یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حتما بارها دیده‌اید افرادی که به هر دلیلی از عملکرد پلیس ناراضی هستند یا حتی از جریمه شدن توسط پلیس گلایه مندند و بدون آنکه حواسشان به جایگاه پلیس باشد با مأموران درگیر می‌شوند.
نمونه‌اش همین چند ماه پیش که یک نماینده مجلس در حوالی فرودگاه مهرآباد با مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی دیگر شد و او را مورد ضرب و شتم قرار داد.
اما خوب است بدانید قانون برای چنین افرادی مجازاتی در نظر گرفته است که شاید اگر بدانیم دفعه بعدی برخورد بهتری با مأموران داشته باشیم.
قانون برای فردی که به مامور پلیس در حین انجام وظیفه توهین کرده باشد، دو سال حبس و 74 ضربه شلاق در نظر گرفته است.
نگاه به این حکم بیشتر به انسان گوشزد می‌کند که تحت هیچ شرایطی نباید با مامور پلیس درگیر شد چرا که جریمه سنگینی در انتظار ما خواهد بود.
اما اگر نیاز بود از حق خود دفاع کنید بهترین راه این است که در این شرایط با پلیس به دادسرا بروید و در آنجا سعی کنید با ارائه واقعیت خودتان را تبرئه کرده و از حق خود دفاع کنید.
نکته مهمی هم که در این مورد وجود دارد این است که جرم درگیری با ماموران از آن جرایمی است که جرم عمومی محسوب می‌شود و این یعنی اینکه حتی اگر مامور پلیس هم رضایت بدهد، باز هم دادستان موضوع را پیگیری می‌کند.

دیدگاه‌ها  

#1 محمدی 1396-10-14 09:35
رعایت شان و مقام پلیس واقعا لازمه و کسی هم منکر آن نیست . ولی همه ما می بینیم که برخی از ماموران پلیس(که همه مردم را به چشم متهم می بینند) بعضی موقع با مردم ، رانددگان وحتی مراجعه کنندگان به دادگستری وکلانتری رفتار بسیاز زنندهای دارن و مثل یک متهم و سارق با انها برخورد می کنند.
نقل قول کردن
#2 شهروند 1396-10-14 09:36
ازپلیس و نیروی انتظامی لرستان در این چند روز اغتشاش و درگیری که زحمات زیادی کشیدن تشکر می کنیم
نقل قول کردن
#3 سروش 1396-10-14 10:56
استفاده از لباس پليس چي ؟ جرم است يا نه ؟ پليس مي باست حافظ جان و مال مردم باشد
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1396-10-14 11:03
بعضی از مامورین که محل زندگی و تولدشون تو شهرهای بزرگتر هست برخورد و رفتارشون خیلی خوب با فرهنگ و سنجیده است اما متاسفانه تعدادی از مامورین هم رفتار زننده و ناشایستی با مردم دارند که کل مجموعه را زیر سوال میبرند .
نقل قول کردن
#5 احمد رضا 1396-10-14 11:09
از زحمات تمامی نیروهای نظامی وطنم ایران نهایت تشکر وقدردانی رو دارم علی الخصوص در این چند روز ا غتشاشات و فتنه ی سرکوب شده.اما دوتا مسئله هست
یکی اینکه چرا دادگاه خرم آباد تا ساعت هشت صبح درب ورودی رو به روی مراجعه کنندگان میبنده
دوم اینکه چنانچه هر شخصی بنابه دلیلی از نیروهای نظامی و انتظامی شاکی باشه و بخواد پیگیر شکایتش باشه آیا در اسرع وقت به شکایتش رسیدگی میشه!!!!
همونطوری که افسران پلیس راهور بدون فوت وقت اقدام به جریمه رانندگان میکنن آیا شکایت ما رو هم بدون فوت وقت و تاخیر رسیدگی میکنن!!!
عزیزان آگاه لطف کنید و راه قانونی رو که هزینه ی زیادی روی دست شاکی نذاره به ما نشون بدین تا ما هم از حقمون دفاع کنیم.
نقل قول کردن
#6 شهروند 1 1396-10-14 11:42
واضح است پلیسی که در برابر بی قانونی نماینده (در ظاهر) مردم ایستاده انسان وظیفه شناسی است ، چرا که ظاهر موضوع نشان می دهد حتما نماینده مرتکب خلافی شده و خواسته از موقعیت خود استفاده کند ، زیاد هستند پلیس های شریفی که حاضر نیستند شرافت خود را با هر کسی معامله کنند .
نقل قول کردن
#7 امرایی 1396-10-14 20:10
پلیس راهنمایی و رانندگی برخی مواقع خیلی اشتباهأ جریمه میکند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا