یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: در رابطه با تخلفات و جرایم صورت گرفته در دور اول انتخابات، درست روز بعد از انتخابات دستور رسیدگی فوری و بدون معطلی به پرونده‌های تشکیل شده صادر شد تا این پرونده‌ها مشمول مرور زمان نشوند و تاکنون به همه جرایم انتخاباتی رسیدگی و کیفرخواست آن‌ها صادر شده است.
به گزارش یافته، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرام انتخاباتی استان لرستان، اظهار کرد: به سهم خودم از برادرانمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاطر محقق کردن وعده صادق مقام معظم رهبری و عملیات غرورمندانه موشکی و تنبیهی علیه رژیم خبیث صهیونیستی تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه با توجه به عملیات موفقیت آمیز وعده صادق گزینه حمله نظامی به ایران برای همیشه از روی میز غربی‌ها برداشته شد، بیان کرد: ترسی که این حمله غرورآفرین به رژیم منحوس صهیونیستی به وجود آورد هم دل مظلومان عالم را شاد کرد و هم بعد از ۷۵ سال از عمر این رژیم غاصب آن ترسی که قرآن کریم می‌فرماید در دل دشمنان اسلام افتاد و به اهداف خود رسید.
 



رژیم صهیونیستی جرات و توان مقابله با ایران را ندارد
رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی جرات و توانایی مقابله با ایران را ندارد، گفت: این رژیم منحوس و غاصب اگر این جرات را داشت در جمله با ایران لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد.
وی با اشاره به اینکه انتخابات در حوزه انتخابی شهرستان خرم آباد و چگنی به دور دوم کشیده شده و طبیعتاً مسئله تخلفات و جرایم انتخاباتی همچنان مطرح است، اظهار کرد: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرام انتخاباتی استان وظیفه دارد فضای انتخاباتی را رصد کرده و از آراء مردم صیانت کرده و با هرگونه تخلف و جرم احتمالی مقابله و پیشگیری به عمل آورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری فلسفه تشکیل این ستاد را پیشگیری، پیشدستی و شناسایی به خاطر اتخاذ تمهیدات لازم دانست و افزود: باید تمام تلاش خود را مصروف کرده که حتی یک جرم محقق نشود چرا که هر چقدر ما از تخلفات و بروز جرایم جلوگیری و پیشگیری کنیم، یقیناً بر سلامت انتخابات افزوده‌ایم.
 
لزوم مستندسازی و ارجاع پرونده‌های تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضایی
وی ضمن تاکید بر اینکه نیرو‌های اطلاعاتی و انتظامی باید تخلفات صورت گرفته را مستندسازی و معرفی کنند، بیان کرد: تمام تلاش ما باید این باشد تا زمینه‌های وقوع جرم را از بین ببریم، اما اگر با همه این تلاش‌ها جرمی محقق شد باید توسط دستگاه‌های مرتبط و حاضر در جلسه مستند سازی شده و به دادسرا ارجاع شود.
وی ضمن اشاره به اینکه تخلفات در این حوزه، چون به آراء مردم بعنوان حق‌الناس و سلامت انتخابات مربوط می‌شود، قانونی و بدون اغماض رسیدگی خواهند شد، عنوان کرد: از زحمات همه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرام انتخاباتی در استان و شهرستان به خاطر همه تلاش‌های موثر و مطلوبی که در برگزاری مرحله اول انتخابات داشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم و اگر امروز در این جلسه قاطبه اعضا اذعان می‌کنند که انتخابات برگزار شده کم حاشیه‌ترین، سالم‌ترین و امن‌ترین انتخابات بوده نتیجه زحمات تک تک اعضای این ستاد است که جای تشکر دارد.
 
به همه جرایم دور اول انتخابات در استان رسیدگی و کیفرخواست آن‌ها صادر شده است
رئیس کل دادگستری استان استان با تاکید بر اینکه همه تلاش‌ها، تدابیر و تمهیدات صورت گرفته در دور اول انتخابات باید برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با کمترین وقایع و رخداد‌ها در شهرستان خرم آباد و چگنی مجدداً در دور دوم انجام گیرد، گفت: در رابطه با تخلفات و جرایم صورت گرفته در دور اول انتخابات، درست روز بعد از انتخابات دستور رسیدگی فوری و بدون معطلی به پرونده‌های تشکیل شده صادر شد تا این پرونده‌ها مشمول مرور زمان نشوند و تاکنون به همه جرایم انتخاباتی رسیدگی و کیفرخواست آن‌ها صادر شده است.
وی ضمن تاکید بر برخورد جدی با تخلف و جرم خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رای چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، خاطرنشان کرد: هنوز به ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی نرسیده‌ایم؛ لذا تبلیغات نامزد‌های انتخابات در فضای حقیقی و مجازی باید توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی رصد شده و با کاندیدای متخلف برخورد لازم صورت گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری ضمن اشاره به اینکه اعمال خلاف قانون مجریان و ناظران در شعب اخذ رای از دیگر تخلفاتی است که باید مورد رصد و نظارت قرار گیرد، تاکید کرد: فرمانداری شهرستان باید تدبیری بیاندیشد تا از مجریان یا ناظرانی که در دور اول تخلفی داشته‌اند یا شائبه‌ای در مورد آن‌ها وجود دارد در این مرحله از آن‌ها استفاده نشود تا بتوانیم یک انتخابات سالم برگزار کنیم.
 
هیئت اجرایی و هیئت نظارت امین مردم هستند
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه برگزارکنندگان انتخابات اعم از هیئت اجرایی و نظارت امین مردم هستند و اگر تخلفی انجام دهند با قاطعیت و شدت بیشتری با آن‌ها برخورد می‌شود، افزود: همه شعب اخذ رای در روز انتخابات باید طبق زمانبندی انجام شده آغاز به اخذ رای کرده و تاخیر در اجرای زمانبندی نداشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران باید اصل بی‌طرفی و عدم استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد انتخاباتی را رعایت کنند، گفت: این موارد باید توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی به دقت رصد شده و ضمن مستندسازی دقیق، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شوند تا با شدت با آن‌ها برخورد شود چرا که مدیران امانت دار مردم هستند و نباید از اموال و امکانات دولتی سو استفاده کنند.
 
هیچ شخص و مقامی در رابطه با انتخابات مصونیت قضایی ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با تاکید بر اینکه هیچ شخص و مقامی در رابطه با انتخابات مصونیت قضایی ندارد، یادآور شد: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند و باید مردم را برای مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات ترغیب کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که در قانون جرم انگاری شده و تکلیف قانونی هم وجود دارد مسئله شفافیت و هزینه کرد در انتخابات و نظارت بر هزینه کرد در انتخابات و اجرای قانون شفافیت بر هزینه‌های انتخاباتی است که باید در دستور کار متولیان امر باشد، اظهار کرد: تشدید اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه در شعب اخذ رای و اطراف آن بسیار مهم است و باید تمهیداتی اتخاذ شود که در داخل شعب اخذ رای و خارج آن افراد نتوانند تخلفی انجام دهند.
وی ضمن تاکید بر فعالیت جدی کمیته رصد مدیران در این مرحله از انتخابات به سبب حساس بودن انتخابات، گفت: کمیته رصد برای پیشگیری و صیانت از مدیران است، اما در صورتی که تخلف صورت گرفت باید مدیر متخلف به همراه مستندات تخلف به دادسرا معرفی شود.
 
از عوامل اجرایی غیر بومی در برگزاری دور دوم انتخابات استفاده شود
حجت‌الاسلام و المسلمین شهواری با اشاره به اینکه ما پیشنهاد می‌کنیم با بررسی و کار کارشناسی به گونه‌ای که تبعاتی بدنبال نداشته باشد از عوامل اجرایی غیر بومی در برگزاری انتخابات استفاده شود، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی آموزش نحوه رای دادن باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد تا مردم در هنگام رای دادن با ابهام و سردرگمی مواجه نشوند.
رئیس کل دادگستری استان لرستان اضافه کرد: دستگاه قضایی در همه امور از جمله انتخابات ناظر عام است و دادستان باید نظارت قانونی خود را برای صیانت و پیشگیری از جرایم انتخاباتی اعمال کند چرا که حضور مدعی العموم برای مردم اطمینان بخش بوده و از بروز تخلفات و جرایم جلوگیری به عمل می‌آورد.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1403-02-05 19:45
دولت از کارمندان و نظامیان سر صندوق رای گیری استفاده کند
نقل قول کردن
#2 رضا 1403-02-06 10:49
اما تبلیغات کاندیداها در شهریورماه 1402 بصورت روزانه در فضای مجازی بوده و هم اکنون ادامه دارد..
رای دادن با کارت ملی و شناسنامه دیگران هم که الی ماشالله وجود داشته!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا