یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نسبت به اقدامات و سیاست‌های مسئولان دولتی و استانی در زمینه اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در لرستان انتقاد کرد و گفت: ایجاد ۸۰ هزار شغل در لرستان نتیجه چه اقداماتی بوده است.
به گزارش یافته، "محمدرضا ملکشاهی راد" در خصوص وضعیت استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصادی در هیات دولت انتخاب شد تا اقدامات موثری در این استان صورت پذیرد.
 
مسئولان دولتی نمی‌توانند گزارشی را در خصوص نتایج مثبت اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه کنند
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود اگر این اقدام، نتایج مثبتی داشته باشد، این برنامه را به تمام استان‌های کشور تسری دهند، بیان کرد: امیدوار بودیم تا در جریان اجرای این برنامه‌ها اقدامات خوبی در لرستان رخ دهد، اما متأسفانه یک سال با رفت و آمد وزرای متعدد و هزینه‌هایی که از جیب مردم شد، حتی یک اتفاق خاص که حاصل عملکرد استاندار لرستان و اعضای دولت در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد را مشاهده نکرده‌ایم.
وی افزود: هیچ‌کدام از مسئولان دولتی اعم از وزرا یا مسئولان استانی نمی‌توانند گزارشی را در خصوص اقدامات مثبت انجام شده در چهارچوب اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه کنند، اما متاسفانه برای پوشش ضعف عملکرد خود اقداماتی را انجام دادند تا راه را گم کنند و بگویند نتیجه اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی کاهش بیکاری در استان بوده است.
 

اقوام و اطرافیان مدیران در دستگاه‌ها استخدام شدند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار کاهش بیکاری را با تغییر ارقام محقق کردند، در حالی که مردم استان هیچ احساسی مبنی بر اینکه روند اشتغال بهبود یافته، ندارند، ادامه داد: مردمی که با نمایندگان مجلس در ارتباط هستند و تقاضای کار می‌کنند، همواره این سوال را می‌پرسند که چه کسانی در پرتو اجرای ‌برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان لرستان شاغل شده‌اند؟
ملکشاهی راد متذکر شد: کشف کرده‌ایم که تعداد قلیلی از افرادی که جذب دستگاه‌ها شده‌اند، از اقوام و اطرافیان مدیران هستند و مردم از این تبعیض ناراضی هستند.
 
نمایندگان استان لرستان در مجلس را برای بازدید از اقداماتی که انجام شده دعوت کنند
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام گسترده‌ای در استان لرستان رخ نداده است که به وزیر کشور و دولت اعلام‌شده، در سایه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رتبه استان لرستان از نظر بیکاری 15 رتبه بهبود یافته است، اظهار داشت: این گونه اقدامات ظلم به مردم استان لرستان است، امروز مردم به استاندار، فرماندار و مدیران کل دسترسی ندارند ولی نمایندگان با مردم در ارتباط هستند و مردم استان لرستان هیچ احساسی مبنی بر بهبود وضعیت اشتغال ندارند.
وی افزود: هیچ اقدام مثبتی در استان لرستان صورت نگرفته و اگر مسئولان، صداقت در گفتار دارند، یک بار نمایندگان استان در مجلس را برای بازدید از اقداماتی که انجام شده دعوت کنند یا گزارشی را از آنچه که انجام شده به مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.
 
مسئولان دولتی لرستان را جزو 5 استان ممتاز کشور به لحاظ کاهش بیکاری می‌دانند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نمونه فقط یک کشت و صنعتی در خرم‌آباد ایجاد شده و تعدادی از افراد در آنجا شاغل شده‌اند، آیا تنها با این اقدام 70 تا 80 هزار نفر به آمار شاغلین استان لرستان افزوده شده است؟ امروز مردم سوال بزرگی از دولتمردان دارند در مورد اینکه کاهش بیکاری در استان لرستان با چه اقداماتی محقق شده است؟
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر اخیر وزیر کشور به لرستان اعلام شده که حدود 80 هزار شغل در استان ایجاد شده و از این نظر لرستان جزء 5 استان ممتاز کشور به لحاظ کاهش بیکاری است.
ملکشاهی راد با بیان اینکه این اقدام آمارسازی و غلط است، متذکر شد: قطعاً در باور هیچ‌کسی نمی‌گنجد و تمامی نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند.
 
سرمایه‌گذاری‌ها و احیای واحدهای صنعتی تعطیل‌شده در لرستان را معرفی کنند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مسئولان تقاضا داریم که به دنبال خدمت‌رسانی به مردم باشند و از سیاسی‌کاری دست بردارند، گفت: مردم چندی پیش پای صندوق آمدند و به این امید بالاترین رای را دادند که برای آن‌ها اشتغال ایجاد شود تا وضع زندگی‌شان بهبود یابد.
وی با بیان اینکه گفته می‌شود چند هزار میلیارد سرمایه‌گذاری قرار است در استان لرستان انجام شود، افزود: این موضوع اگر صحت دارد چند نفر از این سرمایه‌گذاران را معرفی کنند یا نقاطی که سرمایه‌گذاری انجام شده را نشان دهند یا واحدهای تولیدی تعطیل شده‌ای که احیا شده است را معرفی کنند تا مردم و نمایندگان نیز در جریان این موضوعات قرار گیرند.
 
 
چرا به اشتباه تلاش می‌شود تا استان لرستان را بدون بحران بیکاری جلوه دهند؟
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سوال ما این است که چرا مسئولان استان لرستان واقعیت را نمی‌گویند که مسئولان ارشد کشور باور کرده‌اند که استان لرستان از بحران بیکاری گذشته و قطعاً اگر این شرایط را با آمار در ذهن مسئولان ایجاد کرده‌اند، این مسئولان دیگر توجهی به استان لرستان نمی‌کنند بلکه به سراغ استان‌هایی می‌روند که وضعیت بدتری نسبت به استان لرستان دارند، به‌این‌ترتیب لرستان از محدوده استان‌های محروم خارج و بودجه دولت برای استان لرستان کاهش پیدا می‌کند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای مردم و نمایندگان استان لرستان در مجلس این است که مسئولان در این زمینه شفاف‌سازی کنند، در غیر این صورت قطعاً وزیر کار را به مجلس می‌آوریم و در این رابطه تقاضای تحقیق و تفحص می‌دهیم تا به صداقت برسیم، زیرا می‌خواهیم حقایق را به مردم بگوییم.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1396-04-26 13:00
مرگ بر دزدان
مرگ بر خیانتکاران
مرگ بر دروغگویان
مرگ بر رانت خواران
مرگ بر ضدمردم ها
مرگ بر آمار دروغ سازان
مرگ بر حیله گران
مرگ بر نان به نرخ روز خوران
نقل قول کردن
#2 چگنی 1396-04-26 13:09
اقای ملکشاهی و اقای بیرانوند دو نماینده با دو نوع نگرش لازمه اعلام کنم که تمام ادارات اول اقوام روسای حراستها بعد رئیسها بعد انهاییکه قدرت نظامی دارند شاغل میشوند مردم عادی و جانباز و فرزند شهید این قبیل دروغ محض است در استان ما در خیابانها یک مغازه بعد یک بانک و یا یک موسسه مالی اعتباری مجاز و غیر مجاز وجود دارد که ته حساب انها به مرکز وصله یعنی تهران بعد تبلیغات شبکه خبر پیرمردی را نشان میدهد که بار سنگینی به کول بسته از اپارتمان بالا میبرد که با لهجه لری تکلم میکند
برای زوجی جوان فارس بله باید سرمایه کشور از طریق لوله های نفت از استان نا امن ما بگذرد برای پالایشگاههای تهران و دیگر استانها باید اب استان ما که قیمتش از نفت گرانتره برای کویر برود انگاه ما را در شبکه های میلی کشور حمال هم نشان بدهند ترا خدا نماینده مردم باشید نه حزب چپ یاراست این استان پول میخواهد تا معادن و بسترهای بزرگی که برای سرمایه گذاری دارد رونق گیرد.تا لاقل شبکه خبر و صدا و سیما ما را حمال و بار بر معرفی بکند.
نقل قول کردن
#3 محسن 1396-04-26 13:30
آقای ملکشاهی راد اول پول مالباخنگان موسسه آرمان را درست کنید بعد بروید سراغ این کاره ها که می گویید
نقل قول کردن
#4 محسن 1396-04-26 13:31
جناب ملکشاهی راد بایست با اینچنین مسئولانی برخورد شود
نقل قول کردن
#5 لر 1396-04-26 13:42
درود خدا بر شما اقای ملک شاهی راد شما نمایندگان محترم صدای رسای مردم باشید.
نقل قول کردن
#6 رضا 1396-04-26 13:46
با تشکر از سایت وزین یافته نیوز
با این حرف صدرصد موافقم
ملکشاهی راد متذکر شد: کشف کرده‌ایم که تعداد قلیلی از افرادی که جذب دستگاه‌ها شده‌اند، از اقوام و اطرافیان مدیران هستند و مردم از این تبعیض ناراضی هستند.
از دستگاه های نظارتی می خواهم اگر واقعا ادعای اسلامی بودن و نظارت را دارند استخدام ... با پارتی بازی علنی ... را پیگیری کنند
نقل قول کردن
#7 لرکاسیت عیلامی 1396-04-26 13:54
از نمایندگان استان خواهش میکنیم متحد باشن..ما.ی پروژه ساده زیر گذر رو نتونستن پیگیر بشن ..باعث سقوط تیم شهر تنها سرگرمی جوانان این شهر به دسته دوم بودند هیچ کاری برای جوانان این استان انحام ندادن...
نقل قول کردن
#8 اکبر-ظ 1396-04-26 15:07
هر دولتی که در مسند قدرت قرار میگیرد{اصولگرا یا اصلاح طلب } سعی در ارائه ارقام غیر واقعی برای عملکرد خود دارد .متاسفانه لرستان استانی است که از طرف دولتها کمترین توجه را داشته . کلا اعلام امار دروغ در این چند دهه باب شده .
نقل قول کردن
#9 مسعود 1396-04-26 16:11
برادر عزیز جناب ملکشاهی سلام! جناب نماینده، بین و بین الله اقای مهندس بازوند برای استان لرستان زحمات بنیادی زیادی کشیدند. اما چه گویم سیاست را!!! اگر از .... انتقاد میکردند به والله با جان و دل میپذیرفتم! اما صادقانه عرض کنم هضم انتقادات و صحبتهای جنابعالی برایم سخت است!
جناب ملکشاهی در دور قبل استاندار لرستان دهمرده بود؟؟؟ راستی ایشان در زمان نفت بشکه تقریبا 140 دلار برای بیکاری استان کاری را انجام دادند؟ آقای ملکشاهی عزیز شنیدم که در دوره قبل نمایندگی شما بودجه استان برگشت خورده آیا صحت دارد!!! آقای ملکشاهی عزیز ما مردم امروز فرق بین شفافیت و کدر بودن را خوب مبفهمیم! موید باشی
نقل قول کردن
#10 رضا میر دریکوند 1396-04-26 16:23
سلام از قدیم الایام رسم بوده که اطرافیان و خویشاوندان در ادرات استخدام شوند. مگر یادمان رفته استخدام های چند سال قبل آموزش و پرورش استان لرستان
نقل قول کردن
#11 محمود 1396-04-26 17:08
تنها در شهر بروجرد چندین کارخانه بزرگ تعطیل و نیروهایش تعدیل شده اند چطور آمار بیکاری کاهش یافته است؟
نقل قول کردن
#12 مردم 1396-04-26 17:09
آقای ملکشاهی حرف دل ما رو زدی امیدوارم حرفاتون واقعا فقط از سر دلسوزی برا این همه جوون تحصیلکرده بیکار باشه و مبارزه کنید با این آمار سازیهای دروغ مردم دیگه آگاه شدن آمار غلط دردی رو دوا نمیکنه
نقل قول کردن
#13 مهدی 1396-04-26 19:05
به نقل از مسعود:
برادر عزیز جناب ملکشاهی سلام! جناب نماینده، بین و بین الله اقای مهندس بازوند برای استان لرستان زحمات بنیادی زیادی کشیدند. اما چه گویم سیاست را!!! اگر از .... انتقاد میکردند به والله با جان و دل میپذیرفتم! اما صادقانه عرض کنم هضم انتقادات و صحبتهای جنابعالی برایم سخت است!
جناب ملکشاهی در دور قبل استاندار لرستان دهمرده بود؟؟؟ راستی ایشان در زمان نفت بشکه تقریبا 140 دلار برای بیکاری استان کاری را انجام دادند؟ آقای ملکشاهی عزیز شنیدم که در دوره قبل نمایندگی شما بودجه استان برگشت خورده آیا صحت دارد!!! آقای ملکشاهی عزیز ما مردم امروز فرق بین شفافیت و کدر بودن را خوب مبفهمیم! موید باشی


همه جوانان بیکارند ولی به ناحق رتبه بیکاری کاهش یافته و این خیانت به جوانان بیکار لرستان است . آ
آمارسازی و کارهای تبلیغاتی دردی از لرستان دوا نمیکند . اتفاقا باید مدیران لرستان شفاف باشند چرا که در نظر مردم غیرشفاف هستند
دهمرده بامی برای لرستان به یادگار گذاشت
نقل قول کردن
#14 محمد 1396-04-26 19:20
مسعود جان بین و بین الله برخی مدیران بجز آمارسازی کاری نکرده اند .
هضم آمارسازی های مدیران استان برایمان سخت است . مردم لرستان از دهمرده و صابری یادگارهایی همچون بام و زیرگذر و روگذر دیده اند .
. راه آهن و آزادراه اراک در زمان دهمرده اجرایی شد . بودجه ای هم برگشت نخورده بود و این را همه میدانند که صحت نداشت و البته ربطی هم به نماینده ندارد چون بودجه در اختیار نماینده نیستو در اختیار دولته نه مجلس هرچند هم این برگشت بودجه دروغ بود . مردمی که در خانه چند جوان بیکار دارند این آمارهای غیرشفاف و کدر مسئولین استان را باور نخواهند کرد موفق باشی
نقل قول کردن
#15 علی 1396-04-26 20:14
درود بر ملکشاهی راد و درود بر بیرانوند که ایشان هم چند روز قبل گفتند لرستان در صدر بیکاری کشور است و به آمار سازی دروغین مسئولان که خیانتی مضاعف است توجه نکردند. استانداری فقط صدا و سیما و مدیران آن را به کار گرفته و از کاهی کوه می سازد در حالیکه مردم همه چیز را خوب می بینند و خوب می فهمند
نقل قول کردن
#16 علی 1396-04-26 20:24
به نقل از مسعود:
برادر عزیز جناب ملکشاهی سلام! جناب نماینده، بین و بین الله اقای مهندس بازوند برای استان لرستان زحمات بنیادی زیادی کشیدند. اما چه گویم سیاست را!!! اگر از .... انتقاد میکردند به والله با جان و دل میپذیرفتم! اما صادقانه عرض کنم هضم انتقادات و صحبتهای جنابعالی برایم سخت است!
جناب ملکشاهی در دور قبل استاندار لرستان دهمرده بود؟؟؟ راستی ایشان در زمان نفت بشکه تقریبا 140 دلار برای بیکاری استان کاری را انجام دادند؟ آقای ملکشاهی عزیز شنیدم که در دوره قبل نمایندگی شما بودجه استان برگشت خورده آیا صحت دارد!!! آقای ملکشاهی عزیز ما مردم امروز فرق بین شفافیت و کدر بودن را خوب مبفهمیم! موید باشی

جناب مسعود!! برای لرستان نه! ولی برای شما آری، برای لرستان نه! ولی برای برخی آری، برای لرستان نه!
نقل قول کردن
#17 کوکلا 1396-04-26 20:58
آقای ملکشاهی شما نمایندگان مجلس برای رفع بیکاری چکار کرده اید
نه اصولگرا و نه اصلاح طلب هیچ کدام کاری برای لرستان نکرده اند

شما باید به آنهایی که در تهران نشته و برای لرستان تصمیم می گیرند فشار آورید و نوع نگرش به لرستان را عوض کنید تا اعتبارات لازم را به پروژه های لرستان بدهند استاندار با دست خالی چکار کند چرا فراکسیون نماینده گان مناطق لر نشین را تشکیل ندادید حالا شما اصل رها کردید فرع را گرفتید بحران لرستان با عوض کردن استاندار بر طرف نمی شود باید نوع نگرش به مردم لر را عوض کنید که متاسفانه برخی نمایندگان ما بسیار ضعیف عمل کردند وگاه در نطق مجلس راجب مسایل پیش پا افتاده و بی ربط صحبت می کنند
نقل قول کردن
#18 حامد ج 1396-04-27 01:27
کوکلا میکی استاندار با دست خالی چکار کنه (دروغ نگه )وکذاب نباشه
نقل قول کردن
#19 حامد ج 1396-04-27 01:42
من نمیدونم یعنی تو لرستان کارگر وکاشی کار نیست که جهت ساخت و ساز استانداری نیست که از استان همدان کارگر وکاشی کار میارن /
نقل قول کردن
#20 بی طرف 1396-04-27 08:53
جناب اقای ملکشاهی مگر هشت سال نیست در مجلس تشریف دارید وکلیه بودجه ها برای استانها در مجلس تصویب می شود پس اگر انتقاددی باشد اول باید از شما نمایندگان شروع شود چرا در چهار سال اول نمایندگی انتقادنکردی اگر دیدی نمیتوانی کاری کنی چزا دوباره کاندید شدی .چون الان با دولت موافق نیستی شروع به انتقاد کرده ای .
نقل قول کردن
#21 خرم آبادیم 1396-04-27 13:51
حالا شما یه کاری بکن که این همه قصور از بین بره
لطفی بکن اطراف قلعه رو آزاد کن و رودخانه شهر رو لایه روبی کن تا خیلی از گره های اقتصادی این شهر باز بشن
چرا شما متوجه نمیشید که اگه قلعه دورش آزاد و ثبت جهانی بشه و رودخانه لایه روبی؛ ما در جذب توریست میتونیم رتبه اول رو کسب کنیم!
چرا متوجه نمیشید که خرم آباد توریست پذیره نه صنعتی؟
چرا متوجه نمیشید که برا رفع بحران بیکاری باید پتانسیل های موجود در شهر رو اولویت بندی کرد
و اولویت به قلعه و رودخانه میرسه چون میتونن ارز زیادی وارد شهر کنن
نقل قول کردن
#22 اکبرمعین 1396-04-27 18:13
ملکشاهی
نقل قول کردن
#23 بروجردی 1396-04-27 18:50
والا چیزی که چشم میبینه با چیزی که گوش میشنوه متفاوته.هزاران جوون بیکار رو توی دهها خیابون در هر دو سمت خیابون در حال دستفروشی میبینم بعضیا دیگه از خط فقرم پایینتر اومدن و روز به روز به قهقهرا میرن.در هر خونواده چنتا جوون بیکار و در هر 5ازدواج دو تا 3تا طلاق که مطمعنا درصد بالایش بخاطر مسایل مالی و بیکاریه رو میشه دید.بیکاری بیداد میکنا
نقل قول کردن
#24 چگنی 1396-04-28 08:55
سلام آقای ملکشاهی ؛ میخاستید از خیبر حمایت کنید ؟ چه شد ، دو هفته قبل پایان لیگ استاندار و مسئول سازمان ورزش و جوانان پیداشون شده . خسته نباشید خیلی ممنون
نقل قول کردن
#25 ویسکرمی 1396-04-29 01:40
کدام شهرک صنعتی یا صنایع مادر در شهرهای لرستان احداث شده که شاهد کاهش بیکاری باشیم
نقل قول کردن
#26 نمازی 1396-04-29 22:23
علت پایین آمدن نرخ بیکاری مهاجرت بیشمار جویندگان کار به استانهای صنعتی برای یافتن شغل است.لرستان با۲میلیون جمعیت درتمام شاخصهای اقتصادی_عمرانی و زیر ساخت عقب است وبالاترین آمار نرخ بیکاری_فقر_ندار ی ومهاجرت را دارد.لرستان بیش از هشتصدهزار هکتار زمین کشاورزی دارد که بدلیل عدم مهار آب رودخانه ها و نبود سدهای استاندارد بیش از نود درصد زمینهای کشاورزی از نوع دیم است.طبق کتابهای آمار لرستان تنها یک درصد صنعت کشور را داراست و فقط ۲۲ هزارنفر دراین بخش مشغول به کار هستند.بیشتر محصولات کشاورزی ودامی لرستان بدلیل نبود صنایع بسته بندی و فرآوری بصورت فله وخام به استانهای همجوار بفروش میرسند و پس از بسته بندی شیک بنام همان استانها با قیمتی چندین برابر بفروش میرسد!گل از ماست،دیگری گیرد گلابش…لرستان با۲میلیون جمعیت حتی یک بیمارستان تخصصی سوانح وسوختگی ندارد.هشتاد سال است که راه آهن از لرستان میگذرد وهیچکدام از شهرهای بزرگ لرستان به راه آهن وصل نیستند.تمام پروژههای زیرساختی لرستان با بودجه قطره چکانی و روند لاکپشت وار سالهاست که نیمه تکمیل بحال خود رها شدند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا