یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار: ساخت برج‌های دوقلو از شاهکارهای مجموعه مدیریت شهری خرم‌آباد است
شهردار خرم‌آباد گفت: کل عوارض وصولی ما در زمینه نوسازی در سال گذشته 6 میلیارد تومان بوده است در حالی که هزینه جمع‌آوری http://yaftenews.ir/images/93/94-2/yahya.jpgزباله‌های شهری 16 میلیارد تومان بوده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "یحیی عیدی‌بیرانوند" در جمع عده‌ای از فعالان و متخصصین عرصه‌های زیست‌محیطی و میراث فرهنگی با اشاره به اين كه مشکل اصلی جامعه و نهادهای اداری ما ناکارآمدی نیروی انسانی است، افزود: ما به نیروهایی نیاز داریم که تعهد و تخصص را توأماً دارا باشند.
وی با اشاره به این که باید نهضتی همگانی در بحث فضای سبز، مشارکت در پرداخت عوارض و جمع‌آوری زباله به وجود آید، افزود: یکی از مشکلات جامعه ما عدم تعامل و مشارکت عمومی است. بخشی از جامعه فکر می‌کنند که باید فقط ناظر و تماشاگر باشند تا بخش‌های دیگر کارها را انجام بدهند. درصورتی که ساختار یک جامعه یا یک شهر یا یک مجموعه دولتی باید مانند ساختار بدن انسان باشد که همه اعضا در آن نقش فعال و حیاتی داشته باشند.
عیدی بیرانوند در ادامه ضمن تاکید بر گسترش فرهنگ پرداخت حق شهروندی گفت: شهرداری نهادی است که درآمد آن از محل عوارض عمومی است؛ در حالی که شهرداری خرم‌آباد در بحث درآمد عوارض رتبه 27 را در بین مراکز استان‌های کشور دارد و میانگین سرانه درآمد عوارض آن یک‌سوم کل کشور است، کل عوارض وصولی ما در زمینه نوسازی در سال گذشته 6 میلیارد تومان بوده است در حالی که هزینه جمع‌آوری زباله‌های شهری 16 میلیارد تومان بوده است.
وی همچنین با اشاره به پروژه ساخت برج‌های دوقلو گفت: پروژه ساخت برج‌های دوقلوی کیو از شاهکارهای مجموعه مدیریت شهری است که سال‌ها بود زمین آن کاربری مناسبی نداشت و سیمای زشتی به منطقه کیو داده بود که با اتمام این پروژه عظیم قطعاً شاهد تحول بزرگی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خرم‌آباد خواهیم بود.
شهردار خرم‌آباد در پایان تصریح کرد: به‌زودی عملیات کاشت 7 هزار اصله نهال در آرامستان خرم‌آباد به پایان می‌رسد و پس از آن در مناطق دیگر از جمله بام خاطره‌های محله پشت بازار ادامه می‌یابد.
فعالان و متخصصین حاضر در این جلسه نیز با اشاره به بعضی مشکلات موجود در حوزه شهری درخواست‌هایی را از شهردار خرم‌آباد مطرح کردند که قرار شد در کارگروه هایی مورد بررسی قرار گیرند
دکتر "داود داودی" عضو انجمن دیده‌بان میراث سیماشکی (خرم‌آباد سابق)، "محسن پیرنیا" رئیس هیأت مدیره و دکتر "پریزاد شیخی" عضو کمیته آموزش انجمن یاران سبز از جمله شرکت‌کنندگان در این جلسه بودند.

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1395-05-05 10:14
بزرگان فرمایش کرده اند: تظاهر به فقر ، موجب فقر میشود.مطمئنا شهرداری درآمدهای بسیاری از منابع گوناگون دارد ......
نقل قول کردن
#2 شهروند 1395-05-05 21:45
با تشکر از اقدامات شهرداری چند روز پیش در خیابان مطهری مامور نوسازی شهرداری به درب منازل امده و برگهایی را به مالکین داده که همراه مدارک سند ملک قبوض عوارض پرداخت شده و نقشه ساختمان به واحد نوسازی شهرداری ناحیه دو مراجعه نمایند سوال بنده از شهردار محترم این است این همه بورکزاسی اداری برای چه می باشد چرا مانند هر سال برگه عوارض نوسازی را که در فرمهای مربوطه می باشد به مالکین نمی دهند اگر برای پرداخت عوارض است که دیگر نیازی به این همه پیچیدگی ندارد و این مسئله باعث می شود ساکنین مرکز شهر که هرساله عوارض خود را پرداخت می نمایند از ترس گرفتار شدن در شهرداری به این نهاد مراجعه ننمایند ودر نتیجه باعث کاهش منابع شهرداری خواهد شد خواهشمند بصورت شفاف اول اطلاع رسانی بعد برگهای اخطار ارسال گردد.
نقل قول کردن
#3 عادل 1395-05-07 00:41
دم شهردار عزیز که صادقانه خدمت می کنن گرم. واقعا یکی از بهترین شهردارهای خرم آباد هستند آقای عیدی بیرانوند. امیداورم بقیه نیز همرا هایشان و استاندار بفکر پیشرفت شهر واستا ن باشن بدون چشم داشت حزبی
نقل قول کردن
#4 کاندیدا 1395-05-11 10:20
آقای عیدی بیرانوند پتانسیل های رسیدن به مرحوم ساکی را دارند.
نقل قول کردن
#5 رضا 1395-05-12 12:33
با تشکر از شهردار محترم ، شهرداری باید به عنوان راه میانبر که نمود بیشنری داشته باشه ، اولویت رو به ساماندهی و زیبا سازی مناطق اطراف آثار باستانی ، تفریحی و پر بیننده ، ورودی های اصلی شهر متمرکز کنه در اولویت بعدی به سایر مناطق تسری پیدا کنه ، شما به شهرهای توریستی هم مسافرت میکنی کل شهر یک دست نیست مخصوصا برای لرستان که عقب ماندگی مضاعفی رو هم از قبل داره .
نقل قول کردن
#6 دلسوز 1401-11-27 08:15
به نقل از حمید ت:
بزرگان فرمایش کرده اند: تظاهر به فقر ، موجب فقر میشود.مطمئنا شهرداری درآمدهای بسیاری از منابع گوناگون دارد ......

شهرداری سالی ۷۱۰میلیاردتومان درآمددارد‌.استا ن لرستان ۶۵ آبشار بزرگ دارد و چندین دریاچه آب شیرین و بهترین دره ها اما متأسفانه بهترین نقاط گردشگری لرستان مثل آبشارها و بامها و دریاچه‌ها و دره ها تبدیل به مأمن و محل تجمع معتادها و ولگردها شده که بجز خسارت زدن هنری ندارند و اگر به بخش خصوصی واگذار شوند با ساخت اقامتگاه گردشگری شیک و مجهز و نصب دوربین و جذب گردشگر هم اشتغالزایی می‌شود و هم گردشگران با امنیت خاطر مدت زیادی در محل می‌مانند و با ساخت فروشگاه و رستوران و مهمانسرا و هتل می‌شود هم اشتغالزایی کرد و هم جلوی هرگونه بی نظمی و ناامنی را گرفت. الان بیشتر آبشارها بحال خود رها شدند حتی یک سرویس بهداشتی تمیز و یا یک باجه بانک ندارند چطور جذب گردشگری کنیم؟ انصافا میراث‌فرهنگی و گردشگری استان بفکر کار علمی و درست باشد و شبکه افلاک هم فرهنگسازی‌ کند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا