یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 

کمیته ویژه بررسی دلایل زوال جنگل‌های بلوط استان تشکیل وتحت نظارت ستاد ملی کشوری‌، کار مطالعات و تحقیقات میدانی در خصوص روند نابودی درختان بلوط در استان را انجام می دهد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان،"هوشنگ بازوند" در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در کوهدشت برگزار شد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌، مقرر شده این کمیته تا دو ماه آینده دلایل بروز زوال بلوط لرستان را شناسایی و معرفی کند.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود 300 هزار هکتار جنگل بلوط استان لرستان، دچار مشکل شده اند، اظهار داشت: خسارت این خشکیدگی در برخی مناطق استان از جمله کوهدشت، پلدختر، چگنی و جنوب خرم‌آباد بیشتر از دیگر نقاط است.

بازوند افزود: به همین منظور70 میلیارد ریال اعتبار ملی برای مبارزه با موضوع خشک شدن درختان و جنگل‌های بلوط در این استان اختصاص یافته که به صورت مرحله‌ای و برای اجرای طرح‌های پیشگیری از خشکیدگی درختان بلوط منطقه زاگرس از جمله جنگل‌های استان لرستان پرداخت و هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: در قالب طرح صیانت از جنگل‌ها توجه ویژه ای به اجرای طرح‌های پیشگیرانه از جمله اقدامات پرورشی، بهداشتی و طرح‌های احیا و آبخیزداری برای جلوگیری از خشکیدگی جنگل‌های بلوط شده است.

 

دیدگاه‌ها  

#1 بهاروند 1392-10-16 07:59
جناب آقای بازوند دلایل زوال بلوط که مشخص شده است که یکی خشکسالی است و دوم وجود آفت هایی که اخیرا به واسطه ضعیف شدن بلوط ها در اثر کم آبی و کاهش باران طغیان کرده اند. عقیده شخصی من در مورد درمان آفت ها درختان بلوط که اکثرا بصورت لارو و کرم مانند می باشند استفاده از روشهای مبارزه بیولوژیک است یعنی پرورش جانوران و پرندگان و موجوداتی که تغذیه آنها از این لاروها است و رها کردن در محیط پر آفت. اگر چه از سموم هم می توان در مواقعی استفاده نمود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا