یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد خواستار تسریع در ادامه ساحت راه‌آهن دورود – خرم‌آباد شد.
به گزارش یافته، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در بخشی از سخنانش در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد، گفت: تعطیلی راه‌آهن لرستان به‌علت تعلل، بی‌تدبیری، تقصیر و غفلت هر دستگاهی باشد قابل‌پذیرش نیست.
وی با اشاره به این که کلنگ این طرح راهبردی و ملی سال ۹۰‌زده و به علت نبود اعتبارات بعد از مدتی تعطیل شد، ۳۰ درصد این طرح تونل، پل‌ها و ابنیه‌های زیادی دارد که در نوع خود کم نظیر و جزء اولویت‌های کار دولت سیزدهم است.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: اخبار رسیده حاکی است که فعالیت راه‌آهن خرم‌آباد به‌کندی پیش می‌رود که دکتر منظور، معاون رئیس‎جمهور، دهم بهمن‌ماه سال گذشته از این طرح بازدید کرد، اما نتوانست مشکل اعتباری این طرح ملی و راهبردی را که سود آن متوجه کل کشور است رفع کند.
شاهرخی اعلام کرد: ۲۶ ماه از سفر اول رئیس‌جمهور می‌گذرد و ما همچنان در سه مصوبه اصلی راه‌آهن، سد معشوره و سه بیمارستان این استان مشکل اعتباری داریم.
نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: انتقال جمعی از کارکنان، برخی از ماشین‌آلات سنگین طرح راه‌آهن به استان دیگر و خطر اتمام‌کار و تسویه‌حساب این پروژه پاداش خوبی به این مردم پس از انتخابات یازدهم اسفند نبود.
وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) که مجری این طرح است طلب و همچنین بدهکاری‌های زیادی بابت اجرای این طرح به جا‌های مختلف داشته است و بدون تخصیص اعتبار امکان ادامه این طرح وجود ندارد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1403-01-03 23:00
امروز از بلوار شریعتی رد شدم از پارک شریعتی دیدم که در محل نمایشگاه و محل اسکان مسافران در پارک شریعتی، خودروهای پارک‌شده تماما پلاک ۳۱ و ۴۱ یعنی بومی بودند، بعد اون مسافر بنده‌خدا کجا پارک کنه که کلی پشت فرمون بوده و خسته‌است؟ میری دریاچه کیو هم یا قلعه‌فلک‌الافلا  ک تمام خودروهای پارک شده و جاهای پارک، توسط پلاک‌های ۳۱ و ۴۱ اشغال شده، لذا همشهری‌ها رعایت کنند و جای پارک را به مسافران بدهند.
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1403-01-03 23:01
گویا پول به پیمانکار طرح ندادند اونم کارگاه را تعطیل کرده و وسایل کار را بردن برای ساخت راه‌آهن خاش در استان بلوچستان.
نقل قول کردن
#3 دانشجو 1403-01-03 23:02
تمام مراکز استانهای اطراف ما به راه‌آهن سراسری وصل هستند بجز خرم‌آباد
و اراک و همدان و کرمانشاه و دزفول و اهواز و حتی بهبهان و بم هم دانشگاه علوم صنعتی دارند بجز خرم‌آباد.
نقل قول کردن
#4 لرستانی 1403-01-04 05:51
من که شنیدم بخشی از قطعات و ماشین آلات رو فرستادن جاسک و خاش و حالا حالاها کار دوباره شروع نمیشه بعلت عدم تسویه با قرارگاه و اینکه حقوق پرسنل رو چند ماهه تسویه نکردن
نقل قول کردن
#5 خرم‌آبادی 1403-01-04 13:06
طرح اولیه راه‌آهن دورود خرم‌آباد اندیمشک برمیگردد به سال ۱۳۵۶ و حتی شرکت فرانسوی درحال ساخت بود ولی با وقوع جنگ، طرح متوقف شد، سال ۱۳۸۹ دکتر دهمرده زمان دولت مهرورزی، کلنگ طرح را زد و قرار بود ۳ ساله درست بشود ولی بعداز گذشت ۱۵ سال و چند بار تعطیلی، هنوز به خرم‌آباد هم نرسیده است. الان همدان و کرمانشاه و سنندج هم به راه‌آهن سراسری وصل شدند بجز خرم‌آباد :cry:
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1403-01-05 07:01
بله وقتیکه نماینده محترم ولی فقیه برای راه اهن خرم اباد اعتراضشون رو اعلام می کنند یعنی یک بی عدالتی در توزیع اعتبار برای مناطق توسعه نیافته وجود دارد.ظاهرا دستگاههای نظارتی هم برای رسیدگی به این معضلات قدرت کافی را ندارند. وگرنه سو استفاده هایی مثل چای دبش-فولاد مبارکه-و.....و اتفاق نمی افتاد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا