یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون صنایع‌دستی لرستان از تلاش برای توسعه و معرفی بیشتر شهر بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو خبر داد.
به گزارش یافته از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عباس حمزه‌ای روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت گفت: در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد، در خصوص شهر ملی ورشو‌سازی موارد متعددی بیان شد تا بتوان این شهر را بیش از پیش معرفی کنیم.
معاون صنایع دستی لرستان اضافه کرد: در این جلسه مسائل مربوط به شهر ملی ورشو‌سازی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای ثبت بروجرد به عنوان شهر جهانی ورشو‌سازی بررسی شد.
او اضافه کرد: همچنین در این نشست مشترک، ضمن تبادل نظرات مقر شد اداره‌کل میراث فرهنگی استان برنامه‌های پیشنهادی خود را جهت مدیریت شهر ملی ورشو‌سازی جهت اجرا و تصویب به شورای اسلامی شهر بروجرد اعلام کند.
عباس حمزه‌ای گفت: عنوان شهر ملی ورشو‌سازی در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۹۷ از طرف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شهر بروجرد اعطا شد.

اقدام لازم برای حفظ اموال فرهنگی در بروجرد

 عطا حسن‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان هم در جریان سفر به شهرستان بروجرد و دیدار با امام جمعه بروجرد و فرماندار این شهرستان اظهار داشت: شهر بروجرد از لحاظ تاریخی از پیشینه بسیار بالایی برخوردار بوده که باید برای حفظ ابنیه و آثار تاریخی آن و همچنین حفظ آثار فرهنگی در شهرستان اقدامات ضروری انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: پس از نشست و بررسی‌های انجام شده مقرر شد تا ساماندهی ایمن سازی، تامین امنیت و نصب دوربین‌های مدار بسته مخزن بروجرد عملیاتی و سپس مخزن ایمن شهرستان راه‌اندازی شود.

او اضافه کرد: پس از راه‌اندازی مخزن ایمن، اموال فرهنگی مردم شناسی مربوط به دوران معاصر به بروجرد بازگشته و در محل خود قرار می‌گیرد.

حسن پور اضافه کرد: همچنین با اقدامات انجام شده امین اموال فرهنگی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح معرفی شده که پس از تایید و طی کردن آموزش‌های لازم در محل مستقر می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه سفر به شهرستان بروجرد، ضمن بازدید از بنای تاریخی مسجد امام خمینی (ره) گفت: این بنای تاریخی با مشکلات و آسیب‌هایی همراه است که مقرر شد با هماهنگی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، جهت رفع خطر و مرمت آن اقدام شود.


دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1403-02-06 12:08
احسنت
موزه مشاهیر بروجرد و تالار عکس‌های تاریخی بروجرد و موزه لباس و سکه در بروجرد توسط میراث‌فرهنگی‌بر وجرد تاسیس شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا