یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: فضای مجازی اعتماد عمومی را سلب کرده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با بیان این که امروز در عصر حاضر نسل جوان و نوجوان ما در معرض هجمه‌هایی است که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، افزود: فضای مجازی باعث شده گاهی آن جوان جواب سلام بزرگترش را هم ندهد.
وی با اشاره به این که فضای مجازی باید مدیریت و کنترل شود، تصریح کرد: گاهی خبرهایی در فضای مجازی پخش می‌شود که در اساس کذب است و جامعه را بر هم می‌زند.
حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمین میرعمادی گفت: امروزه بچه‌های قبل از یادگیری حرف زدن و تکلم فضای مجازی در اختیارشان است و در استفاده آن استاد هستند.
وی با بیا این که نسل جوان ما با تفکر سکولارم روبروست، تأکید کرد: روی آوردن به تربیت دینی، تنها راه مقابله با این پدیده پرخطر است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین خاطرنشان کرد: کار معلمان و مربیان ما این است که با این تفکر مبارزه کنند.
حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمین میرعمادی اظهار داشت: تربیت، به فعلیت درآوردن استعدادهاست و به معنای ایجاد تعادل بین قوای انسانی است.
وی خاطرنشان کرد: تربیت، موضوع بسیار پیچیده و حساسی است که خداوند مسؤولیتش را به عالم‌ترین و بافضیلت ترین‌ها (پیامبران) واگذار کرده است.
امام‌جمعه خرم‌آباد در بخشی از سخنانش با اشاره به دهه فاطمیه (س)، گفت: ما باید حضرت فاطمه (س) به‌عنوان الگوی زندگی خودمان قبول داشته باشیم و از آن سرمشق بگیریم.
حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمین میرعمادی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) در بین سیاستمداران به تنویر افکار عمومی در رابطه با ولایت پرداخت.
وی افزود: فاطمه زهرا (س) با اشک‌هایش، خونش و با نوشتن وصیت سیاسی از ولایت دفاع کرد.
امام‌جمعه خرم‌آباد همچنین اظهار داشت: انتظار این است در ایام فاطمیه مراسم‌ها باعظمت برگزار شود تا قلب امام زمان (عج) از ما راضی و خشنود باشد.
مصطفی باقری/ یافته

 

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1395-12-06 19:35
با آمدن ابزارهای جدید نظیر اینترنت جهانی گوگل و فیس بوک و و نظایر آن قطعا دوران جدیدی در پیش از است که اصلا با دورانهای پیشین تا خود الان قابل مقایسه نیست زیرا بزودی اینترنت بدون کنترل که از طریق ماهواره ها و ابزار مدرن مانند بالون ها و هواپیماهای بدون سرنشین قرار است تا دو سال اینده کل جمعیت کره زمین رو پوشش بدهند و کاربران را قادر خواهد ساخت بدون کوچکترین کنترل یا محدودیت و کنترلی به میلیونها سایت و کانال ماهواره ای دسترسی داشته باشند بنابراین مسئولین از همین الان میبایست برای جلوگیری از آسیب های گسترده چنین امکانی را آماده نمایند .
بدیهی است تنها راه ممکن برای کاهش آسیبهای گسترده چنین پدیده ای فرهنگ سازی و آموزش و توجیه خانواده ها و نوجوانان و جوانان در تمام سطوح و مقاطع تحصیلی و همچنین در رسانه های گروهی و همگانی میباشد.
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1395-12-06 21:38
این که درسته اما با توجه به استفاده های مثبتی هم که از فضای مجازی می شود می بایست اول اسیب شناسی لازم صورت گیرد تا جامعه را در برابر استفاده های منفی ان واکسینه کرد و از فضای مثبت ان هم بخوبی بهر ه برد . تجربیات گذشته نشان داده با برخورد قهر امیز نمی توان فضای مجازی را کنترل کرد . در بعضی از کشورها مثل مالزی کنترل روی ماهواره و اینترنت بصورتی است که برنامه های مخرب و غیر اخلاقی را فیلتر و از بقیه برنامه ها استفاده می کنند .اما در یکی دو تا کشور در جهان سایتهای اینترنتی را بصورت فله ایی فیلتر و استفاده از ماهواره را هم کلا ممنوع کرده اند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا