یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان دلیل  وقفه  موقت ابرپروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد را اختلاف حقوقی  وزارت راه و ساختمان با وزارت نفت عنوان کرد و افزود: این پروژه به زودی فعالیت خود را ادامه‌ خواهد داد .
به گزارش روز سه‌شنبه یافته، احمدرضا دالوند  با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار ابرپروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد طی یک سال اخیر فعالیت خوبی داشته است، اظهار کرد: به دلیل تامین نشدن ۸۰۰میلیارد تومان از مطالبات قرارگاه خاتم از سوی دولت، برای پرداخت حقوق دستمزد نیروهای انسانی، طلب پیمانکاران دست دوم، اجاره ماشین‌‌آلات کارگاهی و خرید مواد مصالح مورد نیاز با مشکلاتی مواجه شده است.
وی ادامه داد: بدین منظور از طرف استاندار پیگیری‌های زیادی صورت گرفت تا با تخصیص مبلغ  ۱۰۰ میلیارد تومان بخشی از بدهی‌های قرارگاه پرداخت شود که متاسفانه کافی نبود.
 
مشکل اصلی پروژه موضوع حقوقی است/ اختلاف نظر قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی با وزارت نفت
معاون استاندار مشکل اصلی پروژه را موضوع حقوقی عنوان کرد و با بیان اینکه مسائل حقوقی در تمامی پروژه‌ها وجود دارد که گاها  باعث وقفه  کوتاه مدت می‌شود، گفت: در راستای رفع مشکل مالی پروژه، استاندار لرستان طی مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهور محترم پیشنهاداتی از جمله پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان به‌صورت فوری ارائه داد تا پس از بررسی دستورات و تمهیدات لازم در نظر گرفته خواهد شد.
دالوند به مصوبه دولت در خصوص تامین بخش عمده‌ای از منابع مالی ۱.۲ دهم میلیارد دلاری پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد بوسیله تهاتر نفت اشاره و عنوان کرد: متاسفانه قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی به منظور ارایه ضمانت‌نامه و فروش نفت با وزارت نفت اختلاف نظر دارند که با پیشنهاد استاندار امیدواریم این مشکل مرتفع شود.
 
جلسه ای برای حل مشکل
وی ادامه داد: قرار است به دستور رئیس جمهور و به منظور مرتفع کردن این مشکل حقوقی معاون اجرایی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزیر نفت و راه و شهرسازی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و استاندار لرستان جلسه‌ای برگزار شود.
 
تامین اعتبار مالی از طریق مولد‌سازی
معاون استاندار سومین پیشنهاد استاندار به رئیس جمهور را تأمین اعتبار مالی از طریق مولد‌سازی عنوان و بیان کرد: راه‌کارهای مناسب و پیشنهادات عملیاتی به معاون اجرایی رئیس جمهور ارائه شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این بحث حقوقی مرتفع خواهد شد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1403-01-01 00:02
برخی کانال‌ها و شبکه‌های مجازی نوشتند که ماشین‌آلات را به سمت خاش بلوچستان و برای تکمیل راه‌آهن چابهار به زاهدان و خراسان بردند :cry:
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1403-01-01 00:04
تجربه این چندسال ثابت کرده عملکرد استاندارغیربومی بهتر بوده است
نقل قول کردن
#3 خادمی 1403-01-01 00:38
آقای دالوند!
چرا هیچ خبری از راه آهن بروجرد نمی دهید؟
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1403-01-01 10:47
نگران نباشید انشاالله 30 سال بعدی درست میشه.
نقل قول کردن
#5 شهروند 1403-01-01 19:44
پروژه تعطیل شده و معاون استاندار میگه بعداً دوباره فعال میشه حالا منظور از این بعداً چند سال دیگه است؟ :cry:
نقل قول کردن
#6 نقی 1403-01-01 19:50
کدام مدیر غیر بومی؟
مدیران بومی را با رفتارهای نسنجیده خودمان خراب میکنیم انگاه انتظار پیشرفت داریم؟
نقل قول کردن
#7 D66 1403-01-02 10:16
با ۱.۲ میلیارد دلار میشد کل خرم اباد رو به بهشتی تعییر داد که سالانه هزارن توریست برای بازدید بیان.متاسفانه دیدگاه متعصبانه مانع ابن موضوع میشه
نقل قول کردن
#8 محمد 1403-01-02 13:05
به نقل از خرم‌آبادی:
تجربه این چندسال ثابت کرده عملکرد استاندارغیربومی بهتر بوده است

بفرمایید پروژه راه آهن ، ورزشگاه کمالوند و... در دوره استانداران قبلی چند درصد پیشرفت داشته لطفاً بر اساس مستندات نظر بدید مگر واگذاری پادگان ۰۷ در دوره استانداران قبلی نبوده متاسفانه فقط بلد هستید تخریب کنید
نقل قول کردن
#9 دلسوز 1403-01-02 18:23
به نقل از خرم‌آبادی:
تجربه این چندسال ثابت کرده عملکرد استاندارغیربومی بهتر بوده است
احسنت، انصافا اقدامات عمرانی و تلاش دکتر دهمرده و دکتر صابری که در اوج تحریم‌ها با دل و جان برای استان تلاش کردند از بام خرم‌آباد بگیر تا ساخت راه‌آهن و آزادراه و راه‌اندازی کارخانجات تعطیل شده و...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا