یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در پی درخواست عده‌ای از اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد از رییس کل دادگستری استان مبنی بر کمک به ایفاء وظایف قانونی شورای شهر در خصوص انتخاب شهردار، رییس کل دادگستری استان از دبیرخانه شورای حل اختلاف خواست موضوع را در دستور کار ورسیدگی قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان، رییس کل دادگستری در جلسه اخیر شورای قضایی استان، اداره کل بازرسی استان را مامور رسیدگی به تخلفات اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد از مقررات قانونی و ارائه گزارش آن به مقامات مسئول نمود.

رییس شورای قضایی استان در این جلسه اظهار داشت: شهروندان از لحظه تولد تا هنگام مرگ و کفن و دفن با خدمات شهری سر و کار دارند و نمی‌توانند جهت رفع مشکلات موجود و جبران کارهای عقب‌مانده دست روی دست بگذارند تا اعضای شورا شهر به توافق برسند!

"جعفر بدري" افزود: ادامه اختلافات موجود اعضاي شورا، برنامه نگه‌داری و بهبود محیط شهری و ارائه خدمات اجتماعی را با مشکل مواجه می‌سازد.

رییس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهلت 3 ماهه شورای شهر برای انتخاب شهردار تاکید کرد: تعیین سرپرست برای انتخاب شهردار به توافق برای یک دوره 3 ماهه مجاز است، ولي بعد از آن باید اعضاء شورای شهر برای انتخاب شهردار به توافق برسند.

بدري خاطرنشان كرد: اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد فقط 2 ماه ديگر فرصت دارند تا با کنار گذاشتن اختلافات نسبت به امور جاری که در شرح وظایف شوراها آمده اقدام نمایند، در غیر این صورت موضوع در شورای حل اختلاف مطرح و چنان‌چه شورای حل اختلاف تشخیص دهد اختلاف موجود بین اعضای شورای شهر موجب اختلال در ایفای وظایف قانونی شورای شهر نموده است، قطعاً حکم به انحلال آن صادر خواهد نمود.

لازم به توضیح است که براساس مقررات قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، در خصوص اختلاف درانتخاب شهرداران به منظور رسیدگی به شکایات قانونی مبنی بر تخلفات و اعتراضات شوراهای شهر هیأتهایی به نام هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات در مراکز استان تشکیل و هرگاه شورای اسلامی شهر اقداماتی بر خلاف وظایف مقرر یا مخالف مصالح عمومی کشور انجام دهد موضوع جهت انحلال شورای شهر به هیأت حل اختلاف استان ارجاع می‌گردد و چنان‌چه هیأت مذکور به شکایات و گزارش‌ها رسیدگی می‌نماید ودر صورت احراز انحراف هر یک از شوراها، آن را منحل می‌نماید.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهوند 1392-09-20 10:09
نمي دانم چرا اين مديران رده بالا يكبار هم كه شده براي فقر و بدبختي و اعتياد فرياد نمي كنند . شورا كه جايگاه دخالت سياسيون نيست . در هر شورايي اختلاف نظر وجود دارد . همه كه هم نظر نيستند و اين طبيعي است و اين شورا هم طبق قانون تا حالا برخورد كرده و سرپرست تعيين كرده و قطعا تا پايان دوره اقدام به انتخاب شهردار خواهد نمود . چرا آقاي رييس به دخالتهاي بيجاي معاون سياسي استانداري تذكر نمي دهد . اگر سيساسيون دخالت نكنند انتخاب شهردار روال طبيعي خودشو طي ميكنه .
نقل قول کردن
#2 شهروند خرم آباد 1392-09-20 17:51
در تمام نقاط دنیا همه از نیروهای متخصص استفاده میکنند.وقتی اعضای شورای شهر ما بدون هیچ دانشی در این خصوص وارد شورا میشوند و ترکیب آنها بیشتر به درد ... میخورد تا شورای شهر ، نمیتوان انتظاری بیش از این داشت.البته خلایق هر چه لایق ......
نقل قول کردن
#3 حسین 1392-09-21 18:22
تا این لحظه بهترین هنر این شورای شهر خرم آباد برکناری شهردار متخصص و مردمی و دلسوز بوده و مردم خرم آباد چه آنهایی که به آقایان رای دادن و چه آنهایی که رای ندادن اکثراً عملکرد شورای شهر را قبول ندارند چون هیچکدام به درد این کار نمی خورند و فقط ذهنیت مردم را نسبت به خودشان منفی کردن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا