یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خرم‌آباد طی سال‌های گذشته تا کنون روند رو به رشدی به خود گرفته و شاهد افزایش جمعیت این شهر هستیم. آمارها نشان می‌دهند که جمعیت مرکز لرستان به بالای 400 هزار نفر رسیده است. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان و مردم این دیار معتقدند؛ می‌توان خرم‌آباد را به یک کلان‌شهر تبدیل کرد.
البته از مهم‌ترین شروط کلان‌شهر شدن داشتن جمعیت بالای 500 هزار نفر است که با این وصف خرم‌آباد هنوز نتوانسته به این تعداد جمعیت برسد. از سوی دیگر وجود امکانات و زیرساخت‌های شهری به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای کلان‌شهر شدن به شمار می‌رود.
به هر حال اکنون کلان‌شهر شدن مزیت‌های بسیار زیادی داشته و دولت همه ساله اعتبارات ویژه‌ای را برای توسعه این شهرها در نظر می‌گیرد که بی‌گمان نقش مهمی در تأمین زیرساخت‌ها و امکانات خواهد داشت. باید پذیرفت شهرداری‌‌ها در شهرهایی همچون خرم‌آباد به دلیل وابستگی به مشارکت‌های مردمی با مشکلات و چالش‌های مالی متعددی روبرو هستند.
در این میان آنچه باید به آن توجه کرد این است که چنانچه روستاهای اطراف و هم‌جوار شهر خرم‌آباد که فاصله بسیار کمی با این شهر دارند را به محدوده شهری الحاق کنیم، در میان‌مدت شرایط برای انتخاب خرم‌آباد به عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور مهیا خواهد شد. از سوی دیگر انتظار می‌رود که مسئولان نیز این موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده و شرایط را برای تحقق آن مهیا کنند.
حال باید دید تبدیل خرم‌آباد به یک کلان‌شهر تا چه میزان امکان‌پذیر است و آیا مسئولان در این راستا اقدام خاصی انجام داده‌اند یا خیر.
 
عكس خرم آباد در شب

خرم‌آباد ظرفیت کلان‌شهر شدن را دارد
در همین زمینه یک کارشناس شهری با بیان اینکه موضوع کلان‌شهر شدن شهرها اکنون قانون خاص و ویژه‌ای نداشته و هنوز مشخص نیست که دولت چه امتیازات خاصی به کلان‌شهرها اعطا می‌کند، می‌گوید: با این وجود اکنون به شهرهای بالای 500 هزار نفر کلان‌شهر گفته می‌شود، البته به نظر می‌رسد که کلان‌شهرهای موجود در کشور به 2 بخش درجه یک و درجه 2 تبدیل شده‌اند.
«مهران میرزایی» ادامه می‌دهد: اکنون خرم‌آباد ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یک کلان‌شهر را داراست و این مهم نیز در صورتی محقق خواهد شد که برخی از روستاهای همجوار که فاصله بسیار کمی نیز با شهر دارند را به محدوده شهری الحاق کنیم.
میرزایی بیان می‌کند: به هر حال موضوع کلان‌شهر شدن خرم‌آباد نیازمند انجام اقدامات کارشناسی متعدد، تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز، تلاش‌های مکرر و پیگیری مسئولان استانی و شهر خرم‌آباد است. بی‌شک تحقق این هدف کمک زیادی به توسعه و جذب سرمایه‌گذار به این دیار خواهد کرد.
 
70 روستا در حومه خرم‌آباد
معاون برنامه‌ریزی شهرداری خرم‌آباد هم در این باره اظهار می‌کند: یکی از اصلی‌ترین شروط تبدیل شدن شهرها به کلان‌شهر رسیدن به جمعیت بالای 500 هزار نفر است. از سوی دیگر وجود زیرساخت‌های مختلف نیز از دیگر فاکتورهای مورد نیاز به شمار می‌روند.
«محمد فتحی بیرانوند» ادامه می‌دهد: در مورد موضوع کلان‌شهر شدن خرم‌آباد باید گفت که هنوز این شهر به جمعیت بالای 500 هزار نفر نرسیده و براساس آمار تقریبی جمعیت مرکز استان حدود 430 هزار نفر اعلام شده است. البته یکی از ظرفیت‌ها و ویژگی‌هایی که امکان تبدیل این دیار به کلان‌شهر را افزایش می‌دهد، وجود حدود 70 روستا در جوار آن است.
این مسئول عنوان می‌کند: این روستاها اکنون از خدمات، امکانات، زیرساخت‌های شهر خرم‌آباد استفاده کرده و ساکنان آن‌ها از ظرفیت‌های شهر خرم‌آباد بهره می‌گیرند، با این وجود هنوز به شهر الحاق نشده‌اند.
وی تاکید می‌کند: باید منتظر ماند و دید که در سرشماری‌هایی که امسال توسط مرکز آمار ایران صورت گرفته جمعیت شهر خرم‌آباد به چه میزان رسیده است.
فتحی بیرانوند می‌افزاید: اکنون کلان‌شهرها دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های بسیار زیادی هستند که همین موضوع کمک زیادی به توسعه آن‌ها کرده است. به عنوان نمونه گاهی اوقات مشاهده می‌شود که برای پروژه‌های زیرساختی و خاص این شهرها همچون مترو از محل صندوق ذخیره ارزی اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل اکنون شاهد توسعه بیش از پیش این شهرها و فاصله گرفتن آن‌ها با سایر شهرهای کشور از نظر زیرساختی و امکانات هستیم.
 
وابستگی شهرداری به درآمدهای ناپایدار
معاون برنامه‌ریزی شهرداری خرم‌آباد بیان می‌کند: در شهرهایی همچون خرم‌آباد شهرداری وابستگی شدیدی به درآمدهای مردم داشته و در صورت وصول عوارض می‌تواند فعالیت‌هایش را انجام دهد. از سوی دیگر در سال‌های گذشته درآمدهای شهرداری‌هایی همچون خرم‌آباد به دلیل کاهش توان اقتصادی مردم با کاهش مواجه شده و همین موضوع به عنوان یکی از عوامل اصلی تأمین نشدن زیرساخت‌ها به شمار می‌رود.
فتحی بیرانوند با اشاره به پایین بودن سرانه‌های درآمدی عمرانی شهر خرم‌آباد، می‌گوید: اکنون خرم‌آباد در رتبه‌های پایین از لحاظ سرانه‌های درآمدی عمرانی قرار دارد؛ این در حالی است که در کلان‌شهرها شاهد حمایت‌های دولت هستیم.
این مسئول ادامه می‌دهد: بر اساس برنامه 5 ساله شهرداری که اکنون در حال تدوین آن هستیم امیدواریم در سال آینده شاهد اجرایی شدن آن باشیم. یکی از مهم‌ترین اهداف کلان‌شهر شدن خرم‌آباد بوده و تحقق این هدف در دستور کار شهرداری قرار دارد. به هر حال تبدیل یک شهر به کلان‌شهر دارای دشواری‌ها و پیچیدگی‌های خاصی است که باید در میان‌مدت شاهد تحقق این هدف بود.
 
 100 هکتار به مساحت خرم‌آباد افزوده می‌شود
رئیس شورای شهر خرم‌آباد با بیان اینکه کلان‌شهر شدن دارای مفاهیم و تعاریف خاص و ویژه‌ای است، می‌گوید: برای تبدیل یک شهر به کلان‌شهر باید اقدامات کارشناسی انجام و شرایط لازم اتخاذ شود.
«محمدحسین پور» ادامه می‌دهد: با توجه به کمبود جمعیت آماری خرم‌آباد به دنبال اضافه کردن 100 هکتار به این شهر هستیم که این مهم نیز می‌تواند به افزایش جمعیت این دیار کمک کند. به هر حال اصلی‌ترین عامل تعیین کننده برای تبدیل شدن خرم‌آباد به یک کلان‌شهر رسیدن به میزان جمعیت 500 هزار نفر و تأمین برخی از زیرساخت‌های مورد نیاز است.
 
علی عبداله‌زاده / همشهری
 

دیدگاه‌ها  

#1 فرهنگیان ساکن گلدشت شرقی 1395-12-11 09:13
خرم آبادهیچوقت نمیتواندبه کلان شهرتبدیل بشودچون کاربلدندارد
شمابه سه راه گلدشت نگاه کنیدوچقدرنشکل برای ترددمردم درست کرده اندوتاجالاهیچگو نه پیشرفت چشمگیرنداشته وراه رابرروی نابسته اندکه فقط نفرین میکنیم خداانتقام مارابگیرد
نقل قول کردن
#2 پاپی 1395-12-11 09:30
شما اگه به محل اعتیار شهرستان نگاه کنید می بینید شهرهای با جمعیت کمتر مثل ساری و گرگان از خرم اباد بیشتر اعتبار جذب کردن.2- کی گفته خرم اباد 430 هزار نفر جمعیت داره. شما همین الان به جدول جمعیتی مرکز آمار ایران نگاه کنید می بینید که کمتر از 350 هزار نفر جمعیت داره-3- خود علاقه به کلان شهر شدن عین یه برداشت جهان سومی از مفهوم توسعه است. امروز دیگه بزرگ بودن شهرها ملاکی برای زندگی بهتر نیست. بزرگی شهر، یعنی افزایش آسیب های زیست محیطی و اجتماعی- مسئله اصلا چیز دیگه است. مسئله اینه که سطح مطالبات مردمی بسیار پایینه و از این جهت به ما نمی رسن. خود من سالهاست ساکن لرستان نیستیم ولی گاهی فکر می کنم اصلا این استان وجود نداره. منظورم اینه که میشه با حفظ همین جمعیت با فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی مردم به بودجه های بسیار بالا دست یافت و با نظارت مردمی اجازه نداد که همون بودجه حیف و میل بشه یا صرف کارای غیرکارشناسی و نمایشی بشه. حالا دعا کنید که جمعیت شهر بره بالا تا به لشکر بیکاران و بدنسازان شهر اضافه بشه.
نقل قول کردن
#3 سعید 1395-12-11 09:40
اضافه شدن جمعیت به چه قیمت ؟ بازهم مهاجرت روستاییان و سایر شهرها به خرم آباد که بیشتر باعث ناهنجاری اجتماعی توی خرم آباد بشه . همین الانشم وضعیت خرم آباد اسفناکه کلانشهری برای شهریه که مدیر داشته باشه نه خرم آباد از طلا گشتن پشیمان گشته ایم ....
نقل قول کردن
#4 امین 1395-12-11 10:07
باید همه دست به دست بدهیم که خرم آباد کلانشهر بشود.هم مسئولان و هم مردم باید کمک کنیم..کلانشهر شدن مزایای زیادی داره..الان شما دیگر کلانشهرهای کشور رو ببینید کدومشون مشکل بیکاری ,زیرساختی,بودجه ای و...رو دارن..بعدشم میتونیم امیدوارشیم خرم آباد هم مترو یا مونوریل داشته باشه..اینا آرزوهای محال نیست..دست یافتنی ست به شرطی که خودمون بخواهیم..
نقل قول کردن
#5 . 1395-12-11 11:14
خرم آباد لیاقت کلانشهر شدن را دارد❤
نقل قول کردن
#6 شهروند 1395-12-11 11:21
بحث در مورد کلانشهر شدن، افزایش جمعیت،مقصد گردشگری شدن و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و... خرم آباد نیاز به مطالعات بسیار زیادی همچون مباحث ارزیابی های زیست محیطی و آمایش سرزمین،ردپای اکولوژیکی،ظرفیت برد، برنامه ریزی شهری و... دارد.هر چند در ایران فقط شهرهای بلای یک میلیون نفر جمعیت کلانشهر رسمی محسوب می شوند و دارای امتیازات ویژهای می باشند.متاسفانه شهر خرم آباد هنوز در ابتدایی ترین مسائل یک شهر همچون آسفالت و پیاده رو و مبلمان شهری،مدیریت منابع آب،فضای سبز و پرداخت عوارض و... مانده است.
نقل قول کردن
#7 سروش 1395-12-11 13:01
به نقل از فرهنگیان ساکن گلدشت شرقی:
خرم آبادهیچوقت نمیتواندبه کلان شهرتبدیل بشودچون کاربلدندارد
شمابه سه راه گلدشت نگاه کنیدوچقدرنشکل برای ترددمردم درست کرده اندوتاجالاهیچگونه پیشرفت چشمگیرنداشته وراه رابرروی نابسته اندکه فقط نفرین میکنیم خداانتقام مارابگیرد

به نقل از فرهنگیان ساکن گلدشت شرقی:
خرم آبادهیچوقت نمیتواندبه کلان شهرتبدیل بشودچون کاربلدندارد
شمابه سه راه گلدشت نگاه کنیدوچقدرنشکل برای ترددمردم درست کرده اندوتاجالاهیچگونه پیشرفت چشمگیرنداشته وراه رابرروی نابسته اندکه فقط نفرین میکنیم خداانتقام مارابگیرد
ساز مخالف ..بجای ناامیدی کمک کنید بسه دیگه
نقل قول کردن
#8 سروش 1395-12-11 13:14
خرم آباد راهي جز كلان شهر شدن ندارد ...الان هم كلان شهر است ولي عين يه كار گر بي مزد مي ماند ..در وحله دوم اراك 420 هزار نفر بود كه كلان شهر شد و در عرض دوسال متحول شد چون كلان شهر بودجه و توجه ويژه دارد ..خدمت همشهريان عزيز كه دائما ساز مخالف ميزند و چوب لاي چرخ خرم آباد مي گذارند عرض كنم ..لطفا اگر در موردي اطلاعات كافي نداريم لطفا و عاجزانه نظر ندهيم ..شهر كرمانشاه دير شاهد روستاهايي مثل ديناروند بدراباد تلوري قلعه سنگي و كمالوند نيست و تبديل شده اند به شهركهاي با امكانات عالي و بهتر از كرمانشاه و جمعيت آنها به شهر اضافه شده و كلان شهر شده ..حالا اين كجاش ايراد داره ...چرا ناراحتيم كه حاشيه شهرها كه همش فقر و بدبختي و مواد مخدره راحت بشه ؟؟؟حرف دل خيلي ها اينه ..اي هوار از دست مردمان اين شهر ...جديدا مخالف تعريض خيابان حافظ هستند
نقل قول کردن
#9 بابک 1395-12-11 13:50
اینکه با جمعیت زیاد و بیشتر بخواهیم خرم اباد را جزو کلان سهرهای کشور تثبیت نموده تا با داشتن آمار جمعیتی بالا بلکه توجه و بودجه بیشتری را بتوانیم برای آن جذب نمائیم یک اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران است زیرا تا همینجا وضعیت فعلی خرم آباد بدلیل مهاجرت بی رویه و رشد حاشیه نشینی درگیر بسیار از مشکلات و معضلات در حوزه های اشتغال و درآمد و نیز بحرانهای زیست محیطی ترافیک ، آلودگی منابع اب و خاک و هوای فزاینده و ابتلاات فراوان است بنابراین مدیریت استان و بالطبع مدیران شهری میبایست بجای چشم بستن به بودجه های عمومی راهی برای ایجاد درآمد پایدار برای توسعه و اداره همزمان شهر بر اساس استعداد ها و امکانات بالقوه و بالفعل باشند و کلا از چنین چشم انداز هولناکی پوشی نموده و بجای آن تجربیات موفق شهرهای مدرن اروپایی و آسیایی کم جمعیت را بعنوان الگو توسعه ای برگزینند و با جلب حمایت مردم و نخبگان فکری و اقتصادی بومی راههای مناسب نظیر توسعه صنایع دستی و نیز صنعت گردشگری درامدزایی پایدار و توسعه اجتماعی اقتصادی و صنعتی مرکز و کل استان را در دستور کار خود قرار دهند .
نقل قول کردن
#10 اکبر-ظ 1395-12-11 14:36
افزایش جمعیت می بایست همراه با افزایش امکانات شهری باشد برای کلانشهر شدن می بایست برنامه های توسعه شهری بر همان مبنا صورت گیرد .یعنی افزایش امکانات جوابگوی سالها بعد باشد .
نقل قول کردن
#11 شهروند خرم ابادی 1395-12-11 14:51
مقاله کاملا غیر کارشناسی هست,کلان شهر شدن به چه قیمت ؟
خرم اباد هنوز هم فاکنور های یک شهر و یک مرکز استان را ندارد جانم
شهری بدون بر نامه ریزی با مشکلات فرهنگی بسیار زیاد و ناهنجاری های خیلی پیچیده که گلوی شهر رو هر روز بیشتر فشار میدن .
جدای از طبیعت زیبای خدادادی ،خرم اباد هیچ چیزی برای عرضه ندارد
کاش مردم شهرمون از خودشون شروع کنن و فرهنگ شهر رو با کمک هم بالا ببریم،کاش دست از طایفه بازی برداریم و از مسئولین بیشتر بخوایم که اونها هم بدونن شهروندان شهرشون اگاه هستن و کمتر به فک راه باطل رفتن و لطمه زدن به شهر باشن
نقل قول کردن
#12 احمدی 1395-12-11 16:56
به نقل از پاپی:
شما اگه به محل اعتیار شهرستان نگاه کنید می بینید شهرهای با جمعیت کمتر مثل ساری و گرگان از خرم اباد بیشتر اعتبار جذب کردن.2- کی گفته خرم اباد 430 هزار نفر جمعیت داره. شما همین الان به جدول جمعیتی مرکز آمار ایران نگاه کنید می بینید که کمتر از 350 هزار نفر جمعیت داره-3- خود علاقه به کلان شهر شدن عین یه برداشت جهان سومی از مفهوم توسعه است. امروز دیگه بزرگ بودن شهرها ملاکی برای زندگی بهتر نیست. بزرگی شهر، یعنی افزایش آسیب های زیست محیطی و اجتماعی- مسئله اصلا چیز دیگه است. مسئله اینه که سطح مطالبات مردمی بسیار پایینه و از این جهت به ما نمی رسن. خود من سالهاست ساکن لرستان نیستیم ولی گاهی فکر می کنم اصلا این استان وجود نداره. منظورم اینه که میشه با حفظ همین جمعیت با فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی مردم به بودجه های بسیار بالا دست یافت و با نظارت مردمی اجازه نداد که همون بود

امار 430 هزار نفر طبق اخرین سرشماری،یعنی سال ۹۵ است،امار ۳۴۸ هزار نفر مربوط به سال ۹۰ و قبل اط،الحاق ماسور به خرم اباد است
نقل قول کردن
#13 مهدی 1395-12-11 17:30
کلانشهر یک عنوان لوکسه که الان دل توی دل بعضی ها نمی گذاره ولی آش دهن سوزی هم نیست و فقط نشان دهنده آشفتگی بیشتر و مشکلات فراوان تره.
نقل قول کردن
#14 سروش 1395-12-11 17:38
به نقل از امین:
باید همه دست به دست بدهیم که خرم آباد کلانشهر بشود.هم مسئولان و هم مردم باید کمک کنیم..کلانشهر شدن مزایای زیادی داره..الان شما دیگر کلانشهرهای کشور رو ببینید کدومشون مشکل بیکاری ,زیرساختی,بودجه ای و...رو دارن..بعدشم میتونیم امیدوارشیم خرم آباد هم مترو یا مونوریل داشته باشه..اینا آرزوهای محال نیست..دست یافتنی ست به شرطی که خودمون بخواهیم..
احسن
نقل قول کردن
#15 سروش 1395-12-11 17:40
به نقل از سعید:
اضافه شدن جمعیت به چه قیمت ؟ بازهم مهاجرت روستاییان و سایر شهرها به خرم آباد که بیشتر باعث ناهنجاری اجتماعی توی خرم آباد بشه . همین الانشم وضعیت خرم آباد اسفناکه کلانشهری برای شهریه که مدیر داشته باشه نه خرم آباد از طلا گشتن پشیمان گشته ایم ....

چشمهایت رو باز کن می بینی که مهاجرت انجام شده و باید حالا ساماندهی بشه کسی دیگه به روستا برنمی گرده
نقل قول کردن
#16 محمد 1395-12-11 19:58
به نقل از امین:
باید همه دست به دست بدهیم که خرم آباد کلانشهر بشود.هم مسئولان و هم مردم باید کمک کنیم..کلانشهر شدن مزایای زیادی داره..الان شما دیگر کلانشهرهای کشور رو ببینید کدومشون مشکل بیکاری ,زیرساختی,بودجه ای و...رو دارن..بعدشم میتونیم امیدوارشیم خرم آباد هم مترو یا مونوریل داشته باشه..اینا آرزوهای محال نیست..دست یافتنی ست به شرطی که خودمون بخواهیم..

افرین به همشهری محترم
نقل قول کردن
#17 اکبر-ظ 1395-12-11 20:05
جمعیت خرم اباد بیشتر از 430 هزار نفره چون بین 5 تا 10 درصد هم در سرشماریها شرکت نمی کنند .
نقل قول کردن
#18 حسنی 1395-12-12 12:36
خرم اباد باتوجه به خصلت مردمش که بجای همت وخلاقیت وتوکل انتظار کمکهای دولتی و...رادارندواخی را هم فرهنگ نق زدن وهمیشه طلب کاربودن رادارندچگونه کلانشهرمیشودکاس بهایی که علی رغم درامدجاضر نیستندمحل کارخودراکه بیشترعمرخودرادر ان می گذرانندتمییزودل نشین کنند استفاده ازوسایل مستعمل .کف سیمان وو...خانه هایی بانمای زشت اتاقهای گل وگچ
درب توالت گونی بعدهم همین صاحب خانه پنج هکتارزمین وصدتاگوسفنددارد اما حاضربه تغییرسبک زندگی نیست کلانشهرهارامردم ش کلانشهرمیکنندنه مسیولین
نقل قول کردن
#19 سروش 1395-12-13 15:31
به نقل از مهدی:
کلانشهر یک عنوان لوکسه که الان دل توی دل بعضی ها نمی گذاره ولی آش دهن سوزی هم نیست و فقط نشان دهنده آشفتگی بیشتر و مشکلات فراوان تره.

کاملا در اشتباهی ..قدیما گفتن نه سیر از گرسنه خبر نداره نه سوار از پیاده ..انسان محترم شهرداری در سالهای آینده حتی خرج روزمره رو هم نداره شهر از نظر وسعت و جمعیت کلان شهر است و با عوارضیالی 20تومن جنابعالی که اگر هم پرداخت کرده باشی میشه اتوبان و پل و مبلمان شهری رو احداث کرد ...واقعا چزور مردمانی هستید که تعصب روی زادگاهتان ندارید !!!!
نقل قول کردن
#20 فرزاد 1395-12-15 08:38
با عرض سلام به همه دوستان...واقعا ابراز تاسف میکنم از برخی آدمهایی که ناامیدن وهمش بر طبل مخالفت میکوبن...هر زمان که بحثی از توسعه وپیشرفت شهر در قسمت های مختلف میشه به جای این که راهکار بدن فقط نا امیدانه صحبت میکنن ومخالفن...اینا همش به این دلیله که خود اون اشخاص آدمهای ضعیفی هستن و اعتماد به نفس پایینی دارن....
نقل قول کردن
#21 اسدی 1395-12-19 18:31
شهرداری منطقه چهار خرم آباد در جنوب شهر برای اراعه خدمات بهتر تأسیس شود
نقل قول کردن
#22 محمد رضا 1395-12-29 17:06
حال به دستور وزیر محترم راه و شهرسازی جمعیت شهر خرم آباد به حد نصاب لازم برای کلانشهر شدن رسیده است و بنرهایی که در سطح شهر خرم آباد برای این موضوع شده جای بسی خوشحالی دارد امیدواریم با کلانشهر شدن خرم آباد � بتوانیم شاهد عمران و آبادانی هرچه بیشتر این شهر باشیم خرم‌آباد زادگاه نیاکان ما می باشد جای بسی خوشحالی دارد که ما امروز شاهد این موضوع شده ایم که شهر ما که در میان کوه ها از زیباترین شهرهای ایران میباشد کلانشهر شدن خرم اباد قطعاً به این موضوع توجه مسئولان کشوری را خرم آباد سرمایه گذاری‌های عظیمی در این شهر صورت پذیرد به امید موفقیت شهروندان خرم آبادی موفق باشید.
نقل قول کردن
#23 حسین 1396-01-03 15:08
انشاله که خرم آباد به کلانشهر تبدیل بشه ،خدمت دوستانی که مخالف کلانشهر شدن هستن باید عرض کنم که اگه فکر میکنیدکه باتبدیل شدن خرم آباد به کلانشهر روستاییها هجوم میارن وباعث مشکلات میشه باید بگم اشتباه میکنیدچون همین الان هم دارن میان پس چه بهتر که بابت این چیزا یه بدوجه خاص که به کلانشهرهادارن میدن به ما ندن درضمن مگه بد خرم آباد با کلانشهر شدن اسمش بیشتر سرزبونها پیش دولت مردان بیفته وبیشتر ب فکرش باشن ،خواهشا یه مقدار دید خودتونو روشن کنید تازه باید از خدامونم باشه خیلی شهرها هستن که مردمش از خداشونه کلانشهر بشه ولی مردم ما.... واقعا که
نقل قول کردن
#24 سروش 1396-01-06 22:59
به نقل از فرهنگیان ساکن گلدشت شرقی:
خرم آبادهیچوقت نمیتواندبه کلان شهرتبدیل بشودچون کاربلدندارد
شمابه سه راه گلدشت نگاه کنیدوچقدرنشکل برای ترددمردم درست کرده اندوتاجالاهیچگونه پیشرفت چشمگیرنداشته وراه رابرروی نابسته اندکه فقط نفرین میکنیم خداانتقام مارابگیرد

بله درست می فرمایی ولی منفی نباشید ..ما هم میگبم کلان شهر بشیم تا ا دست این بافت و عمران سنتی رها بشیم
نقل قول کردن
#25 لر 1396-02-06 17:44
خدا رو شکر جمعیت سال 95 اعلام شد تا دوستان از توهم کلانشهری بیرون بیان جمعیت اقلیمی خرم آباد با بخش ها و روستاها 506هزار نفره و جمعیت شهریش که مدنظره 380هزار نفر و بین 31 مرکز استلن رتبه 22ام رو داره شهرهایی مثل قزوین و کرمان و.. که جمعیت شهریشون بیشتر از ماست کلانشهر نشدت چطور با این جمعیت کم......
نقل قول کردن
#26 خان لر 1396-05-08 10:09
ههه خدا بوئه وه ای مردم ایما ،ها بوییم ایما هم چیه بللیم گاو میکیم دش ایما خو آو بوردمونه هه ب بوییم کلانشهر شاید فرجی بی د هه آیه یس نونیت د جا یه ک بیایم کمک بکیم الالکی بترش میکیم
نقل قول کردن
#27 کیان 1402-02-17 01:42
دوست عزیزی گفته حتما ازشهرهای اطراف هست اخه دوست عزیزشهرهای اطراف همه ازخرمابادبزرگتر ترن که.........
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا