یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: زنان و آقایان بهبود یافته از اعتیاد در لرستان مشغول به‌ کار می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، هوشنگ بازوند صبح امروز در بازدید از مراکز ماده 16 بانوان و آقایان که با حضور مدیران و مسئولان استانی برگزار شد، با بیان این که باروی کار آمدن دبیر جدید شورای مبارزه با مواد مخدر، تحول خوبی در راستای مقابله با مواد مخدر صورت گرفت، اظهار داشت: از وقتی‌که آقای آقا میرزایی این سمت را بر عهده گرفت، تحول خوبی در راستای مقابله با مواد مخدر در سطح استان صورت گرفت.
وی در ادامه با بیان این که لرستان نرخ بیکاری بالایی دارد، افزود: یکی از آسیب‌های بیکاری بحث مواد مخدر و اعتیاد است که جوانان را درگیر خود می‌کند.
استاندار لرستان اظهار داشت: برای احداث مجموعه ماده 16 آقایان، حدود 400 میلیون اعتبار در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قراردادیم و خوشبختانه اکنون با ظرفیت 500 نفر در حال فعالیت است.
بازوند با بیان این که وقتی از مرکز ماده 16 بانوان بازدید کردم، متأثر شدم، تصریح کرد: بنده احساس خجالت کشیدم که این بانوان دچار مشکلات اجتماعی شده‌اند.
وی خاطرنشان ساخت: این بانوان هرکدام دارای هنرهایی هستند و توانایی‌هایی ازجمله بافندگی، خیاطی، گلدوزی و... را دارند و بر همین اساس قرار شد لیست آن‌ها تهیه شود و با توجه به علاقه‌مندی‌شان برایشان اشتغال‌زایی انجام دهیم.
استاندار لرستان تأکید کرد: همه ما باید کمک این افراد بیمار کنیم و بزه‌های اجتماعی را برطرف کنیم.

در حاشیه:

*اولین بازدید از مرکز ماده 16 بانوان در محله گل‌سفید صورت گرفت که استاندار و مدیران پس از حضور در این مجموعه ابراز تأسف و ناراحتی کردند.
*این بانوان به استاندار اظهار داشتند: اگر شغلی داشته باشیم دیگر سراغ مواد مخدر نمی‌رویم. هرکدام از ما دارای فرزند و خانواده هستند اما به دلیل این که دارای خانه نیستیم به حال‌وروز امروز افتاده‌ایم.
*استاندار هم به آنان اظهار داشت: اگر برای شما شغل ایجاد کنیم قول می‌دهید دیگر سراغ مواد مخدر و اعتیاد نروید وزندگی‌تان را کنید؟
*بازدید بعدی از مجموعه مرکز ماده 16 آقایان بود که استاندار از اقدامات انجام‌شده در خصوص احداث این مرکز خوشنود بود.
*به اولین خوابگاه معتادین آقایان رفتیم که آن‌ها با آروزی سلامتی برای مسؤولین، صلوات خواندند.
*استاندار از یکی‌یکی این افراد سؤال می‌پرسید که چگونه دچار این مشکل شده‌اند و چند سال است گرفتار هستند؟ هرکدام از این افراد که دارای حرفه‌های خاصی ازجمله مکانیکی، بنایی، صافکاری، جوشکاری، نانوایی و... بودند به استاندار گفتند یک‌زمانی برای خودمان کسی بودیم اما امروز در این مکان نگه‌داری می‌شویم.
*یکی از این افراد که سن و سال زیادی هم نداشت به استاندار گفت بنده دریکی از خیابان‌های خرم‌آباد صافکاری داشته‌ام و اسم‌ورسم خاصی داشتم اما متأسفانه مواد مخدر مرا نابود کرد و به اینجا کشاند.
*به دومین خوابگاه رفتیم که بازهم صلوات بلندی از سوی این افراد فرستاده شد. استاندار بازهم سؤالات خود را پرسش کرد و بازهم پاسخ‌هایی از جنس ندامت و پشیمانی می‌شنید.
*این مجموعه که دارای قسمت‌های مختلفی ازجمله: خوابگاه، بهداری، آشپزخانه، سالن غذاخوری، محوطه‌ای همانند پارک و... مورد رضایت مسؤولین استان قرار گرفت.
*در پایان این بازدید جلسه فوق‌العاده‌ای در خصوص مشکلات این مرکز تشکیل شد و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خواسته‌ها و مشکلات این مرکز را به استاندار اظهار کرد و خواستار تصویب بندهایی شد.
* در این جلسه مصوب شد قسمت پارکینگ این مجموعه توسط اداره راهداری زیرسازی شود و سپس شهرداری خرم‌آباد آن را آسفالت کند.
*همچنین مشکلاتی که در خصوص برق و آب و فاضلاب این مجموعه وجود داشت موردبررسی قرار گرفت و توسط مدیران مربوطه حل‌وفصل گردید.





خبر و عکس:مصطفی باقری

 

دیدگاه‌ها  

#1 لربختیاری 1395-12-13 11:49
آقای استاندار و مسئولین استان اگه از قبل اشتغالزایی میکردین اینا از روی فقر بدبختی به مواد روی نمیاوردن تاالان دنبال ساخت مرکز ترک اعتیاد و بعدشم دنبال اشتغال برای اینها...از اول برای جوونها شغل ایجاد کنید ک دنبال اینجور مراکز نباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا