یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۷ هزار متقاضی مسکن واجد ۴ شرط در استان لرستان وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر روند تامین زمین و مسکن آنها به انجام برسد.
به گزارش یافته، ارسلان مالکی در نشست شورای مسکن استان لرستان، گفت: طی سه سال گذشته ظرفیت‌های استان در بحث تامین زمین به‌خوبی شناسایی شده است.
وی تحویل و تحول اراضی اراضی جهاد کشاورزی، شناسایی و بکارگیری اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها برای ساخت مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و توافقات با بخش خصوصی را از راهکارهایی دانست که برای ادامه تامین زمین در استان لرستان باید از آنها بهره برد. ‌
وی اراده دولت سیزدهم را یک فرصت استثنایی برای رفع معضل مسکن در کشور برشمرد و افزود: امروز همه ارکان دولت برای رفع چالش مسکن پای کار هستند و دولت برای خانه‌دار کردن تمامی اقشار مردم برنامه دارد.
مالکی بر هم‌افزایی و همدلی تمامی مدیران استانی و دستگاه‌های متولی در امر مسکن برای ادامه روند تامین زمین در استان لرستان تاکید کرد.
 
 
 جدول وضعیت زمین در لرستان طی هفته آینده آماده شود
استاندار لرستان با بیان اینکه راه و شهرسازی باید طی هفته آینده جدول وضعیت زمین در لرستان را آماده کند، گفت: تا پایان تیر بیش از ۸۰درصد زمین طرح نهضت ملی مسکن تامین می‌شود.
ابوطالب شفقت در جلسه شورای مسکن استان که شامگاه یکشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان را ضعیف عنوان و اظهار کرد: مهمترین موضوع این طرح تامین زمین و ایجاد زیرساخت‌ها برای متقاضیان مسکن است که تاکنون کمترین پیشرفت را داشته‌ایم.
وی افزود: راه و شهرسازی باید حداکثر تا یک‌هفته آینده جدول وضعیت زمین را ارائه دهد تا بتوانیم بیش از ۸۰ درصد زمین مورد نیاز استان را تا پایان تیرماه تأمین کنیم.
استاندار لرستان با بیان اینکه بانک مسکن با بیش از ۸۰درصد متقاضیان معرفی شده از طرف راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان عقد قرارداد کرده است، گفت: بانک ملی مشکلاتی در سطح ملی داشت که اکنون مرتفع شده و در حال اجرای برنامه‌هاست.
وی در ادامه برلزوم همکاری بانک‌های خصوصی در حوزه نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: اگر بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهيلات به متقاضیان مسکن مسائل و مشکلاتی دارند در شورای بانک‌های استان مطرح تا پیگیری‌های لازم جهت رفع موانع در دستور کار قرار بگیرد.
شفقت خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها به ویژه شهرداری خرم‌آباد و بروجرد در صدور پروانه ساختمانی مشکلاتی داشتند که پس از طرح موضوع و بررسی‌های لازم قول مساعد دادند همکاری لازم را داشته باشند.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1403-02-09 11:54
در خرم‌آباد هنوز گویا حتی زمین هم پیدا نکردند
کارها در حوزه مسکن ملی در خرم‌آباد به کندی پیش می‌رود
نقل قول کردن
#2 مسکن مهر فاز دو 1403-02-09 13:47
چه فایده‌ای داره الان فاز دو کمالوند خودش یه
شهرک بزرگی جمعیت زیاد اما بدون هيچ امکاناتی
مردم دارن اونجا زندگی می کنند.برید استان‌های
دیگه همه امکاناتی دارند اما مسکن مهر خرم آباد
فازدو هیچ امکاناتی ند باید از مدیر کل شهرسازی
پرسیدچرا؟ خبرگزای یافته تورا به خدا پیگیر این
مشکل این دیار فراموش شده باشید
نقل قول کردن
#3 علی نژاد 1403-02-09 13:50
سال ۹۹ مسکن مهر کمالوند ثبیت نام کردم دو مرحله واریزی داشتم هنوز بتن مگر کف رو انجام دادن
میگن چهار برج دوازده طبقه هستن
داد به کی ببریم از این همه بی تدبیری
نقل قول کردن
#4 جودکی 1403-02-09 13:55
باسلام و احترام خدمت استاندار محترم
مسکن مهر فاز دوم کمالوند خرم آباد هیچ امکاناتی ندارد فقط شده ساختمان پس فضای آموزشی چی پارک نانوایی ایستگاه تاکسی مغازه درمانگاه امکانات اولیه ندارد لطفاً پیگیری نمایید
نقل قول کردن
#5 عابر 1403-02-09 16:23
انگار در لرستان از سهمیه 4میلیون مسکن هنوز چیزی اختصاص نیافته است. تا الآن هرآنچه تحویل شده باقی مانده مسکنهای مهر است... هرچه دیرتر شروع به ساخت کنند قیمت تمام شده بالتر می رود در نتیجه وام هم بیشتر میشود و شعار مسکن برای محرومین بی اثر میشود..
نقل قول کردن
#6 شهروند 1403-02-10 14:00
سلام
فاز دو مسکن کمالوند با وجود تخصیص زمین و شناژ زمین پیمانکار کار را رها کرده و پولها هم از حساب متقاضیان برداشت شده ولی راه و شهرسازی پاسخگو و پیگیر نیست واقعا این استان چرا اینجوریه
نقل قول کردن
#7 احمد 1403-02-10 19:34
فعلا که میخوان بخشی از زمین های دانشگاه لرستان رو بین کارکنان و اساتید خودشون تقسیم کنند، مگر بیت المال نیست؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا