یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون رئیس جمهور گفت: از ابتدای سال حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به طرح راه آهن لرستان اختصاص یافته و در بودجه امسال برای آن حدود ۱۹۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است ولی ما تلاش می‌کنیم در فرصت باقیمانده تا پایان سال از محل منابع اعتبار تملکی که داریم حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر تزریق کنیم تا کار متوقف نشود.
به گزارش یافته، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه ی بازدید از پروژه راه آهن دورود خرم آباد اظهار داشت: پروژه خط آهن لرستان یکی از بزرگترین پروژه‌های زیرساختی کشور است که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و طبیعی است با توجه به پیچیدگی‌هایی که در طراحی،اجرا و تونل‌های طولانی که در مسیر خرم آباد تا دورود و در قسمت دوم در مسیر خرم آباد تا اندیمشک دارد ،لازم است، منابع مالی ویژه‌ای برای این کار پیش بینی و تخصیص یابد.
معاون ریاست جمهور تصریح کرد: تامین منابع مالی این طرح یکی از برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه کشور است که در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی توافقاتی شده است.
وی افزود:  یکی از منابع مالی طرح از محل بودجه عمومی تامین شده و این ارقام در واقع نوعی کاتالیزور برای سرعت بخشیدن به  کار است و برای تامین مالی این طرح که بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود لازم است از دیگر ظرفیت‌های تامین منابع استفاده شود که یکی از این ظرفیت‌ها استجازه‌ای است که وزارت راه و شهرسازی از مقام معظم رهبری گرفته تا بتوانیم نفتی را صادر و به طور ویژه درآمدهای حاصل از آن را در جهت گسترش پروژه‌های زیرساختی راه و ریل اختصاص دهیم.
  منظور با بیان  اینکه در حال حاضر طرح‌های نسبتاً زیادی از این محل در حال تامین اعتبار است ،گفت: یکی از مهمترین پروژه ها کوریدور جنوب به شمال از طرف چابهار به خاش و شمال کشور است که بخشی از این پروژه‌ همین طرح راه آهن است که در حال حاضر در استان لرستان در حال انجام است.
داوود منظور گفت: وزارت راه اخیراً این استجازه را دریافت و اعتبارات نفتی در حال کارسازی هستند و به تدریج منابع مورد نیاز تزریق و این کار سرعت بیشتری خواهد گرفت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ما تلاش خواهیم کرد تا آغاز تزریق منابع مذکور از محل منابع عمومی، کارگاه‌های متعدد فعال باشند، گفت:  از ابتدای سال حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته و در بودجه امسال برای آن حدود ۱۹۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است ولی ما تلاش می‌کنیم در فرصت باقیمانده تا پایان سال از محل منابع اعتبار تملکی که داریم حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر تزریق کنیم تا کار متوقف نشود.
 معاون رئیس جمهور در پایان گفت: مطمئن هستیم با توجه به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ملی است در ارتباط با تکمیل راه‌های کوریدوری کشور به ویژه اتصال بندر امام به بندر انزلی که از این مسیر عبور می کند و می‌تواند ظرفیت ترانزیتی کشور را کاملاً افزایش دهد، تمام ظرفیت های موجود را به کار گرفته تا این اتفاق خوب در کوتاه‌ترین مدت رقم بخورد.





تا پایان سال، هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به طرح‌های استانی اختصاص خواهیم داد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به طرح‌های استانی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، داود منظور در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی وتوسعه و گفتگو دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه باید تلاش کنیم مطالبات و درخواست‌های کارآفرین و صنعتگران را به حیطه عمل برسانیم، اظهار کرد: رویکرد ما ایجاد عدالت و توازن استانی است.

وی در ادامه افزود: نقش دولت پشتیبانی از رشد و توسعه با ایجاد زیرساخت‌‌ها است.

استفاده از فناوری روز دنیا در تولیدات محصولات کشاورزی

معاون رییس جمهور ظرفیت بخش خصوصی را در سرمایه‌گذاری و رشد منطقه بالا عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی در همه حوزه‌ها بخوبی می‌تواند خلع ثروت، درآمدزایی، اشتغال و نوآوری و خلاقیت داشته باشد.

وی کشت و صنعت وگردشگری فجر صفا لرستان اشاره و با بیان اینکه این مجموعه  از فناوری جدید و بر اساس استانداردهای روز دنیا در تولید محصولات ارگانیک کشاورزی بهره می‌برد، افزود: شیوه‌های جدید تولید محصولات کشاورزی می‌تواند زمینه صادرات به کشورهای خارجی را مهیا کند و باید شرایط رشد و توسعه در این زمینه فراهم شود.

مشکل اصلی لرستان مهار آب‌های سطحی است

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: دلایل عقب‌ماندگی بعضی از استان‌ها باید شناسایی و شرایط رشد و توسعه را فراهم کنیم.

وی مشکل اصلی لرستان را مهار آب‌های سطحی که بدون استفاده از استان خارج می‌شود عنوان و با بیان اینکه طرح‌های خوبی در حوزه آبرسانی و آبیاری اراضی کشاورزی در حال انجام است، افزود: بهره‌برداری از پروژه‌های سد مانند معشوره، ایوشان، مروک، کمندان، تاج‌امیر و... همچنین ایستگاه‌های پمپاژ برای آبیاری زهکشی اراضی کشاورزی باعث تحول بزرگی در استان می‌شود.

منظور به طرح‌های تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری و روستایی در استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی مناسب برای دستیابی به تعادل پایدار منابع آب برای کشاورزی می‌تواند سطح درآمد و اشتغال استان را تغییر دهد.

وی یکی از سیاست‌های دولت ایجاد رضایتمندی مردم و مهار تورم عنوان کرد و افزود: برای این مقوله دو رویکرد مهم یکی واقعی کردن درآمدها و مصارف، به‌منظور جلوگیری از کسری بودجه و دیگری محدود کردن تسهیلات بانکی و تمایل به سمت پرداخت به صورت سرمایه‌در گردش مد نظر قرار گرفته است.

لزوم اکتشاف بیشتر معادن در لرستان

معاون رئیس‌جمهور به ظرفیت بالایی لرستان در حوزه معادن اشاره و بر لزوم اکتشاف بیشتر معادن و بهره‌برداری از آنها توسط بخش خصوصی تاکید و خاطرنشان کرد: مسیر خدمات‌دهی به مردم و مهم‌ترین ردیف‌های درآمدی دولت در بودجه سالیانه کشور میزان درآمد حاصل از حقوق دولتی و بهره‌ مالکانه معادن، حقوق ورودی کالاها و دریافت مالیات است.

وی از اختصاص هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به طرح‌های استانی تا پایان سال خبرداد و در ادامه به پروژه‌های در حال ساخت بیمارستان نیایش، خرم‌آباد، رازی کوهدشت و گهر دورود اشاره کرد و افزود:  با بهره‌برداری از این مراکز بهداشتی و درمانی ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی به استان اضافه می‌شود تا به میانگین متوسط سرانه تخت بیمارستانی کشور نزدیک شود.

از اولویت‌های مهم دولت رفع نقاط حادثه‌خیز است

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بخشی از مسیرهای کریدور‌های کشور از لرستان عبور می‌کند، خاطر نشان کرد: برای بهره‌برداری از این کریدورها باید با تامین و تخصیص اعتبار به طرح‌های حوزه حمل و نقل استان شتاب بیشتری بدهیم.

وی به نقاط حادثه خیز در سطح جاده‌های کشوراشاره و با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم دولت رفع نقاط حادثه‌خیز است، عنوان کرد: باید پل‌ها و زیر گذرهای لازم برای کاهش این نقاط حادثه‌خیز و همچنین وقوع تصادفات احداث شوند. در این راستا طی امسال اعتبارات خوبی برای این حوزه اختصاص پیدا کرده و برای سال آینده نیز این اعتبارات تقویت خواهند شد.

ابرپروژه راه آهن تامین مالی می‌شود/مشکل مالی را برای آزادسازی قلعه فلک الافلاک نداریم

معاون رئیس‌جمهور از ابر پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد و اندیمشک نام‌برد و با بیان اینکه این طرح ملی است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم از محل ظرفیت‌های انتشار اوراق، منابع نفتی، تهاتر نفتی و ... اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد را افتخار ملی دانست و افزود: آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک نیازمند تامین اعتبارات مالی بود که این تامین اعتبار انجام گرفته و مشکل مالی را برای آزادسازی نداریم، از این رو روز گذشته ۲۸۰ میلیارد تومان اوراق برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک تخصیص داده شد.


دیدگاه‌ها  

#1 هادی 1402-11-10 21:14
سلام واقعا خبر خوبی از این استان مظلوم برخاست خدا کند که هر چه زودتر عملی شود چرا تا به امروز نه استاندار و نه نمایندگان حرفی از عضویت لرستان در کریدور جنوب به شمال نگفتند شاید اینقدر پیگیر نیستند خبر نداشتند[¿¿¿¿¿
نقل قول کردن
#2 رسول 1402-11-10 23:38
راه آهن خراسان به زاهدان و چابهار در حال افتتاح آسا
راه آهن کرمانشاه و سنندج هم افتتاح شد
راه آهن رشت و آستارا و اردبیل هم افتتاح شد
فقط راه آهن دورود به خرم‌آباد از سال ۱۳۸۹ تاکنون درست نشده است
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1402-11-11 01:33
اگر این راه آهن تکمیل بشه گام بلندی برای از بین بردن محرومیت لرستان برداشته میشه..هیچ دولتی تا بحال به این حد به این پروژه توجه نکرده بود . واقعا جای تقدیر داره
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1402-11-11 07:51
لطفا خودتون قضاوت کنید.برای ساخت این راه اهن 10 هزار میلیارد تومان لازم است اما در بودجه امسال فقط 100 میلیارد به ان اختصاص دادند.کاملا واضح است اگه اینجوری بخواد پیش بره این راه اهن 10 سال دیگه درست نمیشه.
نقل قول کردن
#5 م ع 1402-11-11 08:28
با سلام،
مبلغ تخصیصی برای سال جاری اگر تامین شود 210 میلیارد تومان است.(کمی بیشتر از 4 میلیون دلار). میانگین جهانی هزینه ساخت هر کیلومتر راه آهن از 200 هزار تا یک میلیون دلار با توجه به محل اجرای آن متغیر است.
به نظر شما چند سال دیگر پروژه تکمیل میشود؟
نقل قول کردن
#6 مهدی 1402-11-12 11:54
الان همه مردم با وسیله شخصی خود مسافرت میرن نه با قطار
چه دلیل توجیهی دارد دولت برای خرم اباد راه اهن بسازد
بجای این هزینه که از جیب مردم میباشد یارانه را زیاد کنند تا مردم دم عید قدرت خرید داشنه باشن
راه اهن خرم اباد برای چی میخواد
دولت باید جلوی احداث این طرح هزینه بر را بگیره
نقل قول کردن
#7 بهاروند 1402-11-13 12:18
به نقل از مهدی:
الان همه مردم با وسیله شخصی خود مسافرت میرن نه با قطار
چه دلیل توجیهی دارد دولت برای خرم اباد راه اهن بسازد
بجای این هزینه که از جیب مردم میباشد یارانه را زیاد کنند تا مردم دم عید قدرت خرید داشنه باشن
راه اهن خرم اباد برای چی میخواد
دولت باید جلوی احداث این طرح هزینه بر را بگیره


این طرح شمال به جنوب ازبندر انزلی تا بندر امام هست شما یارانه خودتون را از یه جا غیر از بودجه یه شهر محروم طلب کنید خواهشا
نقل قول کردن
#8 دانشجو 1402-11-14 21:36
به نقل از مهدی:
الان همه مردم با وسیله شخصی خود مسافرت میرن نه با قطار
چه دلیل توجیهی دارد دولت برای خرم اباد راه اهن بسازد
بجای این هزینه که از جیب مردم میباشد یارانه را زیاد کنند تا مردم دم عید قدرت خرید داشنه باشن
راه اهن خرم اباد برای چی میخواد
دولت باید جلوی احداث این طرح هزینه بر را بگیره
شما که اطلاعات در حوزه راهداری ندارید این طرح ملی است و در کریدور شمال به جنوب است و خط جایگزین و استراتژیک است و کلنگ آن از سال ۱۳۵۶ زده شده‌است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا