یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: بدهی بیمه‌ای را با زمین‌های دورافتاده معاوضه نمی‌کنیم.
به گزارش پایگاه خبری یافته، شهناز حمزه لویی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اتاق جلسات اداره کل تأمین اجتماعی استان برگزار شد، اظهار داشت: برخی از نهادها و سازمان‌های که به تأمین اجتماعی بدهی دارند با پیشنهادهایی همانند دادن زمین در یک نقطه دورافتاده سعی دارند بدهی‌های خود را پرداخت کنند!
وی با بیان اینکه 420 میلیارد تومان از سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها مطالبات معوقه بیمه‌ای داریم، افزود: کارگاه‌های سد رودبار، سد حوضیان، سد معشوره، بزرگراه خرم‌آباد اراک و راه‌آهن دورود خرم‌آباد که پیمانکار آن قرارگاه خاتم‌الانبیا است نیز به تأمین اجتماعی بدهکارند.



خدمات‌رسانی تامین اجتماعی مبتنی بر وصول مطالبات است
مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با تأکید بر اینکه خدمات‌رسانی ما مبتنی بر وصول مطالبات است، خاطرنشان کرد: وصول مطالبات بایستی به‌گونه‌ای باشد که خدمات ما کمرنگ نشود.
حمزه لویی تصریح کرد: کارگاه‌هایی که حق بیمه به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند اجازه ندهند بدهیشان به حدی برسد که توان پرداخت نداشته باشند و ما نیز مجبور به کارهای اجرایی شویم.
وی با بیان اینکه 218 هزار بیمه‌شده تأمین اجتماعی در لرستان داریم، افزود: لرستان دارای 66 هزار خانوار مستمری‌بگیر است که در کل این جمعیت شرکای بیمه‌ای ما هستند.
مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در بخشی از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای دولت در بخش تأمین اجتماعی، اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که در این دولت انجام گرفت موضوع استقرار سامانه‌های الکترونیکی در حوزه خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان است.
حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی
حمزه لویی با بیان اینکه کلیه فهرست‌های بیمه‌ای اینترنتی شده است، افزود: حق بیمه، پرداخت مستمری نیز اینترنتی است و بیمه بیکاری هم به‌صورت متمرکز درآمده است.
وی با اشاره به اجرای طرح SSN شماره امن و ایمن و طرح HIS که باهم متصل هستند، افزود: به دنبال حذف دفترچه‌های درمان هستیم و بیمه‌شدگان در مراکز درمانی ما با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات درمانی تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.
مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان همچنین با اشاره به خدمات الکترونیک تأمین اجتماعی، اظهار داشت: ثبت سوابق بیمه‌ای نیز به‌صورت آنلاین در شعب قابل انجام است و اگر بیمه‌شده‌ای در یک شهر دارای سوابق بیمه‌ای بود دیگر نیاز نیست به شهر موردنظر رفت‌وآمد کند و لیست بیمه‌ای خود را به‌روز کند.
حمزه لویی در بخش دیگری از سخنان خود به ماده 13 قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در این قانون مصوب شده که دولت به‌صورت سالانه 10 درصد از بدهی‌های خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند و همچنین مصوب شده که در بودجه 97 مبلغ 50 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با تصویب این قانون در شورای نگهبان، تأمین اجتماعی در خدمات‌رسانی وضعیت مطلوب‌تری خواهد شد.
جداسازی بودجه درمانی تامین اجتماعی ناکام ماند
مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با اشاره به مانور دادن عده‌ای در خصوص بودجه درمانی تأمین اجتماعی، اظهار داشت: عده‌ای به دنبال جداسازی بودجه درمانی تأمین اجتماعی بودند و قصد داشتند آن را به علوم پزشکی واگذار کنند که با برخورد خوب نمایندگان مواجه شدند و این کار به سرانجام نرسید.
حمزه لویی با تأکید بر اینکه در جایگاهی هستیم که خدمات‌رسانی به مردم برایمان تعطیلی بردار نیست، تصریح کرد: به همین دلیل باید به فکر وصول مطالبات باشیم که بتوانیم خدماتمان را به نحو احسن به مردم ارائه دهیم.
برخورد منطقی استاندار جدید با مسائل تامین اجتماعی
وی با بیان اینکه استاندار در خصوص مطالبات بیمه‌ای تأمین اجتماعی منطقی برخورد می‌کند، افزود: در این مدت 3 کارگاه بدهکار که مطالبات بیمه‌ای خود را پرداخت نمی‌کردند را از خدمات‌دهی محروم کردیم تا مطالبات خود را پرداخت کنند.
مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان افزود: اما در دوره‌های قبلی اجازه بستن هیچ‌گونه حسابی را نداشتیم و همواره با موضوع مطالبات انباشته‌شده دست‌وپنجه نرم می‌کردیم.
حمزه لویی با اشاره به جمعیت بیمه‌شده استان، اظهار داشت: بیش از 60 درصد این جمعیت حق بیمه 7 درصدی دارند که کل آن مبلغ ناچیزی در برابر خدمات‌رسانی درمانی ما می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشترین کارگرهای بیمه‌شده ما به ترتیب در شهرستان‌های نورآباد، بروجرد، کوهدشت و خرم‌آباد است، افزود: امیدواریم بارونق صنعت ساختمان شاهد وضعیت مطلوبی در زمین کارگان بیمه‌شده باشیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در بخشی از سخنان خود تأکید کرد: باکار کارشناسی و با شناسایی و رصد، کسانی که هیچ‌گونه فعالیت کاری ندارند و بیمه‌شده هستند را از بیمه تأمین اجتماعی حذف می‌کنیم.
زنان روستایی قالی‌باف را بیمه می‌کنیم
حمزه لویی با بیان اینکه به‌طور مثال یک زن در روستای دورافتاده صبح تا شب قالی، جاجیم، گلیم و... می‌بافد با آن زن شهری که در چند سال هم یک تابلو فرش نمی‌بافد، تفاوت دارد، تصریح کرد: از بیمه شدن این افراد جلوگیری می‌کنیم چراکه این افراد ارتزاقی از شغل قالی‌بافی ندارد.
وی تصریح کرد: اما یک زن روستایی که ارتزاقش از قالی‌بافی، جاجیم‌بافی و... است به‌راحتی بیمه‌اش می‌کنیم.


خبر و عکس: مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 حاجی وند 1396-11-21 15:52
چرا مدیر کل تأمین اجتماعی عوض نمیشود ؟
نقل قول کردن
#2 محمد 1396-11-22 08:27
بله سرکار خانم!
همه دولتها منطقی اند! همه استانداران منطقی اند!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا