یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود از ممنوعیت ورود به دریاچه گهر تا 15 خرداد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " امیر زلقی" با بیان اینکه تا 15 خردادماه امکان ورود به این منطقه وجود ندارد و ممنوع است، افزود: با توجه به اینکه این منطقه تحت حفاظت قرار دارد برای جلوگیری از آسیب به تنوع جانوری و گیاهی آن تا این زمان اجازه ورود به گردشگران داده نمی‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود ادامه داد: همچنین بعد از 31 شهریور دوباره ورود به این منطقه ممنوع می‌شود و گردشگران نمی‌توانند به آن وارد شوند.
وی با اشاره به گونه‌های شاخص منطقه گفت: در اطراف دریاچه گهر گونه‌های جانوری چون پلنگ، خرس قهوه‌ای و کل و بز زیست می‌کنند.
زلقی از گونه‌های آبزی دریاچه به ماهی زرده پر و قزل آلای رنگین‌کمان خال قرمز اشاره کرد و گفت: این گونه‌ها بومی نبوده و به همراه گردشگران به منطقه وارد شده‌اند.
وی از گونه‌های گیاهی منطقه نیز به بلوط، بید، بادام وحشی، بنه، گلابی وحشی و... اشاره کرد و افزود: دسترسی به این دریاچه از طریق شهرهای دورود، الیگودرز و ازنا امکان‌پذیر است.


دیدگاه‌ها  

#1 دوستدار طبیعت 1396-02-19 13:31
امیدواریم قانون ممنوعیت ورود به دریاچه گهر برای همه رعایت شود.متاسفانه این ایام مجوز هایی از طرف مقامات استان وسازمان محیط زیست به افرادی با عنوان تور گردشگری وغیره داده میشود.من شاهد ورود گروهی از اداره برنامه ریزی همدان در تاریخ ششم اردیبهشت امسال به دریاچه بودم.این موضوعات باعث اعتراض دوستدارن محیط زیست است.ضمنا همه روزه چندین وانت علف کوهی از این منطقه خارج شده وماموران منابع طبیعی و محیط زیست هیچ اقدامی انجام نمیدهند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا