یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بیش از 38 میلیارد تومان از طلب شهرداری‎های استان وصول شده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "محمد اصلانی" در جلسه شهرداران با بیان اینکه رسیدن به اهداف شهرداری‌ها خیلی دور از واقعیات نیست به گونه‌ای که شهرداری‌هایی داشتیم که هیچ‌گونه مشکلی برای پرداخت هزینه جاری نداشتند، اظهار کرد: برای تأمین منابع باید شهرداری‌ها برنامه‌ریزی جامعی داشته باشند.
وی ادامه داد: شهرداری‌ها برنامه تفصیلی داشته باشند و مشکلات هر فصل را در آن فصل رفع کنند.
اصلانی با تأکید بر اینکه مجموعه منابعی که در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است خیلی رقم درشتی نیست، افزود: نمی‌توان نسخه واحدی را برای استان تجویز کرد، نیاز است در شهرداری‌ها اتاق‌‌های فکری تشکیل که چگونه منابع تأمین شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: درآمد شهرداری‌ها تنها در سایه فرهنگ‌سازی محقق خواهد شد و برخی شهرداری‌ها بیشتر به مسائل سیاسی توجه دارند تا مسائل فرهنگی، در حالی که باید این وقت را صرف مسائل فرهنگی کنند تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.
وی با تأکید بر اداره مدیریت شهری به نحو مطلوب افزود: شهرداری‌ها نباید به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی راه پیدا کنند و یک شهردار خوب و موفق، فردی است که از همه ظرفیت‌ها استفاده و وابسته به هیچ جریانی نباشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم به هیچ‌وجه نباید از امکانات شهرداری علیه و له کسی استفاده شود، همچنین اعضای شورای اسلامی فعلی نباید به هیچ عنوان از اموال و امکانات شهرداری استفاده کنند.
اصلانی با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه بهترین جایگاه برای بیان دیدگاه و تبیین سیاست‌های شهرداری‌هاست و ائمه جمعه به خوبی از این مهم استقبال می‌کنند، افزود: باید از ظرفیت نماز جمعه در راستای فرهنگ‌سازی برای محقق شدن درآمدهای شهرداری‌ها استفاده شود.
وی گفت: طی سال‌های 93 تا 95، 35 دستگاه خودرو و 5000 تن قیر به صورت رایگان تحویل شهرداری‌های زیر 100 هزار نفر شده است اما متأسفانه در زمینه پخش و اجرای روکش‌های آسفالت شهرداری‌ها غالباً ضعف دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار کرد: امسال تصمیم گرفتیم طلب شهرداری‌ها را از دستگاه‌های اجرایی استان وصول کنیم که خوشبختانه 38 میلیارد و 760 میلیون تومان آن را وصول کردیم.
اصلانی درباره فضای سبز برخی شهرداری‌ها گفت: برخی شهرداری‌ها در این راستا خوب کار کردند و برخی‌ها از اهداف مدنظر قدری فاصله دارند، تاکنون 272 هزار و 100 اصله درخت کاشته شده و قطعاً نگهداری درختان در ایجاد فضای بانشاط کمک شایانی خواهد بود.
وی گفت: در سال 95، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، 100 میلیارد تومان به کل شهرداری‌ها پرداخت کردند یعنی 35 درصد بودجه آنان از منابع دولتی محقق شده است.
اصلانی اضافه کرد: در بحث استخدام نیاز است از نیروهای توانمند، متعهد و متخصص استفاده شود تا منابع شهرداری ضایع نشوند.

منبع: روابط عمومی استانداری

دیدگاه‌ها  

#1 کوکلا 1396-01-26 18:50
قربونت برم شهردار ها و شهرداری ها کاملا سیاسی هستند و جناحی عمل می کنند کل ارگانها حتی بیمارستان و هلال احمر و آتش نشانی همه سیاسی هستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا