یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر ضرورت ساماندهی تعطیلات کشور، گفت: پیشنهاد طرح تغییر تعطیلات آخر هفته به‌منظور افزایش تعاملات تجاری ایران با دنیا باید موردبررسی کارشناسی قرار گیرد.  
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی رستمیان" در خصوص ارائه پیشنهاد طرح تغییر تعطیلات آخر هفته به‌منظور افزایش تعاملات تجاری ایران  با دنیا، گفت: طرح تغییر تعطیلات آخر هفته باید از جنبه‌های مختلف بررسی شود، این موضوع از جهتی مفید و از جهتی هم نامناسب است؛ درواقع ایران کشوری  مسلمان است و نمی‌تواند خود را با کشورهای مسیحی یا با کلیسا هماهنگ کند.
 نماینده مردم سلسله و دلفان با بیان اینکه روز جمعه همیشه برای ما سمبل عبادت و مسائل معنوی بوده است، تصریح کرد: بنابراین درباره تغییر در تعطیلات آخر هفته به‌ویژه روز جمعه باید علما بر مبنای مسائل فقهی اظهارنظر کنند، البته جنبه مثبت این طرح هم تسهیل روند تجاری کشور و تسریع درروند کاری مردم با  سفارت‌خانه‌ها و تسهیل در داد و ستد تجاری است.
 وی با بیان این که پیشنهاد جایگزینی تعطیلی روزهای شنبه به‌جای تعطیلی روزهای جمعه مطرح‌شده است، گفت: طرح تغییر تعطیلات آخر هفته در دولت باید با بررسی هر دو وجه مطرح و تائید نظر علما مصوب شود.
 رستمیان ساماندهی کلی تعطیلات کشور را یادآور شد و گفت: علاوه بر موضوع مذکور ساماندهی تعطیلات کشور نیز باید در دستور قرار گیرد، این اقدام از اتلاف  وقت، سرمایه و انرژی جلوگیری و موجب وحدت رویه می‌شود.
 این نماینده مردم در مجلس معتقد است: ساماندهی تعطیلات برای افزایش بهره‌وری کاری در کشور ضروری است، روزهای تعطیل در کشور بسیار زیاد است و به‌خصوص در برخی از مشاغل مانند معلمان آموزش‌وپرورش پروش و کارکنان دانشگاه با سایر مشاغل تفاوت بسیار وجود دارد که باید با انجام کار کارشناسی و نه  سلیقه‌ای اصلاح شود.
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه دولت‌ها در خصوص تعطیلات کشور سلیقه‌ای عمل می‌کنند و این موضوع در کاهش ساعت کاری روزهای ماه رمضان آشکار است، کارهای سلیقه‌ای و شتاب‌زده آسیب‌رسان بوده، بنابراین ساماندهی بر اساس منافع عمومی کشور ضروری است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 رسول 1395-05-11 10:48
به جای این حرف ها برید به کارای مردم رسیدگی کنید با این حرفها فقط دارید اظهار وجود می کنید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا