یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو موسسه بین‌المللی ترمیم بتن ICRI با اشاره به کاهش فضای سبز در ساختمان‌های شهری به دلیل افزایش آپارتمان‌سازی و ایجاد اعیانی بیش‌تر در زمین‌های در حال ساخت و ساز، گفت: در حال حاضر به دلیل علي‌رضا مقسميتمایل و تقاضای بیش‌تر مردم به خرید واحد‌های آپارتمانی، جا دارد از سوی متولیان بخش مسکن استان لرستان، راه‌کارهای ایجاد فضای سبز بیش‌تري در آپارتمان‌ها مورد توجه قرار گیرد.
مهندس علي‌رضا مقسمي در گفت‌وگو با خبرنگار يافته با اشاره به نیاز توسعه فضای سبز عمودی در شهرهای استان، اظهار داشت: در حال حاضر دانش و تکنولوژی بتن و مواد شیمیایی ساختمان در تمام دنیا برای این موضوع راه‌کار ارائه کرده و می‌توان با استفاده از این تکنولوژِی در بام خانه‌ها نسبت به ایجاد فضای سبز اقدام كرد.
وي با تأكيد بر اهمیت بتن عملکردی در ساخت سازه‌های شهری گفت: به زبان ساده‌، وقتی سقف آخر آپارتمان‌ها آماده برای بتن‌ریزی است‌، می‌توان با تغییرات اندکی در طرح اختلاط و نیز با اضافه نمودن برخی مواد لازم به بتن، نسبت به تهیه بتن آب‌بند و بتن نفوذناپذیر اقدام نمود؛ این بتن قابلیت اجرا در سقف آخر آپارتمان‌ها و توان ایجاد فضای سبز بر روی آن را دارد.
عضو کمیته فنی موسسه بین‌‌المللی ترمیم بتن همچنین بيان كرد: پیشنهاد می‌کنم معاونت عمرانی استانداري، سازمان نظام مهندسی استان و شهرداری‌ها با ایجاد اهرم‌های قانونی به توسعه فضای سبز از این طریق در آپارتمان‌ها کمک کنند و قطعاً ما نیز جهت توسعه پایدار لرستان در کنارشان خواهیم بود.
مقسمي افزود: جا دارد سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ها به عنوان متولیان این امر در شهرهای استان با استفاده از دانش روز دنیا در خصوص توسعه استفاده از بتن‌های رنگی به خصوص بتن سبز كه بهGoing Green معروف است به منظور ایجاد فضای سبز بصری بیش‌تر برای مردم اقدام کنند.
این مشاور فنی مواد شیمیایی ساختمان همچنین اظهار داشت: ساخت این بتن هزینه چندانی ندارد و اداره محیط زیست لرستان نیز می‌تواند برای حفظ سهم فضای سبز در ساخت و سازهای شهری از خواص مطلوب و قابل اصلاح بتن در توسعه فضای سبز کمک بگیرد.
 
 رضا - ج / خرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 حمید 1393-08-22 11:02
درود بر همکارات دریافته نیوز
کاش مهندس بازوند مشاورینش رو از بین افرادی چون آقای مقسمی که پیرو ولایت ،متخصص و دوستدار دولت تدبیرند انتخاب کند.کسانیکه بومی لرستان و دل در گرو این استان دارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا