یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل محیط زیست لرستان اظهار داشت: با اجرای طرح سه‌شنبه بدون خودرو در لرستان خطرات ناشی از دود اگزوز ماشین‌های آلاینده را به مردم گوشزد کنیم.
به گزارش پایگاه خبری یافته،" مهرداد فتحی بیرانوند" در جریان اجرای طرح سه‌شنبه بدون خودرو  که صبح امروز در خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: همه‌ی ما از خطرات آلودگی بیش از حد محیط زیست مطلع هستیم، با این حال هر روز سوار ماشین می‌شویم و شرایط را بدتر می‌کنیم.
وی افزود: این روز آگاهی‌دهنده با هدف برجسته ساختن آلودگی هوای دنیا که بر اثر ماشین به وجود می‌آید، نام‌گذاری شده و ما را به گذاشتن ماشین در منزل و سپری کردن روزی بدون ماشین تشویق می‌کند. از این رو، ۲۲ سپتامبر روز جهانی بدون ماشین نام گرفته است.
مدیر کل محیط زیست لرستان ادامه داد: تنها آلودگی نیست که سفر با ماشین شخصی را دردساز می‌کند، تصور تحمل ترافیک‌های سنگین خودروهای تک‌سرنشین و فشردن مداوم کلاچ و ترمز هم تجربه‌ی رانندگی را تلخ می‌کند. با خودتان فکر کنید که چقدر جابه‌جایی لذت‌بخش می‌بود اگر در خیابان خودروهای تک‌سرنشین و ترافیک زا نبود و می‌توانستید با خیال راحت و بدون نگرانی بابت آلودگی و دود نفرت‌انگیز و بعضاً غلیظ ماشین‌ها و کامیون‌ها، شیشه‌ی ماشین را پایین بکشید و از هوای تازه لذت ببرید.
وی ادامه داد: داشتن ماشین شخصی و جابه‌جایی با آن در جامعه‌ی مدرن تبدیل به عرف شده است؛ اما چرا باید این‌طور باشد؟ روزی را تصور کنید که صدای ترافیک، درگیری مردم با هم و بوق رانندگان معترض به یکدیگر به گوش نرسد، در عوض می‌توان صدای پرندگان را شنید. استفاده از ماشین شخصی باعث تسریع در روند برداشت سوخت‌های فسیلی و همچنین باعث آزاد شدن گازهای مضر در طبیعت می‌شود.
فتحی بیرانوند بیان داشت: در عوض امروزه اکثر وسایل نقلیه‌ی عمومی از سوخت‌های پاک مانند گاز LPG و گاز CNG و حتی برق استفاده می‌کنند. برخی از وسایل نقلیه‌ی عمومی هم‌چنین با طی کردن مسیری مستقیم‌تر، زمان سفر را کوتاه می‌کنند.
وی اظهار داشت: روز جهانی بدون ماشین در اصل در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی و حین بحران سوخت آمریکا معین شد و در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی در اروپا نیز روزهایی بدین منظور اختصاص داده شد. مشکل این است که اکثر افراد این روز را نمی‌شناسند و به آن توجهی ندارند. پس در روز ۲۲ سپتامبر، در گرامیداشت روز جهانی بدون ماشین شرکت کنیم و دنیای خود را زیباتر و لذت‌بخش‌تر کنیم.
مدیر کل محیط زیست لرستان تاکید کرد: به همین مناسبت ما در اداره کل حفاظت محیط زیست و هم‌زمان با آغاز هفته هوای پاک با همکاری شهرداری خرم‌آباد و تشکل‌های زیست‌محیطی و هیهات دوچرخه سواری استان امروز 28 دی‌ماه سه‌شنبه بدون خودرو را در کنار قلعه زیبای فلک و افلاک با دوچرخه‌سواری شهروندان زیست اندیش آغاز نمودیم که این برنامه به‌صورت هم‌زمان در سراسر استان برگزار شد، امید است با انجام برگزاری چنین برنامه‌های زیبا بتوانیم خطرات ناشی از دود اگزوز ماشین‌های آلاینده را گوش زد نماییم.

 



خبر: محمدهادی رستمی
 

دیدگاه‌ها  

#1 قبادی 1395-10-28 13:00
شما سلامت صبح امروز جلوی شهرداری مرکزی جای پارک گیر زوردار هم نمیومد . شهرداری هم یک نفر را گذاشته همان دویست سیصد جای پارک فقط مختص کارکنان خودش باشه که همه تک سرنشین هستند و به محل کار میان . بهتر نیست برای اینها سرویس بگیرن تا هزینه خود کارمندها هم کمتر بشه و اینقدر پول بنزین ندهند ؟
نقل قول کردن
#2 احمدی 1395-10-29 13:22
روگذر کوی بسیج به کجا کشیده شد؟
نقل قول کردن
#3 اکبر ظ 1395-10-29 13:41
به نقل از قبادی:
شما سلامت صبح امروز جلوی شهرداری مرکزی جای پارک گیر زوردار هم نمیومد . شهرداری هم یک نفر را گذاشته همان دویست سیصد جای پارک فقط مختص کارکنان خودش باشه که همه تک سرنشین هستند و به محل کار میان . بهتر نیست برای اینها سرویس بگیرن تا هزینه خود کارمندها هم کمتر بشه و اینقدر پول بنزین ندهند ؟


سلام بهتره جای شهرداری مرکزی هم مثل استانداری عوض بشه .برای تردد به این شهرداری باید با پای پیاده برید .اصلا جای پارک ماشین نیست .لااقل اگر در مرکز شهر هم بود بازم خوب میشد .
نقل قول کردن
#4 رسول 1395-10-29 13:45
اینو بدونید که سوخت گاز LPG ، بسیار آلوده کننده تر و خطرناک تر از بنزین است .فقط قیمتش نسبت به بنزین مناسب تره.پاک ترین سوخت : اول هیدروژن و سپس CNG .
نقل قول کردن
#5 مهران رشیدی 1395-10-30 17:01
این دوستانی که نظر دادن مطمئنید متن رو کامل خوندید؟؟؟بحث در مورد دوچرخه بود آ
بهتره ما هم واسه فرهنگ سازی در بحث دوچرخه دست بکار بشیم اروپایی ها و کلا کشورهای تراز اول دنیا سالهاست از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه فوق العاده اقتصادی و مفید در تمام زمینه استفاده میکنن به جرات میشه گفت اگه فرهنگ دوچرخه در خرم آباد نهادینه بشه مشکل کم عرض بودن خیابانها و نبود جای پارک که هزینه صد ها میلیاردی داره حل میشه
بنظرم برای شروع در قدم اول باید دور دریاچه کیو یه خط سبز یکطرفه دوچرخه به عرض یک متر احداث بشه و بعد از اون هم خط رفت و برگشت از شمال به جنوب خرم آباد رو شهرداری در دستور کار قرار بده ...به هر حال امیدوارم مردم و مسئولین با هم به اهمیت استفاده از دوچرخه پی ببرن
نقل قول کردن
#6 مهران رشیدی 1395-10-30 17:10
به هر حال پیرو کامنت قبلی باید عرض کنم خرم آباد بر خلاف باور عمومی شهری کاملا مناسب بدای دوچرخه سواری هستش در حالی که نه در زمستان سرمای آزار دهنده ای داره و نه در تابستان گرما میتونه مانع دوچرخه یواری بشه شهر کاملا خوش آب و هوا و مناسب برای دوچرخه سواری
در مورد باور غلط مردم خرم آباد نسبت به ناهمواری و سخت بودن دوچرخه سواری در شهر هم لازم به ذکر هستش که توضیح بدم دوچرخه های جدید کار رو خیلی راحت تر از قبل کردن و با استفاده از یه دوچرخه مناسب و استاندارد میشه به راحتی از سربالایی های نه چندان طولانی خرم آباد بالا رفت ...در ضمن درصد بالایی از مسیر های شهری سربالایی آنچنانی ندارن و به متاسفانه این به باور قدیمی و غلط هستش که امیدوارم از ذهن مردم شهر زیبای خرم آباد پاک بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا