یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

قارچ‌های کوهستان حاوی ۱۱ نوع سم مهلک و خطرناک می‌باشند که نمونه قارچ خطرناکی که اغلب با نام علمی cap death شناخته می‌شود، در استان لرستان استفاده از این نوع قارچ باعث موارد متعدد مرگ با مسمومیت شده است که از سال‌های دور تاکنون شاهد مسمومیت‌های حاد با این نوع از قارچ‌های سمی کوهستان بوده‌ایم.
قارچ‌ها از نظر ظاهر قابل‌تشخیص نیستند و حتی کسانی که خود را در شناخت قارچ‌ها کارشناس می‌دانند سخت در اشتباه‌اند
روش‌های غیرعلمی مانند تشخیص سمی بودن قارچ با انداختن آن در شیر کاملاً نادرست و بی‌پایه است و تأکید می‌کنیم هرگز از قارچ‌های کوهستان استفاده نکنید چرا که سموم قارچ‌ها باعث از کار افتادن اعضا مهم بدن از جمله کبد و کلیه خواهد شد که برخی از این سموم علامت تأخیری دارند و به‌مرور زمان تأثیر منفی خود را روی بدن استفاده‌کننده از قارچ‌های سمی خواهند گذاشت.
در سال‌های اخیر بیشترین مسمومیت در کرمانشاه، لرستان و کردستان دیده شده است. برخی از افراد محلی در این فصل به طبیعت رفته و قارچ‌ها را جمع می‌کنند تا در بازار به صورت فله‌ای بفروشند. این افراد یا خودشان به دلیل دست زدن به قارچ‌ها دچار مسمومیت شده اند یا از طریق آن‌ها به دیگران سرایت کرده است. برخی افراد هم به دلیل خوردن این قارچ‌ها به مسمومیت مبتلا شده اند.»
توصیه می‌شود افراد از خرید قارچ از دستفروشان خودداری کنند و تنها قارچ‌های بسته بندی شده دارای برچسب و تاریخ مصرف خریداری کنند. هیچ روش مورد تاییدی برای تشخیص قارچ سمی وجود ندارد و افرادی هم که سالیان سال در این زمینه تجربه دارند باید بدانند انواع قارچ به این روش‌ها پاسخ یکسان نمی‌دهد.»

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1403-02-08 00:19
متاسفانه موارد مسمومیت قارچ بعضا کشنده است.از رسانه ها و بویژه صدا و سیما انتظار میرود که اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم را که رسالت این رسانه است فراموش نکنند.هر چه سریعتر و جامع تر بهتر.ان شاا...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا