یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از روند رو به رشد بازدیدها از جاذبه های گردشگری استان خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان؛ عطا حسن پور گفت: با بهبود وضعیت جوی در استان و آغاز دور دوم مسافرت های نوروزی، روند افزایشی بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی لرستان آغاز شده است.
او اضافه کرد: در روز گذشته 9 هزار و 83 نفر از قلعه تاریخی فلک الافلاک بازدید داشته اند و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل این آمار بازدید هفت هزار و 906 نفر بوده است.
او افزود: قلعه فلک الافلاک به عنوان یکی از جاذبه های پرمخاطب گردشگری در استان لرستان و کشور، روزانه با حجم بالای بازدید کنندگان و علاقمندان همراه بوده که امیدواریم در روزهای آینده، شاهد روند رو به رشد بازدید از این اثر تاریخی باشیم.
او تصریح کرد: از 25 اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین جاری 58 هزار و 473 نفر از این اثر تاریخی در مرکز استان بازدید داشته اند.
او در ادامه با اشاره به بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه های طبیعی استان نیز اظهار داشت: آبشار و روستای گردشگری بیشه به عنوان دومین جاذبه پرمخاطب استان در روزهای گذشته بوده است.
حسن پور گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه، امیدواریم در آینده نزدیک و با نهایی کردن این پرونده، شاهد توسعه گردشگری و افزایش گردشگران داخلی و خارجی در این جاذبه طبیعی و توریستی باشیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: آثار و خانه های تاریخی استان، موزه ها و اماکن مذهبی لرستان نیز مورد استقبال و توجه گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.
او در ادامه اظهار داشت: برای تسهیل خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی، اپلیکیشن "لرستان سفر" برای معرفی بیشتر و بهتر جاذبه های گردشگری استان در دسترس عموم قرار گرفته و امکان خرید و تهیه بلیط از طریق اپلیکیشن ها و تارنمای "تهیه بلیط" به آدرس اینترنتی http://bilit.tafrihati.com فراهم شده است.


دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1403-01-08 21:40
لرستان ۱۷ هزار شیء تاریخی دارد که متأسفانه ساختمان موزه بزرگ و استانداردی وجود ندارد که آنها را نگهداری کنند لطفا مسئولان میراث‌فرهنگی‌لر ستان بفکر باشند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا