یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از بازدید ۳۸۱ هزار و ۳۹۶ نفر از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی این استان از نوروز امسال تاکنون خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه یافته از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عطا حسن پور گفت: این تعداد بازدید‌کننده از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین جاری از موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، دست ساز، طبیعی و تفریحی استان بازدید کرده‌اند.
او اضافه کرد: از مجموع یاد شده ۶۹ هزار و ۵۲۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۱۸۸ هزار و ۸۳۷ نفر از جاذبه‌های طبیعی بازدید کرده‌اند.
او با اشاره به وجود تعداد ۷ موزه در استان نیز اظهار داشت: در مدت یاد شده ۵۳ هزار و ۷۸۳ نفر نیز از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.
حسن پور در ادامه با اشاره به کاهش گردشگران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: این کاهش حضور گردشگران به دلیل وضعیت جوی استان و بارش‌های مداوم رحمت الهی در شهر‌های مختلف لرستان و همزمانی بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان بوده است.
 
 
اسکان و اقامت بیش از ۹۳ هزار مسافر نوروزی در لرستان
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در بازه زمانی نوروز امسال تاکنون تعداد ۹۳ هزار و ۶۶۳ نفر مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی لرستان اسکان و اقامت داشته‌اند.
عطا حسن پور گفت: این تعداد از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین جاری در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی اسکان و اقامت داشته‌اند.
او اضافه کرد: از این تعداد، ۶۵ هزار و ۸۰۷ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی و دو هزار و ۳۷۹ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان و اقامت پیدا کرده‌اند.
او تصریح کرد: همچنین از تعداد یاد شده؛ ۲۵ هزار و ۴۴۷ نفر در اقامتگاه‌های رسمی حضور یافته که در مجموع هفت هزار و ۲۷۳ نفر در هتل‌ها، ۵۶۲ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۷۶۸ نفر در مجتمع‌های گردشگری، دو هزار و ۷۴۷ نفر در مهمانپذیر‌ها و بیش از سه هزار نفر در اقامتگاه‌های بومگردی استان اقامت داشته‌اند.
حسن پور در ادامه با اشاره نظارت دائم بر اقامتگاه‌ها و رستوران و مراکز پذیرایی بین راهی استان نیز گفت: در مدت یاد شده ۲۱۵ مورد بازدید نظارتی انجام شده که ۱۴۱ مورد از مراکز اقامتی و ۴۸ مورد از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی بازدید شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: در مدت یاد شده ۲۳ تذکر و یک مورد اخطار کتبی در بازدید‌های نظارتی برای مراکز یاد شده و متخلفین صادر شده است.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1403-01-07 16:17
در ورودی خرم‌آباد در کرگانه قبل از پارک نسترن، عده‌ای با همان لباس منزل(شلوار ...)میان و جلوی مسافران را می‌گیرند و منزل مثلا در کوروش یا پشت‌بازار با قیمت زیاد به مسافران برای مدت ۱ شب خواب می‌دهد و لازم است مسئولان میراث‌فرهنگی‌خر م‌آباد و پلیس به اینها رسیدگی کنند
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1403-01-07 22:25
باند کندرو بلوار ۶۰ متری بعد از پمپ بنزین کمالوند(به سمت کوی بسیج)روبرو نمایشگاه ماشین ارشک، یک چاله‌ای بزرگه که شهرداری ناحیه دو خرم‌آباد نصفش را پر کرده و نصفش خالیه و خاکیه، ماشین‌ها میوفتن توش و پنچر میشن، سایت مردمی یافته پیامم را چاپ کن شاید یک مدیر و کارمند دلسوزی از شهرداری خرم‌‌آباد دیدش و ترتیب اثری دارد. تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا