یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حدود ۱۰۰ نفر از اهالی قدیمی پشته حسین آباد روز شنبه در اعتراض به روند تعیین تکلیف زمین های کشاورزی خود توسط راه و شهرسازی، مقابل استانداری لرستان تجمع مسالمت آمیز کردند.

به گزارش ایرنا، این افراد از مالکان سنتی زمین های محدوده پشته حسین آباد و تعدادی نیز از افرادی بودند که زمین های مذکور را برای کشاورزی اجاره کرده اند و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار مساعدت مدیریت ارشد استان و راه شهرسازی شدند.
به گفته این افراد، زمین های مذکور از نسل های گذشته تاکنون به صورت سنتی برای کشاورزی در اختیار مردم بوده و هم اکنون راه و شهرسازی با تصرف این زمین ها، نسبت به آغاز ساخت یکی از سایت های طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در این خصوص به ایرنا گفت: این زمین ها فاقد سند مالکیت افراد هستند و سند تک برگ کاداستر به مالکیت دولت دارشته و ۱۰۰ درصد دولتی هستند.
بهزاد شاکرمی تاکید کرد: بر اساس قانون، زمین های دولتی باید در کل کشور برای طرح نهضت ملی مسکن و خانه دار شدن اقشار مختلف مورد استفاده قرار گیرد و زمین های محله پشته حسین آباد نیز هر چند سالیان گذشته به صورت سنتی در اختیار مردم بوده است، اما سند مالکیت ندارد و شامل طرح نهضت ملی می شود.
وی با اشاره به تاکید مسوولان کشور در خصوص مقابله با زمین خواری ادامه داد: آماده سازی این زمین ها با حکم قضایی صورت گرفته است، چراکه بر اساس قانون، چنانچه ساخت و ساز مسکن در زمین های دولتی واگذار شده فاقد سند صورت نگیرد، این زمین ها باید در راستای منافع عمومی به دولت بازگردانده شود.
وی تاکید کرد: راه و شهرسازی به افرادی که تا قبل از سال ۱۴۰۲ در این سایت، زمین (قولنامه ای )خرید و فروش کرده اند، یک واحد مسکن ملی تخصیص خواهد داد تا از ضرر و زیان به این تعداد جلوگیری شود.
وی همچنین با اشاره به جغرافیای کوهستانی لرستان و کمبود زمین برای نهضت ملی مسکن گفت: پیش از این در خصوص عدم کشت در این زمین ها اخطار و اطلاع رسانی شده است.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1402-12-19 21:03
زمین های کشاورزی مردم پشته‌حسین‌آباد توسط اداره راه و شهرسازی خرم‌آباد گرفته شده و قرار است این زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری داده شوند و به منازل آپارتمانی تبدیل شوند انصافا مدیران راه و شهرسازی استان خودشان بیایند قضاوت کنند که منبع معیشت و دارایی این مردم مستضعف فقط همین زمین‌های کشاورزی است و هیچ درآمد دیگری ندارند و اگر دولت این زمین‌های کشاورزی را بگیرد و تبدیل به آپارتمان کند خب منبع درآمد این مردم چه میشود؟ با تشکر از سایت مردمی یافته بخاطر انعکاس درخواست کشاورزان.
نقل قول کردن
#2 دانشجو 1402-12-19 21:05
اداره راه و شهرسازی اون همه زمین در مسکن‌مهرکمالوند خرم‌آباد از دانشگاه لرستان گرفتند الان ناتمام و نیمه‌کاره رها شدن در فاز دوم، خب اونارو تعیین تکلیف و درست کنند. بعدش همون اهالی مسکن‌مهرکمالوند بنده‌خداها حتی خط واحد یا تاکسی یا جاده دسترسی ایمنی ندارند. اول زیرساخت را فراهم کنید بعد اقدام کنید. سپاس
نقل قول کردن
#3 دلسوز 1402-12-19 21:09
پس کشاورزان بومی چکار کنند؟ خدارو خوش نمیاد تنها درآمد اونا گرفته بشه و زمین کشاورزی تبدیل به آپارتمان شود درصورتی‌که ما تجربه مجتمع‌های هزاردستگاه و مسکن‌مهرکمالوند را داریم که بدون یک مدیریت درست بحال خود رها شدند. مسئولان اداره مسکن باید آینده‌نگری کنند و بفکر یک شهر جدید و یا شهرک‌های جدید و مدیریت شده در اطراف خرم‌آباد باشند
نقل قول کردن
#4 همشهری 1402-12-19 21:23
دولت باید بفکر منافع اهالی منطقه هم باشند
جا دارد که شهرداری منطقه ۴ در جنوب خرم‌آباد تاسیس شود چون با توجه به رشد جمعیت و وسعت شهر، متأسفانه امکانات در جنوب خرم‌آباد بخوبی توزیع نشده است و درمانگاه و مدرسه و پارک و بانک و ادارات دولتی در جنوب خرم‌آباد کمتر هستند
نقل قول کردن
#5 فریاد 1402-12-20 00:44
زمینهای کمالوند هم اینطوری بودند جزء زمینهای ملی و موات اما واگیر شد و آب از آی تکون نخورد.اونها هم ارث بابای کسی نبودن.
نقل قول کردن
#6 عابر 1402-12-20 04:20
درسته سند ندارند
ولی سبق تصرف دارن
وکلا دلسوز در راه خدا کمکشون کنن

اینا قبلا مالک بودن
ولی چون آگاهی نداشتن دنبال سند نرفتن
نقل قول کردن
#7 لرستانی 1402-12-20 10:52
دولت باید بفکر این مردم بدبخت هم باشد
اینها جد در جد اینجا املاک داشتند و کشت کردند ولی مرسوم نبوده دنبال سند برن و همه جا قول‌نامه‌ای هست لذا اداره مسکن و شهرسازی هم باید بفکر درآمد و زندگی اینها هم باشد
نقل قول کردن
#8 شهروند 1402-12-20 11:02
به نقل از دلسوز:
پس کشاورزان بومی چکار کنند؟ خدارو خوش نمیاد تنها درآمد اونا گرفته بشه و زمین کشاورزی تبدیل به آپارتمان شود درصورتی‌که ما تجربه مجتمع‌های هزاردستگاه و مسکن‌مهرکمالوند را داریم که بدون یک مدیریت درست بحال خود رها شدند. مسئولان اداره مسکن باید آینده‌نگری کنند و بفکر یک شهر جدید و یا شهرک‌های جدید و مدیریت شده در اطراف خرم‌آباد باشند
احسنت، تملک و گرفتن زمین های کشاورزی و تبدیل اونا به آپارتمان‌های بی‌کیفیت و بدون مدیریت، که اتفاقا مورد استقبال جمعیت مهاجر و غیربومی و تشویق اونا به مهاجرت می‌شو اصلا طرح خوبی برای شهری مثل خرم‌آباد که صنعت کلانی ندارد، نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا