یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: ۸ حوزه انتخابیه از جمله خرم‌آباد به صورت تمام الکترونیک خواهد بود.
محسن اسلامی روز دوشنبه در گفت‌وگو با مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، افزود: این تاریخ بر اساس قانون به پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، تعیین شده است.
وی ادامه داد: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد انتخابات کشور اسامی این ۲۱ حوزه را به شرح زیر برشمرد:
«تبریز، آذرشهر و اسکو» ، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان »، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».
 
۸ حوزه تمام الکترونیک
اسلامی همچنین تاکید کرد: بر اساس پیشنهادی وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آموزش به مردم شریف این هشت حوزه در خصوص چگونگی رای دادن، در دستور کار قرار دارد که از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و از طریق پویانمایی انجام خواهد شد.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور همچنین اظهار کرد: به نحوی برنامه ریزی خواهیم کرد که صندوق‌های رای تمام الکترونیک در محافل عمومی همچون نمازهای جمعه این هشت حوزه قرار گیرد تا مردم شریف از نزدیک با آن آشنا شوند و در روز رای‌گیری ابهامی وجود نداشته باشد.
اسلامی درباره جدول زمان‌بندی مرحله دوم این انتخابات هم گفت: جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله زمان تبلیغات نامزدهای راه‌یافته به این مرحله طراحی شده است که به محض تایید شورای محترم نگهبان، اطلاع رسانی خواهد شد.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

 



شایان ذکر است محمد رضا ملکشاهی راد، رضا سپهوند، قدرت الله‌ ایمانی و هادی هاشمی نیا برگزار‌ کنندگان انتخابات شهر خرم‌آباد در دور دوم خواهند بود.

در سایر حوزه‌های انتخابیه لرستان داوطلبان زیر راهی مجلس شدند:
محمدحسین محمدی با 43 هزار و 445 رأی در حوزۀ انتخابیه سلسله و دلفان
علی امامی‌راد با 33 هزار و 242 رأی در حوزۀ انتخابیه کوهدشت و رومشکان
حمیدرضا گودرزی با 22 هزار و 875 رأی در الیگودرز
روح‌الله لک علی‌آبادی با 18 هزار و 931 رأی در حوزۀ انتخابیه دورود و ازنا
سیدحمیدرضا کاظمی با 23 هزار و 182 رأی در حوزۀ انتخابیه پلدختر و معمولان
عباس گودرزی با 27 هزار و 140 رأی و فاطمه مقصودی با 17 هزار و 643 رأی در حوزۀ انتخابیه بروجرد و اشترینان

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1402-12-28 23:23
مسئولان طوری برنامه‌ریزی کنند که برخی افراد سودجو نتوانند رای بخرند و رای دهنده باید خودش بیاید و سر صندوق رای هم افراد مطمئن و کارمند دولتی و نظامی بگذارند که خدایی ناکرده از فرد خاصی جانبداری نکنند
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1402-12-28 23:29
نمایندگان و مردم خرم‌آباد باید از ساوه الگوبرداری کنند چون ساوه شهری کارگری است چون کارخانه و کارآفرین و مدیران دلسوز زیادی دارد مثلا دو کارخانه سیمان دارد و کارخانه فولاد دارد و کارخانه پروفیل و لنت پارس و کارخانه چینی و بلور و تمام برندهای خوراکی و غذایی در ساوه است مثل: هایلی، طبیعت، مکنزی، سان استار، سن‌ایچ، مزمز، کارخانه تولید لوازم‌التحریر و...چون هم مدیران و نمایندگان و مردم مطالبه‌گری دارد و هم بخش‌خصوصی و هم دولت آنجا سرمايه‌گذاری می‌کند و مردمش هم سرگرم کار و درآمد و پیشرفت هستند برخلاف لرستان که خود مردم سرگرم بحث‌های عشیره‌ای و ایلیاتی و طایفه‌ای هستند.
نقل قول کردن
#3 دانشجو 1402-12-29 10:26
مردم خرم‌آباد بیایند و به کسی رای بدهند که برنامه عمرانی و صنعتی داشته باشد وگرنه براساس قبیله و عشیره و طایفه‌ای رای دادن اشتباه محض است
نقل قول کردن
#4 علی 1402-12-29 10:40
بهتر است امر برگزاری انتخابات از دست آموزش و پرورش خارج شود و برگزاری انتخابات و نظارت بر آن به ارتش سپرده شود تا بی طرفی رعایت گردد.
نقل قول کردن
#5 همشهری 1402-12-29 13:47
آقایان ملک‌شاهی و ایمانی نماینده معلم‌ها هستند
نقل قول کردن
#6 رسول 1403-01-01 00:11
به نقل از علی:
بهتر است امر برگزاری انتخابات از دست آموزش و پرورش خارج شود و برگزاری انتخابات و نظارت بر آن به ارتش سپرده شود تا بی طرفی رعایت گردد.
احسنت. ارگان‌های امنیتی مثل سپاه و پلیس و ارتش و حتی هلال‌احمر هم می‌توانند کمک کنند حتی کارمندان ادارات هم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا