميزان بالاي تماشاكنندگان آن باعث شد كه تعداد بسيار زيادي از بينندگان اين برنامه و مخصوصا آخرين قسمت آن را -كه به معرفي برگزيدگان نهایی‌اش اختصاص داشت- دنبال كنند.
از هفته‌های قبل هم بخش عمده‌ای از بينندگان اين برنامه خصوصا در فضاي مجازي نتيجه را از قبل پیش‌بینی می‌کردند و ترتيب برگزيدگان را بر حسب تشخيص فردي و احتمالات ذهني خود حدس می‌زدند.
برخي با اشاره به شكسته شدن خطوط قرمز در نمايش حركات ورزشي بانوان مطمئن بودند كه گروه دختران نينجا اول خواهند بود و گروهي ديگر با توجه به ترك بودن پسر خواننده فيناليست مي گفتند مطمئنا زنجانی‌ها و آذری‌ها و بقيه ترك زبان‌ها در كنار مردم اردبيل به اين نوجوان محجوب و شيرين رأي خواهند داد و او قطعا اول می‌شود.
برخي هم جذابيت شعبده‌بازی را مهمتر تلقي می‌کردند و معتقد بودند كه بيشتر مردم به شركت كننده جواني كه حضوري جذاب و خیره‌کننده داشته رأي می‌دهند.
اما رأی‌گیری پاياني عصر جديد بسياري از محاسبات را بر هم زد و پیش‌بینی غالب كساني كه برنامه را دنبال می‌کردند باطل ساخت.
گروه دختران نينجا آخرين رتبه را به دست آورد و نوجوان ترك هم به رتبه اول نرسيد و جوان شعبده‌باز هم در جايگاه چهارم قرار گرفت.
اين نتايج به عنوان نمونه‌ای كوچك و زنده خطاپذير بودن جدي بسياري از محاسبات و گمانه‌زنی‌ها را يادآور شد و به طور خاص برخي پیش‌بینی هاي سياسي را به خاطر آورد.
اكنون در آستانه انتخابات مجلس و رياست جمهوري هم اصلاح طلبان بايد از اين تجربه ساده درس بگيرند و هم اصولگرايان.
هم اصلاح طلبان بايد باور كنند كه فرزند لرستان بودن باعث رأي گرفتن نمي شود يا داماد يك منطقه ديگر بودن و زن بودن يا امثال اينها ملاك قطعي براي حصول نتيجه نيست و هم اصولگرايان بايد بپذيرند كه مخاطب جديدي با ویژگی‌ها و خصوصيات متفاوت و غير قابل پیش‌بینی در مقابل آن‌هاست كه ديگر با معيارها و قواعد گذشته رفتار نمي‌كند.
جمعيت عظيم جوانان و نوجوانان دهه هفتاد و هشتادي كه در آخرين مرحله برنامه عصر جديد به بانويي ماهشهري و پسري شيرازي رأي دادند همان كساني هستند كه اصولگرايان و اصلاح طلبان به حضور آنان در پاي صندوق‌های رأي نياز دارند.
اين مخاطبان خاص و متفاوت دنيايي تازه و حال و هوايي مختلف دارند و منطق ذهني و ارزش‌ها و باورها و نيازها و دغدغه‌ها و زبان و ادبيات شان كاملا با نسل‌های قبلي فرق دارد.
به‌راستی اكنون عصري جديد آغاز شده است با همه خصوصيات و اقتضاءات تازه خودش و مهم‌ترین مسئله اين است كه جريانهاي سياسي و سياست پيشگان اين نسل را نمی‌شناسند و با زبان شان آشنا نيستند و هرگز نمی‌توانند آنان را پیش‌بینی كنند و همه، چه اصلاح طلب و چه اصول‌گرا لازم است مراقب باشند تا ساده انگارانه برنامه هايشان را بر اساس پیش‌بینی‌های نادرست خود طراحي و تنظيم نكنند كه ممكن است بعد از شمارش آراي صندوق‌ها با نتايجي بسيار غافلگیرکننده روبرو شوند!
 
حجت‌الاسلام زائری، فعال فرهنگی / روزنامه‌ی خراسان

دیدگاه‌ها  

#1 ندا 1398-06-07 16:45
اتفاقا درسته، پارسا رای نیاورد چون دختران نینجا هم ترک معرفی شدن و رایشون شکسته شد اگر دوتا نبودند قطعا ترک ها به ترک رای میدهند ...و عبادی رای اوردند چون مردم ایران احساسی هستن و هر کی اشکشون دربیاره رای میدن
نقل قول کردن
#2 شهروند 1398-06-07 20:42
اصلاح طلبان کمتر رای میدهند این سری و مجلس دست اصول گرایان میفته
نقل قول کردن
#3 کلنجار 1398-06-08 00:04
عملکرد ها برای مردم معنا دارد چه جوان باشی چه میانسال چه کهنسال .این 8 سال گذشته چنان عجایبی برخمان کشید که بنده میانسال هرکز به این 8 سال گذشته رای نخواهم داد .اختلاس پیدا شد .حقوق نجومی پیدا شد ژن خوب و برتر از ژن مردم پیدا شد .عده ایی هنوز باورشان اینه که سهمشان از سفزه انقلاب کامل نبرده اند پیدا شد .دیگه نسل جدید میخواهند چی پیدا کنند که اینده اشان با این تفکر ساخته شود.؟
نقل قول کردن
#4 صابر 1398-06-09 12:48
کمک به سیل زدگان بالاترین خدمت به خلق الله هست ممنون از افرادیکه دست همنوع خودشان را گرفتند و با آنها هم دردی کردند.ممنون و تشکر خداوند به شما سلامتی و خیر و برکت عطا بفرمایید.
نقل قول کردن
#5 رضا-س 1398-06-10 11:34
اصولگرایان و اصلاح طلبان عملکرد موفقی نداشته اند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا