یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار خرم‌آباد: ایجاد آرامش روانی برای شهروندان که ساعات زیادی از روز را در فضاهای شهری می‌گذرانند، امری ضروری است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، یحیی عیدی بیرانوند عصر جمعه در آیین رونمایی از نخستین آبزی‌دان شهری ایران با اشاره به برنامه‌های شهرداری خرم‌آباد برای زیباسازی شهری و ایجاد جلوه‌های بصری در سطح شهر، گفت: زیباسازی محیط‌های شهری با اقداماتی چون نورپردازی، نصب تندیس‌ها و المان‌های زیبا، آثار هنری و سایر مظاهر شهری ازجمله کارهایی است که موجب افزایش زیبایی بصری شهر و آرامش شهروندان می‌شود و ما در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دست اقدام داریمو
 وی در توضیح دلیل استفاده از ایده آکواریوم شهری تصریح کرد: ماهی در فرهنگ ایرانی نماد زندگی است و آب نیز مظهر لطافت است.
شهردار خرم‌آباد با بیان این‌که ترکیب آب با نور و رنگ، می‌تواند خالق جلوه‌های بسیاری در تقویت مظاهر شهری باشد، افزود: این جلوه‌ها تنوع، طراوت و تازگی را به شهروندان ارائه می‌کنند.
عیدی بیرانوند ادامه داد: در این راستا شهرداری خرم‌آباد اقداماتی را در راستای اجرای طرح‌های تفرجگاهی الهام گرفته از عنصر آب، شامل ساخت رودخانه‌های مصنوعی، آبشارها، ترکیب‌های آب و نور، فواره‌های زیبا، آکواریوم شهری و برکه‌های زیبا در دست اجرا دارد که نمونه آن‌ها را می‌توان در پارک‌های آبشار طلایی، کاسیت، پهناورترین آبشار شهری ایران باغ پرندگان و غیره مشاهده کرد.
وی افزود: نصب مصنوعاتی چون آکواریوم شهری در خرم‌آباد علاوه بر مواردی که گفته شد می‌توانند زمینه ایجاد اشتغال و رونق صنعت پرورش ماهی‌های تزیینی و تولید آکواریوم را فراهم آورد.
 
قابل‌ذکر است این آكواريوم شهري چهاربعدي در ابعاد 1.6 در 2.5 ارتفاع، با شيشه لمينت نشكن، مجهز به‌تمامی امکانات آکواریوم‌های عظيم ازجمله سامپ (دستگاه تصفيه) اكسيژن ساز فعال، دستگاه اُزن ساز و سيستم گرمايشي و سرمایشی است.
ماهی درون این آکواریم از نوع ماهی‌های كُوي است كه نژاد آن به گونه كپورهاي زينتي كه هزاران سال پيش در ایران سكونت داشتند و اکنون در تایلند و ژاپن زيست می‌کنند برمی‌گردد.
اين ماهي ٧٠سال عمر مفيد دارد و تا٦٠سانتی‌متر رشد قدی دارد. يك ماهي سرد آبی است و می‌تواند از دمای منفي ٤درجه تا٣٩درجه سانتي گراد را تحمل كند.
 براي نورپردازي اين آكواريوم از لامپ‌های ip68 ضدآب و برای كف آن از سنگ‌های دریایی و مرجان‌ها استفاده‌شده است همچنين سيستم تهويه هوا در آن تعبیه‌شده و مجهز به دماسنج و هيدرومتر است.


دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1395-09-27 08:35
احسنت چه قدر زیبا
نقل قول کردن
#2 شاکرمی 1395-09-27 10:15
اصفهان رتبه اول تولید ماهیان تزیینی را دارد.و بزرگترین پرورشگاههای تولید ماهی را دارد.استانی که خشک است این همه آب رو از کجا می آورد؟
نقل قول کردن
#3 محمد فروتن کیا 1395-09-27 11:16
به جای آکواریوم و آبشار مصنوعی و...اول به فکر آسفالت معابر تعریض خیابانها و احداث پلهای دائمی بر روی رودخانه و ...باشید
نقل قول کردن
#4 دریک 1395-09-27 13:43
خیلی خوبه . ولی این کلمه آبزی دان رو از کجا گیر آوردین. حتما جناب آقای غلام علی حداد عادل که همه اسمش غیر فارسی و عربیه انتخاب کردند
نقل قول کردن
#5 سپهر 1395-09-27 13:55
پروژه های آبشار طلایی و پهناورترین آبشار شهری ایران با این پیشرفت لاک پشتی فقط خدا میدونه چند سال دیگه افتتاح میشن! قرار بود آبشار طلایی به یک پارک ملی با دهها جاذبه توریستی نظیر شبیه سازی آثار باستانی و تاریخی ایران،سرزمین موج های آبی،باغ گلها و...تبدیل بشه اما فعلاً که فقط چند هکتار چمن کاشتن و دو تا برج نوری زدن و دیگر هیچ!
نقل قول کردن
#6 سعید 1395-09-27 14:26
تشکر از شهردار امیدوارم هر روز شاهد کارهای زیبایی از این دست باشیم
نقل قول کردن
#7 حمید ت 1395-09-27 20:13
جای تحسین و تقدیر دارد
نقل قول کردن
#8 حسنوندیان 1395-09-28 11:52
خیلی باحالیم ما
شهرهای دیگه رو گذر و مترو،پل هوایی میزنن
شهرداریما هم آکواریوم میذاره تویه خیابون
نقل قول کردن
#9 اميرحسين 1395-12-05 20:42
سلام دوستان اگه لازم باشه شهردارمون خيلي كارا ميكنه،حتي مترو و...ولي اگه بزارنش بنظرم باهمين كارهاي هزينه اي كوچك شهر پيشرفت ميكنه مطمئن باشيد به اميد انروز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا