یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محسن اقبالي نايب رييس شوراي شهر خرم‌آباد - يافتهنايب‌رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: تطبیق طرح‌ها و لوایح در چارچوب قانون به جهت جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان در اولویت کارهای کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر خرم‌آباد قرار دارد‌.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر خرم‌آباد، "محسن اقبالی" اظهار كرد: قانون وظایف و اختیاراتی برای شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شده است که بعضی از این اختیارات راجع به شهرداری و بعضی دیگر مربوط به نهادهای دیگر مدیریت شهری است.

وی افزود: در ماده 17 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی و بند 3 ماده 17 نظارت بر حسن اجرای طرح‌های مصوب در امور شهرداری با شورای شهر است و در بند 33 همین ماده نیز، نظارت بر اجرای طرح‌های مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابان‌ها، میادین، فضای سبز و تاسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات موضوعه با شورای اسلامی شهر است.

اقبالي بيان داشت: شورای شهر در مرحله اجرای طرح‌های عمومی نیز می‌تواند اقدام به تصویب مصوباتی نماید که موثر در حقوق مالکانه باشد.

نايب‌رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: ناگفته نماند که طبق اصل 150 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصمیمات شوراها نباید مخالف موازین اسلام و قوانین کشور باشد‌.

اقبالي تصريح كرد: چنانچه شورای شهر، اقدام به وضع مصوباتی نماید که خارج از حدود اختیارات این شورا و دخالت در امر قانون گذاری باشد، این مصوبات می‌تواند توسط مراجع ذی‌صلاح از جمله هیأت‌های حل اختلاف موضوع ماده 17 ق.ت.ش و یا دیوان عدالت اداری ابطال گردد.

وي افزود: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در مواردی، مصوبات شوراهای اسلامی شهر را به دلیل مخالفت با قوانین کشوری و خروج از حدود اختیارات باطل اعلام کرده است‌.

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 من 1392-10-15 08:00
خداييش ايم قحطي بي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟ د هيچ ايمي د ايي شهر ني كه مهرابي بيه شهردارش فك نكم كارمندا شهرداري هم گوش وه حرف ايي خوشتيپ بين واخجالتا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا