یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵، سالانه ۱۲ هزار لرستانی از استان خارج می‌شود.
به گزارش یافته از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سمانه حسن‌پور شامگاه سه‌شنبه ۱۰ بهمن، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، معاونین استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تشکیل شد، گفت: رشد اقتصادی استان تابع نوسانات رشد اقتصادی کشور نیست ولی از ابتدای سال تاکنون نرخ تورم در لرستان حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان افزود: بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵، سالانه ۱۲ هزار لرستانی از استان خارج می‌شود.
حسن‌پور بیان داشت: لرستان ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و رتبه اول در تولید ماهیان سردآبی و همچنین تولید حبوبات را دارد، ضمن برخورداری از منابع آبی و ۲۵۰۰ کیلومتر رودخانه خروشان نیازمند سازه‌های آبی است تا گامی در راستای توسعه پایدار استان برداشته شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۷۱ میلیارد تومان بودجه مصوب عمرانی استان بود، افزود: این اعتبار امسال به ۲۷۴۲ میلیارد رسیده که رشد ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در پایان تصریح کرد: سال گذشته ۱۶۸۷ میلیارد تومان درآمد استان بوده که امسال با ۳۸ درصد رشد به ۲۳۲۴ میلیارد تومان رسیده است.
 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1402-11-12 01:56
کافرذوق کردن وسرتکان دادن ایشان درفیلم های صداوسیمای لرستان بمنظورتاییدسخنا ن مقامات ارشدجالبه
نقل قول کردن
#2 یا حسین 1402-11-13 00:33
به واله گریه داره دوازده هزار نیروی فعال که همه آنها جوان هستند از استان خارج بشه باید دولت جناب رییسی طرحی نو دراندازه مدیران که در همه دولت ها هستن را بیرون کنه یا به عبارتی مدیران دوزیست را از دور خارج کنه
نقل قول کردن
#3 محمد اکبری 1402-11-13 13:49
مهاجرت منفی جوانان و سرمایه نیروی انسانی را باید چه کسی پاسخ دهد شما حتما یکی از مدیرانی هستید که سازمان مهم برنامه و بودجه جوابگو باشید چه تمهیداتی برای این مسأله داشته آید با طرح و عنوان کردن مسایل مشکلی حل نمیشود طرح مسایل کاررسانه هاست و مطالبه گران شماها مدیر اجرایی هستید باید تدبیر بنمایید
نقل قول کردن
#4 شهروند 1402-11-13 21:30
احتمالا با کاهش هزینه های اون ۱۸هزار نفر درآمد استان امسال بیشتر شده و یه مقدارش هم با تورم طبیعیه
بنابراین لرستان درآمدی نداشته است
نقل قول کردن
#5 دانشجو 1402-11-14 21:34
سالانه ۱۲ هزار جوان تحصیل‌کرده و بیشتر از خرم‌آباد و بروجرد و دورود و الیگودرز و کوهدشت به کلانشهرها مهاجرت می‌کنند چون صنعت و کار و درآمد ثابت نیست و خانم حسن پور باید توضیح دهد که چه برنامه و طرحی برای نگه داشتن و مشغول کردن جوانان لرستانی انجام داده‌اند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا