یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امام‌ جمعه خرم‌آباد گفت: افزایش آمار درگیری‌های مسلحانه و تصادفات نگران‌کننده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این که متأسفانه طی چند ماه اخیر شاهد افزایش درگیری‌های مسلحانه و دعواهای محلی بوده‌ایم، افزود: طی آمارهای به‌دست‌آمده، طی ۵ ماه اول سال 96، تعداد ۲۰ نفر از هم استانی‌هایمان در درگیری‌های مسلحانه کشته‌شده‌اند.
70 کشته و زخمی در درگیری های مسلحانه
وی با بیان این که ۵۰ نفر نیز در این درگیری‌های مجروح شده‌اند، خاطرنشان ساخت: این آمار نسبت به سال قبل افزایش زیادی دارد و لازم است مسوولان مربوطه اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این که دستگاه‌های امنیتی باید در جمع‌آوری سلاح‌ها اقدام نمایند، خاطرنشان ساخت: چه معنایی دارد در عروسی تیراندازی شود و یک شخص به‌راحتی سلاح به دست بگیرد؟
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی همچنین گفت: آمار تصادفات هم در استان افزایش‌یافته است که اگر اقدامات لازم جهت کاهش آن صورت نگیرد، آسیب‌های دیگری را در پی دارد.
تشریفات و تجملات، مردم را بیچاره کرده است
وی در ادامه با بیان این ‌که رهبر معظم انقلاب الگوی ساده زیستی برای ماست، افزود: هرکسی که از زندگی درونی رهبر خبر دارد، اتفاق‌نظر دارد که زندگی ایشان بی‌تکلف و ساده است.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان این که متأسفانه امروزه تشریفات و تجملات، مردم را بیچاره کرده است، تصریح کرد: در بحث ازدواج جوانان، جهیزیه کمرشکن، مخارج سنگین برگزاری عروسی پر از اسراف و تعیین مهریه سنگین آفتی است که به جان جوانان افتاده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی اظهار داشت: کسی که کارمند است، چقدر حقوق می‌گیرد که بتواند چندین میلیون جهیزیه خریداری کند و عروسی‌های پرزرق‌وبرق برگزار نماید.
وی تأکید کرد: اگر دنبال این هستیم که جوان گناه و معصیت نکنند باید این مشکلات را برطرف نماییم.
اسراف در مراسم‌های جشن و عزا
نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین به اسراف در مراسم‌های ترحیم نیز اشاره‌ای کرد و گفت: این چه رسمی است که تازنده هست، احوالش را نمی‌پرسند و یا زمانی که در بستر بیماری است به عیادتش نمی‌روند اما اکنون‌که فوت کرده به فاتحه‌خوانی می‌روند و ناهار و شام شب سوم، شب هفتم، چهلم و سالگرد را هم می‌خورند!
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با اشاره به سفر حجاج به سرزمین وحی، اظهار داشت: چند روز آینده شاهد بازگشت حجاج هستیم، برگزاری مراسم بازگشت حاجیان با تجمل، اسراف و تکلف صورت می‌گیرد و گاهی ۲۰ برابر هزینه حج برای برگشت هزینه می‌شود!
تجمل‌گرایی برای جامعه دردسرساز است
وی گفت: اگر هزینه سفر حج ۱۵ میلیون تومان باشد، ۳۰۰ میلیون برای برگشت و برگزاری هزینه می‌کنند.
امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به این که آیا این موارد با سیره پیامبر، اهل‌بیت و رهبری جور درمی‌آید؟ عنوان کرد: این اقدامات را باید کنار بگذاریم و اگر زندگی سبک می‌خواهیم باید انتظارات را پایین بیاوریم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با تأکید بر این که این تجمل‌گرایی‌ها برای جامعه دردسرساز می‌شود، اظهار کرد: اگر کسی نتواند هزینه این مراسم‌ها را تقبل کند مجبور است به کارهای خلاف و حرام دست بزند.

مصطفی باقری/ یافته
 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1396-06-03 16:38
علت همه این ناهنجاری ها فقر مادی است که فقر فرهنگی راهم در پی دارد جوانان بیکار لرستان هیچ فریاد رسی ندارند.جناب آقای عمادی شاید شمل بتوانید با استفاده از تریبون نماز جمعه مسئولین استان را از خواب هرگوشی بیدار کنید.
نقل قول کردن
#2 علی 1396-06-03 18:02
دستگاه های متولی فردا آمار میدن که نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش داشتیم!
نقل قول کردن
#3 شهروند 1396-06-04 15:56
دوستان کارشناس لطف کنن و در مورد ارتباط معضلات فرهنگی و اجتماعی با ""بیکاری"" نظر بدن. آیا با بکارگیری نیروی‌های جوان، مولد، فعال و آماده به کار استان کاهش این معضلات امکان‌پذیر نیست؟؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا