یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: در بحث اشتغال در استان متأسفانه وارث آواری از بیکاری هستیم.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۱۲ سال انباشتگی آوار بیکاری نمی‌توان انتظار داشت ظرف یک تا دو سال این مهم برداشته شود.
وی با بیان اینکه قطعاً خروجی سرمایه‌گذاری‌ها در استان روی موضوع بیکاری نقش بسزایی داشته است، افزود: خروجی سرمایه‌گذاری‌ها روی کاهش نرخ بیکاری و سرانه درآمد مردم نقش داشته است.
بازوند به حجم سپرده‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: حجم سپرده‌گذاری در سال ۹۲ در استان ۳ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که هم‌اکنون این مهم امسال به ٨ میلیارد تومان رسیده است.
نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: این نشان از تحول در بخش سرمایه‌گذاری در استان دارد، گردش مالی در سال ۹۲ به سمت صفر میل می‌کرد و الان این مهم خیلی بهتر شده هرچند که با استاندارد فاصله داریم.
وی گفت: امسال در سند اشتغال استان ۲۱۰۰ میلیارد تومان تعهد بانک‌های استان است که تاکنون ۱۱۴۰ میلیارد تومان از آن پرداخت شده است.
بازوند تصریح کرد: در جلسه قبلی کارگروه اشتغال از عملکرد بانک‌ها نگرانی داشتیم و گروه‌های نظارتی بر عملکرد بانک‌ها تشکیل شد تا نظارت کافی داشته باشند و تسهیلات از مسیر خود منحرف نشود.
 استاندار گفت: درصدی از تسهیلات پرداختی صرف خرید تجهیزات می‌شود که امری زمان‌بر است. با نصب تجهیزات اشتغال ایجاد می‌شود و در ۶ ماهه دوم امسال خروجی را مشاهده خواهیم کرد.
وی در خصوص عملکرد بانک‌های استان اظهار کرد: عملکرد بانک‌های دولتی خوب بوده و نیاز است بانک‌های خصوصی نیز با مدیران عامل و هلدینگ‌هایشان در تهران صحبت کنند تا آنان نیز در استان سرمایه‌گذاری داشته باشند.
منبع: روابط عمومی استانداری

دیدگاه‌ها  

#1 لطیفی 1395-07-26 12:36
با سلام
از زحمات استاندار توسعه خواه ممنونیم . انتظار داریم دربهره برداری پروژه های شهرک پتروشیمی، تایر سازی ، شهرک سنگ، شهرک داروسازی ،بندر خشک ، دهکده المپیک ،گلخانه دیناروند ،نیروگاه گازی ،منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد ،رفع احاطه از حریم قلعه فلک الافلاک و ثبت جهانی دره خرم آباد تسریع بعمل آورند تا بیماری مزمن بیکاری مهار گردد. پیروز باشید .
نقل قول کردن
#2 ابراهیم 1395-07-26 13:08
آقای بازوند زمانی که استاندار شد گفت که از سه اولویت من اولویت اول من اشتغال و اولویت دوم من نیز اشتغال است یعنی دوم سوم برنامه های ایشان رفع بیکاری و ایجاد اشتغال بود در صورتیکه در این سه سال واندی کوچکترین اقدامی جهت رفع بیکاری صورت نگرفت. یک خسته نباشید ویژه به ایشان باید گفت..
نقل قول کردن
#3 بهاروند 1395-07-26 14:11
خب باید چکار کرد که بیکاری کمتر بشود؟
اراعه آمار که منتج به اشتغال نمیشود؟
باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال شود باید بدنبال کارهای بزرگ بود
نقل قول کردن
#4 سپهر 1395-07-26 21:56
بیکاری امان خیلی از جوانان شهر و دیارمونو بریده.منم یکی از همین جوانان هستم.با هزینه سرسام آور دانشگاه آزاد یک سال پیش لیسانس گرفتم.تو این مدت خیلی برای شاغل شدن جویا شدم.واقعاً عجیبه با این همه پسر بیکار شرکتها و ادارات دختر خانومها رو در اولویت استخدام میذارن.با وجود معلولیتی که دارم و اینکه میگن سه درصد سهمیه استخدام برای معلولین اعمال میشه ولی من هیچ نتیجه ای نگرفتم و سهمم از زندگی شده تماشای تباه شدن بهترین روزهای جوانیم.نه کاری نه پولی نه خانه ای نه ماشینی نه تفریحی نه چشم انداز روشنی به آینده.توی لرستان یا باید پارتی درست حسابی داشته باشی تا بری سر کار یا اینکه بچه پولدار باشی تا در بازار بیزینس کنی و خیلی ریلکس از زندگی لذت ببری.به هر حال سپاسگزار خدا هستم و امیدوارم معضل بیکاری جوانان لرستان روزی رفع بشه.
نقل قول کردن
#5 حسین 1395-07-27 01:15
ای وای بر شعار ای وای بر حرف ای وای بر جلسه خدایا عمل کجاست ؟خدایا کی میخواد بیکاری روحل کنه ؟خدایا مارو چرا تولرستان افریدی نمیشد ما هم اصفهانی میشیدیم نمیشد اراکی بودیم ؟!لا حول ولا قوه الا باالله
نقل قول کردن
#6 نعمتی 1395-07-27 14:38
باید برای حل بیکاری قدمی برداشت.حرف از بیکاری که به اشتغال ختم نمیشه.متأسفانه مردم هم در این مشکل دخیلند.مردم ما اصلا مطالباتشان را نمیشناسند.طرح بندرخشک با اون همه مزایا چه شد؟چرا کسی ازش اسمی نمیبره؟چرا اصفهان که حتی آب شرب هم نداره داره بزرگترین آکواریوم خاورمیانه رو تو اصفهان میسازه؟
آیا این عقلانی است؟
چرا در استان ما طرحهای سالیان قبل هنوز تکمیل نشدند؟
نقل قول کردن
#7 محمودی 1395-07-27 20:10
استاندار گفتند که برای حل ترافیک خرم آباد با همکاری قرارگاه خاتم ۴ روگذر و تقاطع در خرم آباد میسازیم.بیش از سه سال گذشت ولی ما هیچ چیز خاصی ندیدیم.
نقل قول کردن
#8 سپهر 1395-07-27 22:14
به نقل از نعمتی:
باید برای حل بیکاری قدمی برداشت.حرف از بیکاری که به اشتغال ختم نمیشه.متأسفانه مردم هم در این مشکل دخیلند.مردم ما اصلا مطالباتشان را نمیشناسند.طرح بندرخشک با اون همه مزایا چه شد؟چرا کسی ازش اسمی نمیبره؟چرا اصفهان که حتی آب شرب هم نداره داره بزرگترین آکواریوم خاورمیانه رو تو اصفهان میسازه؟
آیا این عقلانی است؟
چرا در استان ما طرحهای سالیان قبل هنوز تکمیل نشدند؟

آقای نعمتی جهت اطلاعتون پروژه بزرگ ترین آکواریوم خاورمیانه در اصفهان نوروز1395 به بهره برداری رسید و روزانه پذیرای هزاران گردشگر است.همچنین ماه گذشته هم پروژه بزرگ ترین مجموعه پارک آبی خاورمیانه که سه برابر وسیعتر از سرزمین موج های آبی است در اصفهان افتتاح گردید.دروغ نیست میگن اصفهان نصف جهانه!ترین های گردشگری رو برای این شهر ایجاد کردند اما خرم آباد عزیز ما هنوز اندر خم یک کوچه مانده...اصفهان چهار تا اثر جهانی داره و هنوز حسرت قلعه فلک الافلاک در خرم آباد پابرجاست...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا