یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اخذ گواهی نامه ایمنی آب شهر خرم آباد خبر داد.
به گزارش یافته از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دکتر مریم کوشکی در این رابطه اظهار داشت: برنامه ایمنی آب، چارچوب سازمان جهانی بهداشت برای آب آشامیدنی سالم در نظر گرفته شده است.
 وی افزود: برنامه ایمنی آب از سال ۹۸ در استان آغاز شده و ابتدا در شهر خرم‌آباد اجرایی شد.
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: با تشکیل مستمر جلسات ایمنی آب با همکاری سایر ادارات و بازدیدهای میدانی از سامانه آبرسانی و تلاش و پیگیری در سال ۱۴۰۲ گواهی ایمنی آب برای شهر خرم آباد توسط کمیته کشوری صادر گردید.
 دکتر کوشکی با تاکید بر اینکه برنامه ایمنی آب در سایر شهرها و روستاهای استان نیز اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: این برنامه در حال حاضر در شهرهای بروجرد، پلدختر، الشتر، نورآباد و یک روستا در خرم آباد و الشتر و الیگودرز در حال اجرا می‌باشد.
 وی یادآور شد: از جمله مهم ترین نتایج مداخلات و انجام فعالیت‌های مربوط به برنامه ایمنی آب، شناسایی کانون های آلاینده در محدوده حوضه آبریز، ارزیابی ریسک و تهدید این کانون ها، آگاه سازی مسئولین از اهمیت ایمنی آب و...  هستند.
 معاون بهداشت دانشگاه افزود: با اجرای این برنامه اطمینان از ایمنی آب و کاهش ریسک ورود آلودگی به منابع تأمین، مخازن ذخیره و شبکه توزیع آب شهر و همچنین اطمینان از اجرای برنامه های پایش و نظارت بر کمیت و کیفیت آب به دست خواهد آمد.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1402-11-23 14:50
آب خرم‌آباد سنگین است و رسوب دارد حتی در سفرنامه نجم‌الملک آمده که آب خرم‌آباد سنگین است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا