یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بازنشستگان، آنان که روزگاران کار و تلاش را سپری نموده و امروز با موهای سفید و قدی خمیده کنار هم بودن و مرور خاطرات گذشته را غنیمت شمرده‌اند.
آن‌ها که نه انسی با فضای مجازی دارند و نه کاری به سیاست و اقتصاد و بازار و چک و ... دارند و همه انتظارشان فرا رسیدن پایان ماه و موسم دریافت حقوق است و بقول دوستی که می‌گفت منزلمان شده تالار پذیرایی، هر روز میزبان فرزندانشان هستند و البته با رغبت و اشتیاقی کم ناشدنی، اما بازهم مشکلات نتوانسته خنده از لبان آن‌ها برباید و بیان گرم و خاطرات شیرین گذشته آن‌ها شنیدنی است.
ولی افسوس که نه گوشی برای شنیدن باقی‌مانده و نه فرصتی برای با آن‌ها بودن و این ما هستیم که فرصت ارزشمند با آن‌ها بودن را از کف می‌دهیم!
اما آیا به‌راستی ما به‌اندازه‌ای گرفتار مشکلات شده‌ایم که حتی بودن ساعتی با بازنشستگان را از آن‌ها که نه بلکه از خود دریغ می‌کنیم؟!
 بی‌شک که دریغ از خود را اولی‌تر می‌دانم که چه زیبا گفته‌اند آنچه در آینه جوان بیند /پیر در خشت خام بیند، بی‌گمان پیران آینه تمام نمای تاریخ هستند، تاریخی تحریف نشده که سراسر تجربه است. پس بیاییم از این آیینه برای بهتر زیستن و بهتر تلاش کردن بهره ببریم که بازنشستگان سزاوار بهترین تکریم‌ها هستند.
این‌ها که بیان شد اوقات خوش بازنشستگان بود و روی ناگوار سکه که یا در نتیجه زیاده‌خواهی و یا بروز حوادث غیرمترقبه و دیگر مشکلات رخ می‌دهد شنیدنی‌تر و دردناک‌تر است.
 مشکلات اقتصادی چنان عرصه را بر همگان تنگ نموده که کارمند و کارگر و رئیس و مرئوس و ... سال پایانی خدمت خود را در پی شغلی برای دوران پس از بازنشستگی هستند و چه ناگوار است که مدیر یک اداره آبدارچی و نامه‌رسان و مسوول وصول مطالبات یک شرکت می‌شود و یا دبیر دیروز، دوران بازنشستگی را ناچار است برای شاگرد تنبل و درس نخوان کلاس خود که در پی یک عدم توازن و تقارن به مالی و منالی و شرکتی رسیده، چای بریزد و ... دیگر هیچ نمی‌گوییم که خود بیش از دیگران خجالت می‌کشیم و...
 
عباس شاه‌علی

دیدگاه‌ها  

#1 بختیاری نژاد 1395-07-08 08:21
درود بر یافته و مدیر مسئول فرهیخته اش
نقل قول کردن
#2 T 1395-07-08 10:15
تاسف تاسف وتاسف
نقل قول کردن
#3 محمودوند 1395-07-08 11:22
واقعا که واقعیات را بیان نمودی برادر عزیز هم جناب شاه علی من خودم کسی را می شناسم دبیر زبان انگلیسی که شده مسوول وصول مطالبات شرکت دانش آموز دوران راهنمایی خود یعنی شر خر واقعا دولت چه جوابی دارد به قشر بازنشسته بدهد
نقل قول کردن
#4 محرومیت 1395-07-08 13:31
همه محصول عدم توازن و تقارن هستیم و این عدم توازن بیشتر در انتخاب بازنشستگان مشهود است تا آن "شاگرد به قول شما تنبل و درس نخوان" شاید آن شاگرد به استعداد و ابتکارش در قالب تاسیس یک شرکت رسیده؛ اما انتخاب شغل دوم بازنشستگان با هر پست و سمتی که قبلا داشته اند عدم توازنیست که خود خواهان ان هستند.
نقل قول کردن
#5 شهروند خرم ابادی 1395-07-08 14:37
وقتی متاسفانه هیچ چیزی سر جای خودش نباشد می شود همین حکایت ابدارچی شدن دبیر و یا رییس ادارهای که با پاکدستی خدمت خود را به پیان رسانده و حال در با قی مانده عمر و بازنشستگی بجای استراحت و تفریح و گردشگری بخاطر مشکلات مالی و دریافتی ناچیز حقوق بازنشستگی ابدارچی شرکت دانش اموز تنبل کلاس شوند چند روز پیش برای تعویض دفترچه درمانی خود به یکی از کارگزاریهای تامین اجتماعی رفتم و نظاره گر بودم بازنشستگانی که تا دیروز رییس اداره بودند برای جبران حقوق بازنشستگی دفترچه صادر و به دست ارباب رجوع می دادند باشد که مسولین فکری برای افزایش حقوق بازنشستگان نمایند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا