یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خبرنگاران رسانه‌های مختلف شهرستان بروجرد برای نخستین بار در ضیافتی میهمان علاءالدین بروجردی شدند تا از هزار یک دغدغه خود در مدیریت شهری و سیاست خارجی سخن بگویند و پرونده مدیران نالایق را در میز محاکمه بگشایند.
به گزارش یافته، شب گذشته خبرنگاران رسانه‌های مختلف شهرستان بروجرد برای نخستین بار میهمان علاءالدین بروجردی نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بودند تا در نشستی خبری به بیان سؤالات و نقطه نظرات خود پیرامون مسائل مختلف بپردازند و جواب آن‌ها را از میزبان جلسه دریافت نمایند.
 
هزار و یک دغدغه در یک‌شب
خبرنگاران در این جلسه از سیاست خارجه گفتند تا زیاده‌گویی‌های جدید ولیعهد تازه به دوران رسیده عربستان در قبال ایران، از موشک‌های نقطه زن سپاه تا کابینه دولت دوازدهم، از مدیران بروجرد گفتند که هنر پاسخگویی صحیح به ارباب‌رجوع و اصحاب رسانه را بلد نیستند و از ترس از دست دادن پست و مقامشان در قبال کاستی‌های موجود در حیطه وظایفشان سکوت کرده و به میز ریاستشان چسبیده و تابع محض مدیران کل خود بدون هیچ خلاقیت و اراده نفوذی شده‌اند، از بروجردی گفتند که باوجود فرمانداری ویژه بودنش هنوز هم لنگ امضای مدیران استانی پای اسناد مردم است، از استعدادهای ورزشی بروجردی گفتند که به نام دیگر شهرهای استان مصادره می‌شود و قهرمانان ملی و جهانی این شهر در غربت و مظلومیت روزگار به سر می‌کنند.
خلاصه اینکه خبرنگاران در این نشست از هر دری سخنی گفتند و فرصت پاسخگویی نماینده بانفوذ این شهر را غنیمت شمردند و هزار و یک دغدغه خود را در قالب جملاتی بیان کردند تا نوبت به پاسخگویی نماینده بروجرد و قول و قرارهای وی در پیگیری این مطالبات به‌حق که خبرنگاران زبان گویای مردم شده بودند تا به گوش او برسانند، برسد.
 


از ماندگاری روز قدس تا سنت الهی در اضمحلال ستمگران
بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این جلسه با اشاره به فرارسیدن روز قدس و حرکت ماندگار و جاودانه اما راحل در نام‌گذاری این روز گفت: امام (ره) اقدام بسیار هوشمندانه و الهی در جهت ماندگاری مهم‌ترین مسئله عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی و کل جهان اسلام انجام دادند و با یک نگاه دقیق از دایره تنگ عربیت مسئله فلسطین را خارج و در درجه بزرگی به نام جهان اسلام قراردادند و در یک نگاه ملی و فرا اسلامی از کل ظرفیت مسلمانان و آزادگان جهان در این راستا استفاده نمودند.
وی افزود: به‌رغم اینکه سیاست آمریکایی‌ها به فراموشی سپردن مسئله فلسطین و عادی‌سازی روابط رژیم نامشروع صهیونیست با کشورهای اسلامی است اما این حرکت جاودانه امام سبب شد این مشعل فروزان باقی بماند تا آزادی همه سرزمین‌های اشغالی و برپایی نماز جماعت همه مسلمانان در قبله نخستین مسلمانان جهان.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موشک‌باران مواضع تروریست‌های داعش اشاره کرد و آن را حرکتی نمادین و افتخارآفرین دانست و اظهار داشت: در این عملیات 6 فروند موشک به‌سوی مواضع تروریست‌ها در داخل خاک سوریه از درون خاک ایران شلیک شد که بر اساس گزارشات دریافت شده پنج فروند از این موشک‌ها در بالای پشت‌بام‌های محل استقرار تروریست‌ها فرود آمده و تعداد زیادی از آن‌ها را به هلاکت رسانده و یک فروند دیگر نیز در مدخل ورودی آن‌ها سبب انهدام بخش عمده‌ای از تسلیحات جنگی آن‌ها شده است.
وی تصریح کرد: در شرایطی که ایران در دوران جنگ فاقد حداقل‌ها برای دفاع از کشور بود و چند فروند را از کشورهای دیگر گرفتیم امروز شاهد ساخت موشک‌های نقطه زن در داخل کشور هستیم و این حرکت راهبردی عظیمی بود که برای تروریست‌ها پیام بزرگی داشت که جمهوری اسلامی ایران جایگاه حضور آن‌ها نیست و پاسخ صریح و قاطع سپاه پیام به همه آن‌ها بود که اینجا دیگر کشورهای منطقه نیست که هر کاری بتوانند انجام دهند.
بروجردی بیان کرد: امروز با دشمنی مواجه هستیم که به این میزان بی‌رحم و زبون است و درعین‌حال همچون عربستان به‌عنوان یک کشور مدعی اسلام ضد جهان عرب و ضد اسلام است و فقط در دو سال گذشته بیش از 10 هزار انسان بی‌گناه در یمن به خاک و خون کشیده شدند که هزاران تن از آن‌ها زنان و کودکان بی‌گناه بودند که مظلومانه به شهادت رسیدند. این سنت شناخته‌شده الهی است و تکرار سرنوشت فرعون در تاریخ همین‌گونه بوده است و شاهد اضمحلال رژیم صهیونیستی و کشورهایی که در این مسیر شیطانی گام برمی‌دارند در منطقه خواهیم بود.
 
نگاه ناعادلانه به بروجرد
وی در ادامه به بیان مسائلی از شهر بروجرد پرداخت و اینکه انتظار این است که بروجرد روزبه‌روز گام بلندی رو به توسعه بردارد و بار دیگر به تقسیم ناعادلانه بودجه استانی اشاره و عنوان کرد: نگاه به بروجرد به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت استان و بااین‌همه استعداد نگاه عادلانه‌ای نیست بنابراین اگر قرار است به شبکه سراسر راه‌آهن متصل شویم و فرودگاه و سدهای این شهر راه‌اندازی شود باید یک همکاری جدی با مردم وجود داشته باشد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس مهم‌ترین معضل شهرستان بروجرد را وجود سرمایه‌های فراوان در سیستم بانکی و کمتر از آن برای تولید و اشتغال دانست و بیان کرد: علت رکود اقتصادی ما دقیقاً این سرمایه‌های راکد بانکی است و اینکه قواعد اسلامی بر سیستم بانکی حاکم نیست درحالی‌که در دیگر کشورها تنها دو تا سه درصد سود به سپرده‌ها پرداخت می‌شود و این یعنی یک قرض‌الحسنه.
وی در مورد آخرین تحولات احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد گفت: از شرکتی که به مدت دو سال متولی ساخت منطقه ویژه بود خلع ید شد و تیم جدیدی برای مدیریت آن پای‌کار آمد و سند به نام آن‌ها منتقل شد و قرار است ساخت منطقه ویژه اقتصادی بروجرد و فرودگاه را که ظرفیت عظیمی در اشتغال‌زایی به وجود می‌آورد، انجام دهد.
 
از دست دادن فرصت طلایی سرمایه‌گذاری در بروجرد
بروجردی بابیان اینکه مهم‌ترین کار برای دولت و مسئولان ایجاد اشتغال است این امر را منوط به سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران دانست و بر لزوم تشویق و دعوت از آن‌ها برای حضور در این شهرستان تأکید کرد و گفت: بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی و عمرانی کشور قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) است که در کل کشور پروژه‌هایی را اجرا می‌کند و در بروجرد نیز قرار بود چند پروژه شامل میدان ورودی شهر و امامزاده جعفر را با همکاری شهرداری به ارزش صدها میلیارد تومان اجرا نماید اما این پروژه‌ها دو بار از سوی شورا رد شد.
وی افزود: باید واقع‌گرا باشیم چراکه نه دولت پولی برای پرداخت به شهرداری‌ها دارد و نه قانون اجازه می‌دهد پرداخت کند از سویی تولید ثروت در شهرداری‌ها به دلیل رکود بازار مسکن به حداقل رسیده و خیلی هنر کنند بتوانند حقوق چند ماه عقب‌افتاده کارکنان خود را پرداخت نمایند بنابراین اگر قرار است شهر آباد شود نیازمند سرمایه‌های میلیاردی است و اعضای شورا باید ترجمان اراده و خواست مردم باشند و از دست دادن این فرصت طلایی ضربه زدن به شهر بود و امید است اعضای شورای جدید تلاش کنند از این ظرفیت ملی استفاده نمایند.
نماینده مردم بروجرد از کارشکنی‌هایی یادکرد که مسیر احداث خط ریلی راه‌آهن در بروجرد را شخم زده و هم‌دلی که برای آبادانی در بروجرد تبدیل به دشمنی شد و عزم جدی را در این مسیر خواستار شد و گفت: توسعه و تحول در شهر بسیار مهم است و برای توسعه باید به مسیر خط آهن متصل شویم.
وی به واگذاری احداث سد آبسرده بروجرد به قرارگاه خاتم اشاره و عنوان کرد: اگر عزم جدی وجود داشته باشد طی دو سه سال آینده امکان بهره‌برداری از این سد وجود دارد و سد شهید بروجردی هم به دلیل مسائل مالی رکود بر آن حاکم است که اگر قرار است آب پایدار داشته باشیم باید این سدها راه‌اندازی شود.
 
خبری خوش برای شهروندان
بروجردی خبری خوش هم برای شهروندان از آغاز به کار مجدد کارخانه سیلیس بروجرد داشت و عنوان کرد: پس از چهار پنج سال توقف یک تیم کاری جدید کل مطالبات را پرداخت کرده و این شرکت از قوه قضائیه منفصل شده و قرار است به‌زودی این کارخانه راه‌اندازی مجدد شود که چند صد نفر به ظرفیت اشتغال آن افزوده و در طول پنج فاز اجرایی می‌شود و ظرفیت اشتغال چند هزارنفری دارد.
وی از انعقاد قراردادهای جدید در شرکت عظیم خودرو یا همان زاگرس خودرو سابق خبر داد و گفت: ظرف دو سه ماه آینده این واحد نیز فعال خواهد شد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به توقف فعالیت کاشی جم به دلیل بدهی مدیرعامل آن در دیگر کارخانه‌های خود همچون شیشه قزوین و نداشتن بدهی کاشی جم به سیستم بانکی تصریح کرد: امیدواریم به‌زودی کاشی جم و سامان کاشی فعال شود و در حال حاضر نیز فعالیت کارخانه‌هایی همچون سیم لاکی بسیار خوب است که بیش از 80 درصد سیم موردنیاز کارخانه موتو ژن تبریز را تولید می‌کند و تلاش می‌شود کارخانه داملران نیز با مدیریت جدید و تغییرات انجام‌گرفته شده تقویت شود.
 
بحران در بروجرد
وی شرایط امروز شهرستان بروجرد را ازنظر اشتغال بحرانی توصیف و بر لزوم دعوت از سرمایه‌گذاران و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری تأکید کرد و افزود: امکانات دولت محدود است و باوجود بدهی صدها میلیارد تومانی به سیستم بانکی کشور خیلی هنر کند بتواند حقوق کارکنان خود را پرداخت نماید و برای رفع مشکلات شهر راهی جز جذب سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی وجود ندارد.
بروجردی از نساجی گفت و اینکه قرار است تسهیلات بگیرد و تمام نیروهای تعدیل‌شده‌اش را برگرداند و در ادامه اصحاب رسانه را حلقه وصل مردم با مسئولان توصیف و خاطرنشان کرد: پاسخگو نبودن مدیران غیرقابل‌قبول است و باید درهرصورت پاسخگوی مردم باشند.
 
دوقطبی گرایی در برخی ادارات بروجرد
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر عزل و نصب‌های حزبی سیاسی در اداره آموزش‌وپرورش بروجرد تصریح کرد: باید به دنبال حفظ منافع ملی باشیم، برخی حرکات در برخی اداره در فضای سیاسی کشور بدون در نظر گرفتن شایستگی‌ها تقابل یا دوقطبی کردن اداره است این امر به‌خصوص در اداره آموزش‌وپرورش بسیار حائز اهمیت است، باید شایسته‌سالاری که معیاری بسیار مهم است مدنظر باشد اما اگر سلیقه سیاسی فرد اصولگرا و یا اصلاح‌طلب باشد حتماً این نباید مبنا باشد چراکه این قطعاً یک کج‌راهه است که هیچ کمکی به حفظ منافع ملت نخواهد کرد.
نماینده مردم بروجرد در مورد برخی تغییرات چراغ خاموش مدیریتی در این شهرستان گفت: از رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت انتظار می‌رود به‌جای پشت میز نشستن گیوه برکشد و در کارخانه‌ها بر امور نظارت نماید.
وی درباره دغدغه مطرح‌شده در مورد ناعادلانه بودن توزیع اعتبارات استانی عنوان کرد: حداقل برای فرمانداری ویژه باید بودجه جداگانه دیده شود این مهم بارها به وزارت خانه گفته‌شده که حداقل یک‌پنجم بودجه استانی مربوط به بروجرد است که این مبلغ را جداگانه به بروجرد داده شود.
 
وضعیت نامطلوب بهداشت و درمان بروجرد
بروجردی با نامطلوب خواندن وضعیت بهداشت و درمان بروجرد میزان قابل‌توجهی از این مشکلات را متوجه نیروی انسانی این حوزه دانست که بین نگاه انسانی به بیمار و دانش پزشکی و درآمدزایی فاصله طولانی است و افزود: این رشته‌ها پول‌ساز است و تا زمانی که این تفکر حاکم باشد وضعیت بهداشت و درمان همین است بنابراین پول‌محوری باید از حرفه پزشکی جدا و نگاه انسانی شود.
وی عنوان کرد: کسی که مسئولیت شبکه بهداشت و درمان رامی پذیرد باید جراحی و یا هر کار دیگری که دارد را فراموش کند و تمام‌وقت خود را در خدمت مردم باشد و در غیر این صورت نتیجه این می‌شود که برای بیمارستان در آستانه افتتاح آیت‌الله بروجردی تخت‌های درجه‌دو می‌آورند و با پیگیری و مقاومت زیاد ما تخت‌ها برگردانده می‌شود. یک علت این به‌هم‌ریختگی این است که افراد در مسئولیت‌های خود وقت لازم را نمی‌گذارند، کسانی که حرفه پزشکی را می‌پذیرند باید متعهد باشند و نگاهشان به بیمار انسانی باشد.
 
گزارش از الهام شاهدپور/ تسنیم

دیدگاه‌ها  

#1 آسمان 1396-04-02 15:05
آقای بروجردی به جای اینکه توپ کم کاری خود را به زمین مدیریت استان بیندازد به این سوال پاسخ دهد که طی 5 دوره نمایندگی شهر بروجرد چه گلی برسر این شهرستان زده است؟ جناب ایشان بهتر است دست از فرافکنی و تفرقه گرایی بردارند.
نقل قول کردن
#2 بیژن 1396-04-02 15:06
بروجرد که بیشتر بودجه اش را مستقیم از تهران میگیره و نیازی به استان نداره؟
نقل قول کردن
#3 مرادي 1396-04-02 17:58
بروجرد اگر بودجه اش رو از تهران مي گرفت اين داستان استان شدن كه اصلا مطرح نبود
بودجه بروجرد را مستقل كنيد حالا هر اسمي روش ميزاريد بزاريد
نقل قول کردن
#4 احمد 1396-04-02 18:11
آقای بروجردی مگر رئیس شبکه بهداشت را خود شما در دوره های قبل انتخاب نکرده ای؟پس چرا از نیروی منصوب به خود انتقاد میکنید؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#5 رامین 1396-04-02 18:50
عجب یک پنجم بودجه کم نیست اگر کم چهار پنجم بودجه رو بدن به بروجرد یک پنجم باقی مانده هم اگر راضی بودید خرج بقیه استان کنن
نقل قول کردن
#6 حامد ج 1396-04-02 20:29
این آقایون انتظار دارن 60درصد بودجه استان به بروجرد تعلق بگیره و ده شهر دیگه استان 40درصد ،آقای بروجردی شما که بیست ساله نماینده هستی کدوم سرمایه گذار رو آوردی تو شهرت یه کارخونه مهم بسازی که دو تا از همشهریات برن سر کار
نقل قول کردن
#7 اکبر-ظ 1396-04-02 22:33
همچین میگن نگاه نا عادلانه به بروجرد که انگار به بقیه استان بیشتر رسیدگی شده .خرم اباد مرکز استان لرستان دارای جمعیت بسیار زیاد با زیر ساختهای خیلی ضعیف است .بیشترین مراکز صنعتی لرستان در بروجرد واقع شده .قسمتی از بودجه را هم مستقیما از تهران تامین می کنند هیچکدام از شهرهای استان لرستان به اندازه بروجرد بودجه نگرفته .
نقل قول کردن
#8 عباس 1396-04-03 00:27
سخنانی با مصرف صرف داخلی
نقل قول کردن
#9 سید محمد قاسمی 1396-04-03 13:08
شهرستان خرم اباد یک سوم جمعیت استان را در خود جای داده است . آیا یک سوم بودجه عمرانی استان یه آن تعلق میگیرد ؟
نقل قول کردن
#10 کامبیز گودرزی 1396-04-03 14:58
به نقل از رامین:
عجب یک پنجم بودجه کم نیست اگر کم چهار پنجم بودجه رو بدن به بروجرد یک پنجم باقی مانده هم اگر راضی بودید خرج بقیه استان کنن

نخیر یک پنجم جمعیت لرستان در بروجرد واقع شده پس باید یک پنجم بودجه استان هم سهمش باشه
نقل قول کردن
#11 کیوان 1396-04-03 15:16
جناب آقای بروجردی عزیز چه کاری واسه خرم آباد انجام شده که واسه بروجرد انجام نشده کارخانه های خرم اباد خیلی زیادن که جوان بیکار نداره حالا نوبت بروجرده؟ آقای نماینده عزیز آزاد سازی قلعه خرم اباد میدونید چند سال است که رو زمین مونده درضمن بودجه ملی و واسه کل کشور مهمه ولی هنوز ... پس به قلعه بیچاره که خودش داره تخریب میشه گیر ندید لطفا
نقل قول کردن
#12 حمید ت 1396-04-03 17:22
بنظرم ، این روش برا گرفتن بودجه بیشتر، منصفانه نیست ، اگه یه نگاه کلی به همه شهرهای استان شود ، میبینمیم که کدوم شهرها بیشتر باید کمک و یاری شوند.
نقل قول کردن
#13 اکبر-ظ 1396-04-04 07:10
سالهاست با این ترفند که بروحرد باید استان بشه بیشترین بودجه و امتیازات را از دولت میگیرند . جمغیت و وسعت بروجرد اصلا با امتیازاتی که از کل استان گرفته قابل قیاس نیست .
نقل قول کردن
#14 دانشجویان بروجرد 1396-04-06 17:37
اگر نگاهی به بودجه نودوشش بندازید میبینید که خرم آباد 506هزارنفری 154میلیارد بودجه داره و بروجرد 330هزار نفری 65میلیارد تومن فرق جمعیت دو شهر170هزار نفره و ولی تفاوت بودجه دوبرابرو نیمه دوره چگنی و شهرهایی که یک دهم بروجرد هم جمعیت ندارن 50میلیارد بودجه دارن.این رو چه حساب و کتابیه خدا میدونه.پس هی نشنید حرفای نمایندگان ما رو به نفع خودتون تفسیر کنید وبرای فرار از این بی مسوولیتی ها هی دم از این بزنید که بروجرد به فکر جدا شرن و بروجرد بیشترین صنعت استان رو دلره وبروجرد فلان و بروجرد بهمان.

.امسدوارم نمایندگان بروجرد یا بقیه شهرهای استلن طرح تحقیق و تفحص از استانداری لرستان رو به مجلس ببرن و امضا جمع کنن و کارشناسی شده به قضیه بودجه و تخصیص امکانات و..بپردازن
نقل قول کردن
#15 اکبر-ظ 1396-04-07 21:29
به نقل از دانشجویان بروجرد:
اگر نگاهی به بودجه نودوشش بندازید میبینید که خرم آباد 506هزارنفری 154میلیارد بودجه داره و بروجرد 330هزار نفری 65میلیارد تومن فرق جمعیت دو شهر170هزار نفره و ولی تفاوت بودجه دوبرابرو نیمه دوره چگنی و شهرهایی که یک دهم بروجرد هم جمعیت ندارن 50میلیارد بودجه دارن.این رو چه حساب و کتابیه خدا میدونه.پس هی نشنید حرفای نمایندگان ما رو به نفع خودتون تفسیر کنید وبرای فرار از این بی مسوولیتی ها هی دم از این بزنید که بروجرد به فکر جدا شرن و بروجرد بیشترین صنعت استان رو دلره وبروجرد فلان و بروجرد بهمان.

.امسدوارم نمایندگان بروجرد یا بقیه شهرهای استلن طرح تحقیق و تفحص از استانداری لرستان رو به مجلس ببرن و امضا جمع کنن و کارشناسی شده به قضیه بودجه و تخصیص امکانات و..بپردازن


خب درست حساب شده هر که بامش بیشتر برفش بیشتر .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا