یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ابوطالب شفقت استاندار لرستان طی روزهای اول کاری از برخی پروژه‌های استان دیدن کرد.



به گزارش یافته، ابوطالب شفقت روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است افزود: این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.
استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ و خم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.
 وی با اشاره به اینکه این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت، افزود: طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.
وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.
وی افزود: برای تامین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده است که می‌تواند به ‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.
شفقت با تاکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.
استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
 
غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد
ابوطالب شفقت استاندار جدید لرستان روز پنجشنبه با حضور در گلزار شهدای خرم‌آباد ضمن ادای احترام به شهدا با خانواده شهیدان دیدار کرد.
 
حضور سرزده ی استاندار لرستان در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد
 استاندار لرستان به صورت سرزده در بیمارستان شهید رحیمی حضور پیدا کرد.
ابوطالب شفقت شب پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه با حضور سرزده ی خود در این بیمارستان با پرسنل آن دیدار و از روند ارائه ی خدمات به مردم بازدید کرد.
وی همچنین با برخی از بیماران بستری شده و همراهان آنها در این بیمارستان دیدار کرد.
استاندار در ساعات پایانی شبانه روز پرکار خود، پس از دیدار با خانواده ی شهید صالحی روزبهانی در بروجرد، به محض بازگشت به خرم آباد در این بازدید سرزده ی شبانه حضور پیدا کرد.
 
 
استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در استان لرستان
استاندار لرستان گفت: از حضور سرمایه‌گذاران در استان استقبال و حمایت می‌کنیم.
ابوطالب شفقت روز جمعه در بازدید از هتل صخره‌ای خرم‌آباد با اشاره به اینکه تکمیل این هتل از مطالبات مردم است گفت: لازم است سرمایه‌گذار از امروز کارگاه را فعال کند.
استاندار لرستان افزود: همه مسئولین ذی‌ربط به این پروژه موظف هستند در اسرع وقت فرآیند اداری واگذاری زمین را دنبال کنند تا مشکل اجرایی نداشته باشد.
 وی با اشاره به نقش خیران در محرومیت‌زدایی استان افزود: از حضور سرمایه‌گذاران در استان استقبال و حمایت می‌کنیم.
 
اولتیماتوم استاندار برای تکمیل ساختمان استانداری
استاندار لرستان گفت: تا دهم ربیع‌الاول یعنی ۲۴ شهریور ماه باید معاونت هماهنگی امور عمرانی در ساختمان در دست احداث استانداری لرستان مستقر شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از ساختمان در دست احداث استانداری اظهار کرد: به دلیل نبود منبابع اعتباری پروژه ساختمان استانداری تاکنون تکمیل نشده است.
به گفته وی تکمیل ساختمان استانداری استان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
استاندار لرستان تاکید کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مسوول این پروژه است و از امروز تا حداکثر دهم ربیع الاول فرصت دارند تا این پروژه را تکمیل و در آن مستقر شود.
وی خاطر نشان کرد: در ساختمان استانداری نواقص معماری وجود دارد که نیاز است با کمترین هزینه و تغییرات، اصلاح معماری در آن صورت گیرد.


جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود

استاندار لرستان از برگزاری جلسه نهایی تعیین تکلیف پروژه «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز جمعه در بازدید از پروژه «برج‌های دوقلو» در شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: پروژه «برج‌های دوقلو» از جمله پروژه‌هایی است که از مطالبات عمومی مردم است و تقریباً بر اساس گزارشی که به من داده‌اند، قریب به ۱۰ سال بوده که شروع شده است.

وی عنوان کرد: الان مدتی است که کارگاه این پروژه فعال نیست.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه این پروژه صاحبان متعددی دارد، بخشی از آن مربوط به بنیاد شهید، بخشی مربوط به شهرداری و همچنین شرکت پیمانکاری هم بوده که ادعایی دارد در پروژه مشارکت داشته است، افزود: صحبت کردیم، گزارشی که شهردار و.. دادند، زمینه آغاز فعالیت این پروژه فراهم شده است.

شفقت، بیان داشت: قرار شده که دو تا سه هفته دیگر با حضور همه کسانی که در این پروژه دست‌اندرکار بوده‌اند، جلسه نهایی را برگزار کنیم و دررابطه‌با این پروژه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری شود و ببینیم راهکار اجرایی چیست.

وی تأکید کرد: الان هیچ‌گونه تصمیمی من نمی‌توانم بگیرم، ولی بر اساس گزارش شهردار، فرایند شروع به کار پروژه تقریباً فراهم شده است.

استاندار لرستان، تأکید کرد: من خودم هم یک سری پیشنهادت دررابطه‌با این پروژه دارم که در جلسه‌ای که قرار است برگزار شود در مورد آنها صحبت خواهم کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1403-02-07 13:48
تکمیل ساختمان استانداری چه دردی از محرومیت و بیکاری استان دوا میکند آقای شفقت صنایع و کارخانجات تعطیل شده را راه اندازی کنید داخل کانکس هم میشود معاونت استانداری به مردم خدمت کند
نقل قول کردن
#2 شهروند لرستانی 1403-02-07 14:21
جناب آقای شفقت اولا به استان لرستان خوش آمدید و آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و حل مشکلات استان بخصوص در حوزه عمرانی و بویژه طرح های زیربنایی و کلان و اولویت دار از جمله: سد، راه آهن و ... داریم.
اینکه در اولین بازدید، سراغ مشکلات عمده و پروژه های اصلی و فراموش شده که بخشی از انتظارات و خواست بحق مردم استان می باشد، رفته اید، نشان از اشراف شما به مشکلات است و جای امیدواری دارد.
اما این که گفته اید علاوه بر تسویه بدهی های گذشته، برای پیشرفت پروژه ها اعتبارات قابل توجه مورد نیاز است و تامین آن را مشروط به اما و اگرهای فراوان نموده اید، نگران کننده است.
در هر صورت، هم ما (مردم) دردها و مشکلات و دلایل عدم حل آن را می دانیم و هم شما با شناخت و مطالعه و اشراف به مشکلات و انتظارات مردم استان لرستان قبول مسئولیت کرده اید‌. مردم لرستان انتظار حل مشکلات ریشه ای و کلان استان را دارند، گام اول شما نیز می تواند همین پروژه هایی باشد که نام بردید و بازدید کرده اید. موفق باشید
نقل قول کردن
#3 خادمی 1403-02-07 15:26
[quote name="شهروند لرستانی"]جناب آقای شفقت اولا به استان لرستان خوش آمدید و آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و حل مشکلات استان بخصوص در حوزه عمرانی و بویژه طرح های زیربنایی و کلان و اولویت دار از جمله: سد، راه آهن و ... داریم.
اینکه در اولین بازدید، سراغ مشکلات عمده و پروژه های اصلی و فراموش شده که بخشی از انتظارات و خواست بحق مردم استان می باشد، رفته اید، نشان از اشراف شما به مشکلات است و جای امیدواری دارد....
از اینکه مثل استانداران قبلی از پروژه‌های مرکز استان به نام پروژه های لرستان بازدید کرده اید، پیداست تا این استان تغییرات اساسی نبیند نباید توقع رفع محرومیت سایر شهرهای استان را داشت
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1403-02-07 16:05
به نقل از محمد:
تکمیل ساختمان استانداری چه دردی از محرومیت و بیکاری استان دوا میکند آقای شفقت صنایع و کارخانجات تعطیل شده را راه اندازی کنید داخل کانکس هم میشود معاونت استانداری به مردم خدمت کند
ساختمان اداری استانداری با هفتاد درصد پیشرفت سالهاست که رها شده و استانداری در ساختنان اجاره ای مستقر است . بارها وزرات بهداشت و درمان خواستار تخلیه استانداری شده تا به فضای درمانی شهر اضافه بشه .عامل اصلی ترافیک مرکز شهر همین استانداری هست .یه سالن همایش و یجای آبرومند برای سرمایه گذاران در استان نداریم .صدها نفر در ساختمان امید مشغول بکار بودن که همگی بیکار شدن .به نظرتون این ساختمان نباید تکمیل بشه ! ملیاردها تومان سرمایه این استان داره خاک و باد میخوره
نقل قول کردن
#5 شهروند 1403-02-07 17:12
به نقل از محمد:
تکمیل ساختمان استانداری چه دردی از محرومیت و بیکاری استان دوا میکند آقای شفقت صنایع و کارخانجات تعطیل شده را راه اندازی کنید داخل کانکس هم میشود معاونت استانداری به مردم خدمت کند
سال ۱۳۸۹ یک ساختمان جدید برای استانداری درست شده و تکمیل است و باید جابجا شوند و ساختمان قدیمی استانداری مال علوم‌پزشکی لرستانه و قراره تبدیل به یک درمانگاه شود
نقل قول کردن
#6 خرم‌آبادی 1403-02-07 17:14
روگذر دانشگاه لرستان توسط خود دانشگاه طراحی شده و با بودجه وزارت علوم ساخته شده و فکر نکنم ارتباطی با استانداری داشته باشد لذا عزیزان در استانداری بفکر تکمیل کردن سدهای ناتمام استان و ساخت شبکه‌های آبی برای کشاورزان استان باشند سد شهید بروجردی و سد آبسرده و مخملکوه و زیبامحمد و معشوره و چول‌هول و...تکمیل شوند
نقل قول کردن
#7 دانشجو 1403-02-07 17:15
جناب دکتر شفقت شما دکترای مدیریت صنعتی دارید
لطف کنید مجوز ساخت دانشگاه علوم‌صنعتی را برای مردم لرستان بگیرید الان تمام استان‌های اطراف ما مثل همدان و اراک و کرمانشاه و اصفهان و اهواز و حتی دزفول و بهبهان هم دانشگاه علوم‌صنعتی دارند بجز استان لرستان‌.
نقل قول کردن
#8 رسول 1403-02-07 17:18
دولت و بخش خصوصی بیایند و در لرستان سرمایه‌گذاری صنعتی کنند الان ۷۰درصد سنگ ایران در لرستان استخراج می‌شود ولی بصورت خام و فله بفروش می‌رسد و در قم و اصفهان و اراک فرآوری و برش داده می‌شوند یا ۷۰درصد انجیر سیاه ایران در پلدختره ولی هیچگونه کارخانه‌ای برای فرآوری و بسته بندی و مربا سازی در پلدختر نیست همچنین هویچ و حبوبات و انار و سیب و زردآلو و گیلاس در لرستان تولید می‌شود ولی هیچگونه کارخانه‌ای برای کمپوت سازی و شربت سازی و آبمیوه سازی و مربا سازی در لرستان وجود ندارد و این نعمات خدادادی به صورت خام و فله‌ای بفروش می‌رسند
نقل قول کردن
#9 شهروند 1403-02-07 20:23
عرض سلام
جناب شفقت آمار ها رو زیاد باور نکنید مگر مستند باشند چون ممکنه هر مدیری تلاش کنه که خودش بمونه ولو با دادن آمار غیر واقعی بعنوان مثال مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان راجع به مسکن ملی چه اقدام موثری داشته بجر اینکه پروژه امیرالمونین فاز دو علی رغم شارژ بیش از دوسال است تعطیل است و مابقی پروژه ها مسکن ملی یا زمین ندارند و یا پیشرفت ندارند
اگه بتونید مدیران ناتوان که فقط بر اساس رابطه آمده اند را با افراد توانمند جایگزین کنی شاید بشه کاری بکنید هرچند یکسال از عمر دولت مانده و تو سه سال گذشته لرستان محروم محروم تر شده است.
یافته عزیز کاش یه جوری برنامه ریزی کنید که این درد دلها و انتقادات رو برسونید دست استاندار محترم.
باسپاس.
نقل قول کردن
#10 اکبر-ظ 1403-02-08 07:11
از استاندار محترم تقاضا داریم برای طرح ساخت کمربندی غرب خرم اباد که کریدور شمال غرب کشور را از سمت جاده نوراباد-الشتر به جاده ازاد راه پل زال-خرم اباد تکمیل می کند اعتبار در نظر بگیرند.متاسفانه مرکز استان خیلی عقب نگه داشته شده طرحهای راه اهن-سدها-بیمارس تانها-پالایشگاه و نیروگاه برق خرم اباد همچنان منتظر مجوز و یا برای دریافت اعتبار معطل مانده اند.به امید روزی که خرم اباد هم مثل بقیه مراکز استان های کشور پیشرفتی داشته باشد.
نقل قول کردن
#11 غباسی 1403-02-08 07:51
به نقل از محمد:
تکمیل ساختمان استانداری چه دردی از محرومیت و بیکاری استان دوا میکند آقای شفقت صنایع و کارخانجات تعطیل شده را راه اندازی کنید داخل کانکس هم میشود معاونت استانداری به مردم خدمت کند

احسنت مشکل این استان بیکاری فقر فلاکت نداشتن صنایع واقتصاد ضعیف است نه ساختمان استانداری وهتل
نقل قول کردن
#12 غباسی 1403-02-08 07:58
به نقل از حمید ت:
به نقل از محمد:
تکمیل ساختمان استانداری چه دردی از محرومیت و بیکاری استان دوا میکند آقای شفقت صنایع و کارخانجات تعطیل شده را راه اندازی کنید داخل کانکس هم میشود معاونت استانداری به مردم خدمت کند
ساختمان اداری استانداری با هفتاد درصد پیشرفت سالهاست که رها شده و استانداری در ساختنان اجاره ای مستقر است . بارها وزرات بهداشت و درمان خواستار تخلیه استانداری شده تا به فضای درمانی شهر اضافه بشه .عامل اصلی ترافیک مرکز شهر همین استانداری هست .یه سالن همایش و یجای آبرومند برای سرمایه گذاران در استان نداریم .صدها نفر در ساختمان امید مشغول بکار بودن که همگی بیکار شدن .به نظرتون این ساختمان نباید تکمیل بشه ! ملیاردها تومان سرمایه این استان داره خاک و باد میخوره

دوست عزیز ساختمان استانداری قدیم اگه درمانگاه بشه بار ترافیکی بیشتری داره
نقل قول کردن
#13 لرستانی 1403-02-08 10:20
چقدر واژه سرزده رو تکرار فرمودید از نظر ویرایشی ادبی ایراد داره یه بهر کفایت می کرد
بعد هم کاش معضل راه آهن،کارخانجات،ر اه آهن،آب،بیکاری،م سکن و اجاره و تورم و اماکن ورزشی و...رو مدیریت کنند حالا سرزده یا با اطلاع قبلی
نقل قول کردن
#14 دلسوز 1403-02-08 11:27
به نقل از خادمی:
[quote name="شهروند لرستانی"]جناب آقای شفقت اولا به استان لرستان خوش آمدید و آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و حل مشکلات استان بخصوص در حوزه عمرانی و بویژه طرح های زیربنایی و کلان و اولویت دار از جمله: سد، راه آهن و ... داریم.
اینکه در اولین بازدید، سراغ مشکلات عمده و پروژه های اصلی و فراموش شده که بخشی از انتظارات و خواست بحق مردم استان می باشد، رفته اید، نشان از اشراف شما به مشکلات است و جای امیدواری دارد....
از اینکه مثل استانداران قبلی از پروژه‌های مرکز استان به نام پروژه های لرستان بازدید کرده اید، پیداست تا این استان تغییرات اساسی نبیند نباید توقع رفع محرومیت سایر شهرهای استان را داشت

ساختمان استانداری متعلق به تمام استان است و تقریبا تکمیل است ولی از سال ۱۳۹۶ تاکنون به حال خودش رها شده و چرا نباید تکمیل شود؟
نقل قول کردن
#15 خرم‌آبادی 1403-02-08 11:42
به نقل از خادمی:
[quote name="شهروند لرستانی"]جناب آقای شفقت اولا به استان لرستان خوش آمدید و آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و حل مشکلات استان بخصوص در حوزه عمرانی و بویژه طرح های زیربنایی و کلان و اولویت دار از جمله: سد، راه آهن و ... داریم.
اینکه در اولین بازدید، سراغ مشکلات عمده و پروژه های اصلی و فراموش شده که بخشی از انتظارات و خواست بحق مردم استان می باشد، رفته اید، نشان از اشراف شما به مشکلات است و جای امیدواری دارد....
از اینکه مثل استانداران قبلی از پروژه‌های مرکز استان به نام پروژه های لرستان بازدید کرده اید، پیداست تا این استان تغییرات اساسی نبیند نباید توقع رفع محرومیت سایر شهرهای استان را داشت

کدام پروژه‌ها؟ ۷۰درصد صنعت استان فقط در بروجرد و طبق سایت تسنیم بیشترین کمک دولت در زمان استاندار قبلی به کارخانجات بروجرد بوده وگرنه شهرداری خرم‌آباد روگذر شریعتی را با بودجه خصوصی ساخت بعد استاندار قبلی اومد اونو افتتاح کرد درصورتی‌که طرح و نقشه و بودجه مال شهرداری خرم‌آباد بود
نقل قول کردن
#16 احمد 1403-02-08 11:50
ضمن تشکر از انتصاب جنابعالی امیدوارم با قدرت مثال زدنی خود پروژه های نیمه تمام استان نظیر استانداری وکارحانه سیمان در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری و محرومیت زدایی و اشتغال زایی را حل نمایید.
نقل قول کردن
#17 سیدنادرصورتیان 1403-02-08 16:37
سلام اصلا چرا استانداری از مرکز استان بره خارج شهر ؟؟؟؟؟اتفاقا باید مسولین در دسرس مردم در مراکز جمعیتی باشند ....
نقل قول کردن
#18 دانشجو 1403-02-08 17:02
دکتر شفقت
کمک کنید و مجوز دانشگاه علوم‌صنعتی را برای استان لرستان بگیرید
الان اراک و همدان و کرمانشاه و اصفهان و اهواز و دزفول و بهبهان ، دانشگاه علوم‌صنعتی دارند بجز لرستان :cry:
نقل قول کردن
#19 موسوی 1403-02-08 18:58
با سلام، لطفا شهرداری خرم‌آباد فکری بحال ذخیره آب چشمه‌های شهر کند مثلا با آب چشمه گل‌سرخ که در پارک گل‌سرخ در جنب قلعه است می‌شود یک دریاچه آب شیرین ساخت ولی بدون هیچ استفاده‌ای آب شیرین چشمه‌ها و سراب‌های خرم‌آباد به گلال(رودخانه شهر)می‌ریزند و به دلیل شیب زیاد به سرعت از استان خارج می‌شوند
نقل قول کردن
#20 موسوی 1403-02-08 22:32
به نقل از سیدنادرصورتیان:
سلام اصلا چرا استانداری از مرکز استان بره خارج شهر ؟؟؟؟؟اتفاقا باید مسولین در دسرس مردم در مراکز جمعیتی باشند ....

تو رو خدا کمی فکر کنید
ساختمان استانداری سال ۱۳۸۹ جانمایی شده
ساختمانش تکمیله
بعد در بام خرم‌آباد و چسبیده به شهره
عمده ماشین‌ها و افرادی‌که در چهارراه بانک و میدان استانداری و کوچه‌های مطهری توقف می‌کنند یا کارمندان استانداری هستند یا مراجعه کننده و با توجه به باریک بودن خیابان‌های مرکزشهر، بهتره به جای مشخص‌تری برود.
نقل قول کردن
#21 خادمی 1403-02-09 00:29
به نقل از خرم‌آبادی:
به نقل از خادمی:
[quote name="شهروند لرستانی"]جناب آقای شفقت اولا به استان لرستان خوش آمدید و آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و حل مشکلات استان بخصوص در حوزه عمرانی و بویژه طرح های زیربنایی و کلان و اولویت دار از جمله: سد، راه آهن و ... داریم.
اینکه در اولین بازدید، سراغ مشکلات عمده و پروژه های اصلی و فراموش شده که بخشی از انتظارات و خواست بحق مردم استان می باشد، رفته اید، نشان از اشراف شما به مشکلات است و جای امیدواری دارد....
از اینکه مثل استانداران قبلی از پروژه‌های مرکز استان به نام پروژه های لرستان بازدید کرده اید، پیداست تا این استان تغییرات اساسی نبیند نباید توقع رفع محرومیت سایر شهرهای استان را داشت

کدام پروژه‌ها؟ ۷۰درصد صنعت استان فقط در بروجرد و طبق سایت تسنیم بیشترین کمک دولت در زمان استاندار قبلی به کارخانجات بروجرد بوده وگرنه شهرداری خرم‌آباد روگذر شریعتی را با بودجه خصوصی ساخت بعد استاندار قبلی اومد اونو افتتاح کرد درصورتی‌که طرح و نقشه و بودجه مال شهرداری خرم‌آباد بود

70 درصد؟!!
نقل قول کردن
#22 نیک بین 1403-02-10 13:47
استانداری بعد از 13 سال نتوانسته مکانی برای استقرار و سر پناه کارکنان خود نساخته چه انتظاری از او بعنوان پیگیر پروژه های عمرانی بایستی داشت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا