یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز  یکشنبه به لرستان سفر کرد.
به گزارش یافته،«سیدصولت مرتضوی» در سفر دو روزه به استان لرستان و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با استقبال استاندار و مقامات استانی وارد شهرستان الیگودرز در لرستان شد.
 مرتضوی در این سفر که جمعی از معاونین و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور دارند، علاوه بر حضور در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان، در آئین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران ازنا، افتتاحیه تعاونی ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ پرطلایی سینا سلسله و مجتمع گاوداری گلدشت دلفان حضور می یابد.
 بازدید از مجتمع کشت و صنعت و دامپروری صبا پگاه لرستان، بازدید از فاز ۴ کارخانه سیمان دورود و بازدید از کارخانه شیر پگاه از دیگر برنامه‌های وزیر کار در سفر به استان لرستان است.


بازدید از شرکت کشت،صنعت و دامپروری صبا پگاه الیگودرز
صولت مرتضوی  به لرستان سفر کرد و از شرکت کشت،صنعت و دامپروری صبا پگاه الیگودرز بازدید کرد.
 این مجموعه در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار با تولید ۳۵ تن شیر در روز زمینه ی اشتغال برای ۶۵ نفر را فراهم کرده است
 معاونین اشتغال و تعاون وزیر،استاندار لرستان، معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استاندار، فرماندار الیگودرز، مدیر کل تعاون و کار لرستان، جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه نیز در این بازدید حضور داشتند.



کارگروه ویژۀ استان‌های زاگرس‌نشین فعال شد

 وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت کارگروه ویژۀ استان‌های زاگرس‌نشین، گفت: تلاش می‌کنیم که نرخ بیکاری لرستان به متوسط نرخ بیکاری کشور برسد.

به گزارش تسنیم ، سید صولت مرتضوی امروز، یکشنبه، در بازدید از شرکت کشت‌وصنعت در الیگودرز، اظهار داشت: هدف از سفر به لرستان بررسی اشتغال و نظارت میدانی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی وابستۀ به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

او با بیان اینکه تعداد قابل‌توجهی پروژه در لرستان وجود دارد، افزود: هدف‌گذاری تولید 4000 رأس گله و 2000 رأس دام مولد در شرکت کشت‌وصنعت الیگودرز در دستور کار قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: مقرر شده‌است که منابع مالی شرکت کشت‌وصنعت در الیگودرز از محل تسهیلات تبصره 18 و با عاملیت بانک رفاه تأمین شود.

او با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور ایجاد کارگروه ویژۀ استان‌های زاگرس‌نشین را صادر کرده‌است، بیان کرد: این کارگروه برای رفع مشکل بیکاری هم‌اکنون فعال شده‌است.

مرتضوی با تأکید به پیگیری ایجاد اشتغال در مناطق محروم توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم که نرخ بیکاری لرستان به متوسط نرخ بیکاری کشور برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم توسعۀ صنایع‌دستی در لرستان، ابراز کرد: مشاغل خرد خانگی و صنایع خرد و بزرگ باید در این استان راه‌اندازی شود.

 

مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای خواهران شهرستان ازنا افتتاح شد

 در آئین افتتاح مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان ازنا با حضور «سیدصولت مرتضوی»، «مهرداد عظیمی» رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، استاندار لرستان و جمعی از مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند.

 این مجموعه شش کارگاه آموزشی و ۲ واحد اداری دارد که در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع با زیربنای ۳۱۷۸ مترمربع و و صرف شش میلیارد تومان افتتاح شد.

 هدف از تاسیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران در شهرستان ازنا، بهره‌مندی از آموزش‌های مختلف با حضور ۱۵ نفر مربی و کادر اداری است.

بازدید وزیر کار از فاز چهار سیمان دورود

 «سیدصولت مرتضوی» با همراهی استاندار لرستان و جمعی از مدیران وزارت کار از فاز چهار کارخانه سیمان دورود بازدید کرد.

 وزیر کار در این بازدید و در گفتگو با مدیران کارخانه در جریان روند تکمیل طرح توسعه کارخانه همسو با سیاست‌های ارتقای بهره‌وری شرکت‌های زیرمجموعه قرار گرفت.

 شرکت سیمان دورود که متشکل از سه واحد مجزا بوده از بزرگترین تولید کنندگان سیمان در کشور است.

دیدگاه‌ها  

#1 فرزاد 1402-11-22 18:11
شرایط آب و هوایی و مراتع وسیع استان می طلبد که در هر یک از شهر های استان یک واحد کشت و صنعت و دامپروری بسیار بزرگ و وسیع راه اندازی شود
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1402-11-23 10:12
دولت کمک کند و کارخانجات و طرح‌های ناتمام و بلاتکلیف را به سرانجام مشخصی برساند الان کارخانه لاستیک سازی خرم‌آباد یا فولاد ازنا یا پالایشگاه پلدختر یا سدهای معشوقه و بختیاری چرا هنوز بلاتکلیف هستند و درست نمیشوند؟
نقل قول کردن
#3 خادمی 1402-11-23 11:00
سفر به استان لرستان به غیر از شهرستان بروجرد!!!
نقل قول کردن
#4 خادمی 1402-11-24 10:08
مقایسه جمعیت، امکانات و توسعه 3 شهر بروجرد( لرستان) سقز ( کردستان) و ایرانشهر ( سیستان و بلوچستان) را ببینید تا به اوج عقب ماندگی لرستان با برخی مدیران ناکارآمد برسید:
1. جمعیت بروجرد در سال 45 : 201.486 نفر؛ جمعیت سقز در سال 45 : 17.834 نفر؛ جمعیت ایرانشهر در سال 45 : 15.368 نفر؛
جمعیت بروجرد در سال 95 : 334.997 نفر؛ جمعیت سقز 95 :226.000 نفر؛ جمعیت ایرانشهر در سال 95 : 113.750 نفر
سقز و ایرانشهر هر دو دارای فرودگاه هستند. علاو بر این ایرانشهر دارای دانشگاه علوم پزشکی است و مجوز تاسیس دانشکده پزشکی هم برای سقز صادر شده است.
نقل قول کردن
#5 شهروند 1402-11-24 10:36
وزیر اعلام کرد برخی مدیران کم‌کار عامل عقب‌افتادن لرستان از قطار توسعه هستند لطفا استاندار آنها را برکنار کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا