یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

زهرا دختر ۲۷ ساله دلفانی به دلیل مبتلا شدن به یک بیماری نادر بخشی از ریه خود را از دست داده و با هر بار نفس کشیدن زجر می‌کشد و هیچ هزینه‌ای برای درمان ندارد.
نفس‌های سخت زهرای 27 ساله حکایت از درد عجیبی دارد که 16 سال هم‌نشین روزهای تلخ و شیرین او شده است؛ درد کهنه‌ای که شیرینی روزهای جوانی را به کام دختران جوان دلفانی تلخ کرده است.
زهرا که عمری زندگی خود را با درد و رنج سپری کرده است این روزها حال خوشی ندارد و هرروز با هر نفس کشیدن زجر می‌کشد و با خون‌ریزی ریه، صبح را به شب می‌رساند.
حکایت این گزارش زندگی غم‌انگیز دختر جوانی از شهرستان دلفان است که به علت یک بیماری نادر (سوراخ شدن ریه، تراکئو برونکو استوکندری پلاستیکا) درس و دانشگاه را رها می‌کند تا هرماه برای درمان لیزر ریه به بیمارستان مسیح دانشوری تهران مراجعه کند اما درد و رنج زهرا فقط در این بیماری خلاصه نمی‌شود و نداشتن هزینه درمان درد مضاعفی بر دردهای او افزون کرده است.
 
تلاش‌های 16 ساله زهرا برای به درمان
مراجعه به انواع مطب، کلینیک بیمارستان‌ها مختلف کشور اعم از خرم‌آباد، کرمانشاه، همدان، اصفهان، کرمان، تهران، کرج و مشهد و ویزیت‌های پرهزینه، داروهای کمیاب و گران، آزمایش‌ها و تکه‌برداری‌های مکرر از ریه حاصل تلاش‌های 16 ساله زهرا برای به دست آوردن سلامتی‌اش بوده که هر بار پاسخی جز «عجیب و ناشناخته» بودن بیماری نشنیده است.
وضعیت مالی ضعیف و نداشتن سرپرست سبب شده تا زهرا نه‌تنها هزینه عمل بلکه هزینه پرداخت دارو را هم نداشته باشد و این در حالی است که پزشکان درمان او را تنها دریکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر مشهد آن‌هم به مبلغ 20 میلیون تومان می‌دانند.
زهرا که به‌تازگی پدرش را ازدست‌داده این روزها در خانه محقر و کلنگی‌شان مونس تنهایی مادر پیر و مریض‌اش شده است.
به سراغ زهرا می‌رویم تا خود از بیماری و دردهایش برایمان بگوید، او که نفس‌های سنگین‌اش حکایت از دردی دارد که سال‌ها به تنهایی برای درمانش دوندگی کرده است.
 
مبتلا شدن دختر جوان دلفانی به یک بیماری نادر
زهرا دختر جوان دلفانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: 16 سال است که با این بیماری شب را به صبح می‌رسانم، چند سال اول هیچ پزشکی نتوانست بیماری‌ام را تشخیص دهد تا اینکه سال 85 پس از تکه‌برداری از ریه‌ام پزشکی تشخیص داد که من بیماری «تراکئو برونکو استوکندری پلاستیکا» دارم اما پس آزمایش‌های بعدی هر پزشکی با قاطعیت تشخیص دیگری داد.
وی می‌افزاید: سال 85 پزشکان به من گفتند که یک بیماری ناشناخته مبتلا هستیم، بیماری که تاکنون تنها دو نفر در سطح کشور به آن مبتلا شده‌اند و ازآنجاکه نام این بیماری در لیست بیماری‌های خاص نیست نه‌تنها شامل هیچ‌گونه بیمه درمانی نشد بلکه تقریباً همه بیمارستان‌ها از درمان آن سرباز زدند.
زهرا به بیماری ریوی خود اشاره می‌کند و می‌گوید: برای برداشتن ضایعاتی که روی ریه‌ام قرار می‌گیرد هر بار باید لیزر درمانی کنم که اوایل این کار را هر دو روز یک‌بار انجام می‌دادم و رفته‌رفته انجام آن به یک هفته و یک ماه رسید اما متأسفانه هرچقدر خونریزی ریه و ضایعات راه هوایی ریه را بر می‌دارند سریع رشد می‌کند و همین سبب تخریب ریه سمت چپ‌ام شده است.
 
تخریب ریه زهرا و از بین رفتن غضروف بینی‌
وی عنوان می‌کند: ریه سمت چپم تخریب و از بین رفته است به‌طوری‌که اکنون حجم ریه‌ام کوچک‌شده است، البته مشکل تنها به ریه برنمی‌گردد چون این بیماری به سایر اعضای بدنم نیز سرایت کرده و اکنون غضروف بینی‌ام را کاملاً از دست‌داده‌ام و متأسفانه لگن و کمرم نیز درگیر این بیماری شده است.
زهرا بیان می‌کند: استخوان و یا غضروف بینی ندارم و به خاطر ترمیم آن هفت بار بینی‌ام تحت عمل جراحی قرارگرفته است و پزشکان مشکل بینی‌ام را «رینیت اتروفیک» می‌دانند و در نهایت وقتی پزشکان چاره را در کاشت سیلیکون دانستند راهی مشهد شدم و این عمل را انجام دادم اما سال 93 بود که پزشکان گفتند به‌سرعت همین عمل باید مجدد انجام شود تا به بقیه اعضای بدنم آسیب نرسد ولی ازآنجاکه هزینه عمل را نداشتم نتوانستم برای عمل اقدام کنم.
وی می‌گوید: درصورتی‌که این عمل در بیمارستان دولتی انجام می‌شد کمیته امداد 70 درصد هزینه آن را تقبل می‌کرد ولی چون تنها بیمارستانی که این عمل را انجام می‌دهد خصوصی است توان پرداخت هزینه آن را نداشتم از طرفی سهم کمک‌های مسئولان شهرستان نیز تنها یک دفترچه درمان از شبکه بهداشت و درمان دلفان و یک وام دو میلیون تومانی از کمیته امداد بوده است.
 
دستان خالی زهرا برای هزینه درمان بیماری 16 ساله
زهرا نفسش را در سینه دردناکش حبس می‌کند و از تنهایی سفرهایش برای عمل و درمان می‌گوید، تنهایی که حاصل تنگدستی زهرا و مادر بیمارش بود؛ زهرای 27 ساله چون هزینه رفت‌وآمد یک همراه را ندارد هر بار خود کوله‌بار سفرش رو می‌بندد تا در گوشه یکی از بیمارستان‌های این کشور درمان دردش را جستجو کند.
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: هزینه رفت‌وآمد به مشهد زیاد است اگر دو نفر باشیم هزینه بیشتر می‌شود و توانی برای دادن این هزینه را ندارم. من حتی در موقع عمل‌های لیزر که کاملاً بی‌هوش می‌شدم باز تنها بودم و هیچ همراهی نبود تا در کنار بستر بیماری‌ام باشد.
 
ترک دانشگاه به دلیل نداشتن شهریه
زهرا با حسرت یادی از درس و تحصیلش می‌کند و می‌گوید: دانشجو بودم چهار ترم از درس‌هایم را گذراندم اما مهرماه امسال به دلیل 400 هزار تومان بدهی شهریه، دیگر نتواستم درسم را ادامه دهم و مجبور شدم درسم را رها کنم.
او که این روزها با بد شدن وضعیت جسمی‌اش تنها دغدغه‌اش التیام دردهایش است بارها هزینه‌های عمل را در ذهن مرور می‌کند و می‌گوید اگر سال 93 عمل می‌کردم هزینه عمل‌ام کمتر بود ولی اکنون هزینه بیشتر شده و هیچ درآمدی جز یارانه نداریم که آن نیز کفاف مخارج زندگی‌مان را نمی‌دهد.
یاد کردن از این بیماری رنج‌آور دل زهرا را به درد می‌آورد، بغض گلویش را می‌فشارد و می‌گوید: ای‌کاش سرطان داشتم و دردم مشخص بود، ای‌کاش می‌دانستم واقعاً چه دردی دارم، ای‌کاش نیازمند نبودم و ای‌کاش‌های دیگر...
وی سپس یاد تشخیص پزشک دیگری می‌افتد و می‌افزاید: یک پزشک به‌طور قاطع گفت که من بیماری «وگنر» دارم که با این‌وجود باید گفت من مبتلابه چند بیماری خاص هستم.
 
گرفتگی نفس و لیزر درمانی مکرر
زهرا عنوان می‌کند: از پیاده‌روی نفسم بند می‌آید و دیگر اسپری پاسخ‌گو نیست و باید لیزر انجام دهم که دیگر بدنم توان انجام لیزر ندارد. عمل جراحی می‌تواند مرا از این وضعیت نجات دهد، درمان بینی‌ام سه مرحله عمل دارد که احتمالاً در همان مرحله نخست مشکل برطرف شود اما برخی از پزشکان برای درمان ریه‌ام گفته‌اند باید استنت بکارم و برخی تشخیص داده‌اند که مشکل من با پیوند ریه برطرف می‌شود.
وی از تنگ نفسی‌های لحظه به لحظه‌اش می‌گوید، نفس‌هایی که شب‌هنگام بند می‌آید و دستگاه اکسیژنی نیست که یاری گر لحظات سختش باشد؛ او می‌گوید طی روزهای اخیر از کمیته امداد به من اطلاع دادند که یک دستگاه اکسیژن ساز که مربوط به یک بیمار بوده و فوت کرده است موجود است و می‌توانم از آن استفاده کنم اما چون خانواده آن بیمار یک و نیم میلیون بابت خرید آن قسط داشتند من نتوانستم آن را تهیه کنم و با ناامیدی به خانه برگشتم.
زهرا از مرگ پدرش می‌گوید و صبحت‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: پدرم حدود چهار ماه پیش پس از 40 روز بستری شدن در بیمارستان فوت کرد و از آنجا که برای پرداخت هزینه بیمارستان و تحویل جسد باید یک‌میلیون تومان پرداخت می‌کردیم از کمیته امداد وام گرفتیم و اکنون چون مستمری 60 هزارتومانی ما به‌جای قسط این وام و وام دو میلیون تومانی درمان من می‌رود تنها درآمد ما برای گذاران زندگی من و مادرم یارانه است.
 
ناتوانی مالی زهرا برای تهیه دارو و تهیه دستگاه اکسیژن ساز
وی می‌گوید: متأسفانه به دلیل وضعیت مالی که داریم نتوانستم داروهایم را خریداری و مصرف کنم، داروهایی که نسخه‌های آن طی سال‌ها فقط در حد یک نسخه باقی ماند و دستور غذایی پزشکانی که هیچ‌وقت به خاطر نداشتن درآمد به آن عمل نشد و مجبور شدم هرچه مادر با دست‌تنگش فراهم می‌کند استفاده کنم.
آری زهرای جوان این روزها درمان دردش را عمل می‌داند و منتظر دستان گرم خیرانی است تا با کمک‌های انسان دوستانه خود بتواند بار دیگر بدون «درد و رنج» نفس بکشد.
 
گزارش: سکینه بیرانوند/ تسنیم

توضیح: به دنبال درخواست بسیاری از خوانندگان گرامی برای کمک به این بانوی لرستانی، بدین‌وسیله شماره تلفن همراه 09013533854 جهت هماهنگی بیشتر اعلام می‌گردد.

دیدگاه‌ها  

#1 نادر پدرام 1395-09-27 10:04
سلام از پايگاه خبري يافته نيوز تقاضا دارم شماره حسابي إعلام فرمايند تا بتوانيم به اين خواهر عزيز كمك برسانيم
نقل قول کردن
#2 رضارسولی 1395-09-27 10:06
بسیاربسیاربسیار ناراحت کننده س ان شاالله بزودی گره مشکلاتشون بازخواهدشدوخداو ندبزرگ شفاشون خواهدداد.انشالل ه
نقل قول کردن
#3 چگینی 1395-09-27 10:13
از خیرین و نیکوکاران و نهادهای حمایتی عاجزانه تقاضا میکنیم که این بانوی جوان را دریابند.خدا خیرتان دهد
نقل قول کردن
#4 جوان 1395-09-27 10:26
واقعا ناراحت شدم امیدوارم خیرین تمام هزینه های این خواهر عزیز پرداخت کنند

کاش دستانم انقدر توانمند بود که میتونستم مشکلات حل کنم
نقل قول کردن
#5 جوان 1395-09-27 10:29
لطفا شماره حسابی چیزی بزارید تا به خیرین بگیم به حسابشون واریز بشه یا بگید کجا مراجعه کنند تا اگه کسی خواست کمک کنه بدونه کجا مراجعه کنه
نقل قول کردن
#6 خایدالو سیتی 1395-09-27 11:59
اون خیر لرستانی ک ریس خیرین کشوره چرا به داد این خانوم نمیرسه .
نقل قول کردن
#7 لر 1395-09-27 11:59
زهرا عزيز
مراكز خيريه زيادي هستن كه به افرادي مثل شما كمك ميكنن
بايد هرچه سريعتر به يكي از اونها مراجعه كني كه پيگير درمانت باشن
متاسفانه در لرستان تعدادشون كم و بودجه محدودي دارند
پيشنهاد من به شما اينه كه به تهران يا شيراز برويد و شرايط رو براشون توضيح بديد
اينشالا زودتر مشكلتون حل شه
و سالم و سلامت در كنار مادرتون زندگي كنيد
نقل قول کردن
#8 mohammad nassiri 1395-09-27 12:29
سلام و درود


لطفا شماره حساب جهت ارسال کمک اعلام بفرمایید.

انشالله که به حق این روز عزیز, مشکل بیماری این خانم برطرف شود و سلامتی کامل بازیابد.
نقل قول کردن
#9 مراد نصیری پور 1395-09-27 13:08
واقعا خیلی ناراحت شدم بچهای لرستان همه با غیرت هستن خواهر عزیز لطفا ی شماره حساب بدید مطمعن باشید برادران وخواهران همگی کمک خواهند کرد انشالله سلامت خود را به دست خواهی اورد
نقل قول کردن
#10 مراد نصیری پور 1395-09-27 13:11
لطفا شماره حساب بزارید کمک کنیم
نقل قول کردن
#11 خرم آبادی 1395-09-27 13:26
ایشالا خدا هر چه سریعتر این بانوی جوان را و تمام بیماران و دردمندان را یاری و کمک و شفا بده.از تمامی مسولان و خیرین شهرستان نورآباد و استان تقاضامندیم به کمک این خواهر برسند.
نقل قول کردن
#12 امرائی 1395-09-27 18:20
اگر کسی به دکتر حمیدرضا کدخدائی، فوق تخصص جراحی ریه، از پزشکان حاذق لرستانی که در تهران مشغول طبابت هستند دسترسی داره، لطفا به ایشون اطلاع بده. شاید بتوانند کپک کنند
نقل قول کردن
#13 سردار 1395-09-27 18:55
ای کاش پزشک های شکم سیر هم مثل معلم ها دلسوز بودن . اکثر پزشک ها نه همشون. متاسفم برا بخش درمان کشورمون .
نقل قول کردن
#14 همت 1395-09-27 19:39
لطفا شماره حساب اعلام کنید
=============
توضیح: به دنبال درخواست بسیاری از خوانندگان گرامی برای کمک به این بانوی لرستانی، بدین‌وسیله شماره تلفن همراه 09013533854 جهت هماهنگی بیشتر اعلام می‌گردد.
نقل قول کردن
#15 لرستان 1395-09-27 21:48
یعنی مسیولین استان ایامشکلات این خواهر میبینند و میگذرند

مطمین باشید اگه بگذرند روز قیامت باید جوابگو باشند
ایا در این لرستان به این بزرگی هیچ مسیولی دست به اقدامی نمیزنه

که مردم ما با مشکلات اقتصادی فورا دست به کار شدن واقعا مردم لرستان با غیرت و دلسوز و رنج دیده هستن
نقل قول کردن
#16 بهار 1395-09-27 23:34
به نقل از یک دوست: مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی رسالتش حمایت از بیماریهای خاص است اون هم توسط حمایتهای مالی خیرین سلامت. دره گرم مکان سابق مرکز بهداشت شهرستانه تابلو داره به نام مشارکت های اجتماعی. اونجا مراجعه کنن و تشکیل پرونده بدن مطمئنا بیماریش خاص باشه مشمول حمایت میشه
نقل قول کردن
#17 هداوند 1395-09-28 00:45
به نقل از سردار:
ای کاش پزشک های شکم سیر هم مثل معلم ها دلسوز بودن . اکثر پزشک ها نه همشون. متاسفم برا بخش درمان کشورمون .

معلم ها تو انتخابات شورای شهر و مجلس دخالت نکنند دلسوزی پیشکش
نقل قول کردن
#18 مسعود 1395-09-28 19:08
شمارا بخدا قسم این خبرتاجای ک میتونی نشر بدید تا برسه ب دست مسولین شاید یک مسول یک انسان پیدا شد کمک کرد
نقل قول کردن
#19 دوست 1395-09-29 10:29
به نقل از سردار:
ای کاش پزشک های شکم سیر هم مثل معلم ها دلسوز بودن . اکثر پزشک ها نه همشون. متاسفم برا بخش درمان کشورمون .

این مسئله چه ربطی به پزشکان داره وزارت بهداشت هست، بیمه هست ، تامین اجتماعی هست، بهزیستی هست، کمیته امداد هست انوقت جنابعالی به پزشکان بی حرمتی می کنید
نقل قول کردن
#20 مهدی 1395-10-16 23:02
سلام من این بیماری 3 ساله دارم
نقل قول کردن
#21 مهدی 1395-10-16 23:07
بیماری منم وگنر هست تا حالا هیچ حمایتی از این بیماری نشده
این بیماری تمام اعضا بدن مثل کلیه ریه قلب و... رو درگیر میکنه
از تمام دوستان می خوام یه نهاد حمایتی برای حمایت از تمام بيماران وگنري تاسیس بشه
در ضمن این همون بیماری هست که جون قهرمان پروش اندام بیت الله عباس پور رو گرفت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا