یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: اوج لذت معنوی و عبادت را می‌توان در خدمت به دانش‌آموزان استثنایی مشاهده کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، خدانظر دریکوند در نشست هم‌اندیشی با کارکنان ستادی آموزش‌وپرورش استثنایی بر اساس آموزه‌های دینی خدمت به خلق عین عبادت است و خدمت به دانش آموزان استثنایی از چنان حلاوت و معنویتی برخوردار است که می‌توان گفت: اوج لذت معنوی و عبادت در خدمت به دانش آموزان استثنایی است.
وی افزود: اسلام تنها دینی است که رهبانیت را مردود اعلام کرده و در همه‌جا سفارش به همراهی با جماعت و با مردم و در کنار مردم بودن می‌کند.
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش لرستان خاطرنشان کرد: شاید فلسفه این سفارش وحدت، برداری و انسجام جامعه اسلامی باشد و ثمراتی که همدلی و وحدت می‌تواند در توسعه و پیشرفت جامعه به دنبال داشته باشد.
دریکوند تصریح کرد: اگر علم ما به بینش تبدیل نشود و اثر این بینش در رفتار و کردار ما متجلی نشود، کمترین فایده و ارزش را به دنبال نخواهد داشت.
وی تأکید کرد: مردم به اعمال و رفتار ما نگاه می‌کنند و ما را بر اساس رفتار و عملکردی که داریم، قضاوت می‌کنند؛ لذا باید توجه کنیم که عملکرد ما متناسب با انتظاری باشد که دیگران از ما دارند.
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش لرستان در ادامه به ارزش و قداست کار با دانش‌آموزان استثنایی اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان استثنایی نه زبان گویایی برای بیان احساسات و مطالبات خود دارند و نه چشم بینایی برای دیدن و معلمان پرتلاش و فداکار استثنایی هستند که باید با توجه به این محدودیت‌ها، عشق، محبت، دوست داشتن و ایثار و فداکاری را به دانش‌آموزان انتقال دهند و بیاموزند و آن‌ها را به زندگی و آینده امیدوار کنند.
وی بر وجود روحیه تلاش و جدیت در مدارس استثنایی صحه گذاشت و ادامه داد: حضور در این مدارس به انسان روحیه مضاعف و نشاط می‌دهد و باید این روحیه را حفظ و تقویت کرد.
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش لرستان به کار سیستمی در آموزش‌و‌پرورش اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌و‌پرورش استثنایی هم جزئی از این سیستم است و نباید خود را منفک و جدا از این سیستم تلقی کند.
دریکوند به اعتقاد به تئوری روابط انسانی در پیشبرد برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: باید مطالبات، انتظارات و دیدگاه‌های فرهنگیان آموزش‌و‌پرورش استثنایی در جلسات شورای معاونین و کمیته برنامه‌ریزی بیان شود.
دریکوند در ادامه تصریح کرد: لرستان گرچه ازنظر اعتباری و مالی محدودیت‌هایی دارد، اما ازنظر منابع انسانی استعداد و توانمندی بالقوه‌ای دارد که می‌تواند در ارتقاء جایگاه استان تعیین‌کننده باشد.
وی در پایان بر تقویت روحیه همدلی و تعاون تأکید کرد و افزود: باید با واقع‌بینی و پرهیز از خوش‌بینی و بدبینی مفرط مسیر آینده را با هوشمندی و تدبیر ادامه داد.
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی لرستان هم قبل از سخنان مدیرکل آموزش‌و‌پرورش لرستان گفت: آموزش‌و‌پرورش استثنایی 291 کلاس در قالب ۳ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز دارد که از این تعداد یک هزار و 664 دانش‌آموز ویژه، 673 دانش‌آموز تلفیقی، 750 دانش‌آموز با اختلالات ویژه یادگیری است.
زهرا نظری با اشاره به احصاء مشکلات مدارس استثنایی افزود: تلاش شده تا از همه ظرفیت‌ها برای رفع موانع و مشکلات استفاده شود و با جدیت و پشتکار همکاران مشکل سرانه مدارس، هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی تا حدود زیادی حل‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: تا به امروز قریب به 5 میلیارد ریال به‌حساب مدارس استثنایی واریزشده که همه این اعتبارات در راستای مشکلات و امور دانش‌آموزان هزینه شده است.
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی لرستان در ادامه به برخی از مشکلات حوزه کاری خود اشاره کرد و افزود: موانع و مشکلاتی آموزش‌وپرورش استثنایی را رنج می‌دهد و توجه خاص مسئولین می‌تواند در رفع این مشکلات راهگشا باشد.
نظری در ادامه به طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اشاره کرد و افزود: 37 هزار و 324 نفر سنجش سلامت شد که از این تعداد 32 هزار نفر مربوط به دانش‌آموزان کلاس اول دبستان بوده است.
وی تأکید کرد: در این طرح چهار هزار و 800 نفر به مرحله تخصصی ارجاع شدند و دو هزار و 78 نفر با هوش مرزی تشخیص داده شدند، 300 نفر نیازمند به عینک، 180 نفر با تشخیص تنبلی چشم و 122 نفر هم با نیازهای ویژه تشخیص داده شدند که این افراد به مدارس استثنایی هدایت شدند.


خبر: علی قربانی

دیدگاه‌ها  

#1 h 1396-09-06 07:25
سلام بعضی در داخل این عبادت گاه کاهلی می کنند و از غافلین هستند... گاهی عبادت را با منت و تکبر انجام می دهند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا