یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در حدفاصل محور ریلی دورود تا اندیمشک طرح برقی کردن قطارها را مدنظر داریم تا شاهد افزایش ظرفیت در این بخش از محور ریلی راه‌آهن جنوب باشیم.
به گزارش یافته؛ یزدانی امروز درباره بازسازی محور راه‌آهن جنوب در جمع خبرنگاران اظهار کرد، گفت: از چهار بلاکی که در محور دورود به اندیمشک در برنامه‌ریزی بازسازی قرار گرفته بود، یک بلاک به اتمام رسیده و بلاک دوم نیز در این مسیر در حال اتمام است و امیدواریم در دو مسدودی جدیدی که در این محور رخ خواهد داد، این بلاک نیز به اتمام برسد و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
او افزود: دو بلاک دیگری که در این محور وجود دارد، یکی در بخش راه‌آهن لرستان قرار دارد و یکی نیز در اداره کل راه‌آهن زاگرس است.
او تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم این بلاک‌ها را نیز مورد بازسازی قرار دهیم. هر دو بلاک از اهمیت و سختی خاص خود برخوردارند و امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بتوانیم تا پایان سال جاری نیز این دو بلاک را به اتمام برسانیم و در محدوده درود تا اندیمشک شاهد مسدودی مسیر به‌منظور بازسازی نباشیم.
یزدانی عنوان کرد: به دلیل شکستگی‌های ریلی پیاپی که در مسیر رخ می‌داد، در بسیاری از نقاط مجبور به کاهش سرعت بودیم و به صورت موقت از سرعت پایین استفاده کنیم اما با بازسازی که صورت گرفت در این مسیر شاهد آن خواهیم بود که دیگر چنین مسئله‌ای وجود نداشته باشد و این امر از جمله مزایای بازسازی محور جنوب است. 
او ادامه داد: بازسازی مسیر باعث می‌شود تا دیگر شکستگی ریلی نداشته باشیم و بتوانیم در کل مسیر با یک سرعت مناسب حرکت کنیم و شاهد کاهش سرعت در نقاط خاصی از محور نباشیم. همچنین بحث ارتقای ایمنی یکی دیگر از مسائلی است که با بازسازی محور شاهد آن خواهیم بود.
معاون زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ساخت راه‌آهن هزینه‌های بسیار بالایی دارد و در کشور ایران نیز نسبت به سایر کشورها، پروژه ساخت راه‌آهن از هزینه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در مسیر تهران به سمت اهواز و سربندر، در حد فاصل قم تا اندیمشک یک خطه است و باید برای افزایش این ظرفیت در محدوده خوزستان، حلقه مفقوده قم – درود - اندیمشک را نیز افزایش ظرفیت دهیم.
یزدانی خاطرنشان کرد: در حد فاصل درود تا اندیمشک طرح برقی کردن قطارها را مد نظر داریم تا شاهد افزایش ظرفیت در این بخش از محور ریلی راه‌آهن جنوب باشیم. همچنین حد فاصل قم تا درود را نیز در برنامه داریم تا دوخطه کنیم و برای دوخطه کردن این مسیر طولانی حتما باید از منابع فاینانس استفاده کنیم./ ایسنا

دیدگاه‌ها   

#1 محمود 1396-09-15 17:30
پروژه راه اهن خرم آباد دوررود اندیمشک چی شد
نقل قول کردن
#2 شقایق 1396-09-15 20:54
دورود را به خاطر این نام گذاری کرده اند که این شهر در کنار رودخانه ی بزرگ تیره و ماربره ساخته شده و چون در کنا دو رود میباشد بنام دورود است
نقل قول کردن
#3 کوکلا 1396-09-16 01:10
حلقه مفقود شده راه اهن تهران جنوب راه آهن خرم آباد به اندیمشک است که با را اندازی این محور طرفیت راه آهن چندین برابر می شود
نقل قول کردن
#4 منصوری 1396-09-16 01:41
به نقل از شقایق:
دورود را به خاطر این نام گذاری کرده اند که این شهر در کنار رودخانه ی بزرگ تیره و ماربره ساخته شده و چون در کنا دو رود میباشد بنام دورود است

اسم قدیم دورود , بنگله بوده است
نقل قول کردن
#5 خیری 1396-09-16 01:42
به نقل از محمود:
پروژه راه اهن خرم آباد دوررود اندیمشک چی شد

احسنت راه آهن دورود _ خرم آباد _ پلدختر _ اندیمشک مایه توسعه و آبادانی کل لرستان میشود
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1396-09-16 18:44
به نقل از منصوری:
به نقل از شقایق:
دورود را به خاطر این نام گذاری کرده اند که این شهر در کنار رودخانه ی بزرگ تیره و ماربره ساخته شده و چون در کنا دو رود میباشد بنام دورود است

اسم قدیم دورود , بنگله بوده است

سلام بنگله به چه معنی است؟ اسم لریه یا اسم منطقه ایی؟
نقل قول کردن
#7 اکبر-ظ 1396-09-16 19:03
در مورد راه اهن دورود - خرم اباد من از کسی که اونجا کار میکنه شنیدم گفت بعلت نبود اعتبار کار متوقف شده.دولت این طرح را خوب ساپرت نمیکند.
نقل قول کردن
#8 ابی 1396-09-18 07:42
سال ساخت وافتتاح لرسو گلسونه:
برقی دورود تا اندیمشک100 سال دیگه
متروی خرم آباد 200 سال دیگه
ثبت جهانی قلعه 300 سال دیگه
تدوین و تدریس زبان لری 400 سال دیگه
افتتاح شبکه ملی لری 500 سال دیگه
تا قیل اسبی بووه لرسو گلسو نموووههههااها.. .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

بازگشت به بالا