یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پس از شروع طرح تحول سلامت در درمان که دو سال است به بار نشسته است حالا نوبت به اجرای این طرح در حوزه‌ی بهداشت رسیده تا مردم بتوانند از مزایا و امکانات این برنامه در بهداشت نیز بهره‌مند شوند.
باید باور داشت برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌های درمان که سالانه مبالغ سنگینی را به دولت و مردم متحمل می‌کند، گام اساسی بالا بردن سطح کیفی بهداشت است. سطح کیفی بهداشت به معنی تمامی جنبه‌های آن یعنی بهداشت عمومی جامعه و خانواده‌ها، بهداشت محیط، بهداشت روانی و محقق نخواهد شد مگر با برنامه‌ریزی و حمایت بیشتر از مقوله پیشگیری و بهداشت که در نهایت منجر به تغییر عادت‌ها و رفتارهای اشتباه در جامعه خواهد شد. بدون تردید اجرای طرح تحول سلامت در حوزه‌ی بهداشت می‌تواند شروعی مناسب برای ارتقا سطح سلامت مردم قبل از رسیدن به مرحله‌ی درمان باشد. اولین مرحله از اجرای این طرح که سرشماری دقیق و مناسب از جمعیت خانوارها می‌باشد که چند روزی است در مرکز استان و چند شهرستان دیگر آغاز شده است، اما مشکلی که برنامه سرشماری در همان ابتدای کار با آن مواجه شده است عدم همکاری اکثریت مردم با مأمورین است.
 در همین راستا سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد در گفتگو با اصحاب رسانه خواستار حمایت و همکاری مردم با اجرای برنامه سرشماری شد.
دکتر محمد بیرانوند در این باره گفت: طرح سرشماری جمعیت خرم‌آباد و چند شهرستان دیگر چندهفته‌ای است که شروع شده است. وی افزود: این برنامه با همکاری مرکز بهداشت و اداره پست انجام می‌شود.
 بیرانوند خاطرنشان کرد: سرشماری‌های مرکز بهداشت همواره جزو دقیق‌ترین سرشماری‌های جمعیتی بوده است. وی با اشاره به عدم همکاری بیشتر خانوارها با مأمورین سرشماری خواستار همراهی و همکاری بیشتر مردم شد و عنوان کرد: مردم تردیدی نداشته باشند که سود این برنامه در نهایت متوجه خود آن‌ها خواهد شد.
سرپرست مرکز بهداشت خرم‌آباد افزود: با این اوصاف دلیلی وجود ندارد که مردم همکاری نکنند. وی ادامه داد: البته ممکن است نزدیکی این برنامه به طرح سرشماری نفوس مسکن که چند ماه پیش به اجرا درآمد علت اصلی عدم همکاری مردم باشد.
محمد بیرانوند ابراز داشت: از مردم فهیم خرم‌آباد انتظار داریم ما را در راه ارائه‌ی خدمات هرچه بهتر بهداشتی در قالب طرح تحول سلامت یاری دهند.
وی تأکید کرد: وظیفه‌ی ما خدمت‌رسانی به مردم است و این محقق نخواهد شد مگر با همراهی و کمک خود مردم که سرشماری ازجمله‌ی آن است.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد همچنین در خصوص طرح تحول سلامت در حوزه‌ی بهداشت گفت: در قالب این طرح هر خانواده و بهتر بگویم هر شهروند یک پزشک خواهد داشت که در مرکز جامع سلامت مربوط به آن محله مستقر است. وی افزود: با اجرای این طرح خانواده‌ها می‌توانند از مشاوره‌های رایگان کارشناسان تغذیه به‌ویژه برای کودکان و مادران باردار، کارشناسان بهداشت روان و بارداری بهره‌مند شوند.
بیرانوند خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه کمک می‌کند هزینه‌های بی‌مورد و اضافی درمانی نیز از دوش مردم برداشته شود و دیگر نیاز نیست مردم برای خیلی از کارهای درمانی خود به بیمارستان‌ها و مطب متخصص مراجعه کنند.
 
خبر: وحید کاظمی طولابی

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1395-12-11 21:34
تنها،مرکز،جمع آوری،رسمی،آمار مرکز آمار ایران می باشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا