یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس با بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت اولویت‌دار در صحن علنی مجلس، گفت: براساس متن این لایحه مقرر شد تعطیلات پایان هفته به دو روز افزایش پیدا کند. البته تعیین روز تعطیل و اینکه پنجشنبه باشد یا شنبه، در اختیار و برعهده دولت است و ما در مجلس تنها تعطیلی دو روز را تصویب کردیم.
به گزارش یافته، عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت‌ با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز (دوشنبه 9 بهمن‌ماه) مجلس با بررسی لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت اولویت‌دار، عنوان کرد: این لایحه در ماه‌های گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد تصویب قرار گرفت  و با توجه به اینکه ماه‌ها است که در انتظار طرح و بررسی در صحن علنی مجلس است، امروز براساس تبصره یک ماده 100 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با امضای نمایندگان به رای گذاشته شد و براساس مصوبه امروز مقرر شد در اولین جلسه رسمی صحن علنی مجلس در دستور کار قرار گیرد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح مواد این لایحه اضافه کرد: با توجه به محتوای مصوب در کمیسیون اجتماعی، براساس متن لایحه مقرر شد تعطیلات پایان هفته به دو روز افزایش پیدا کند. البته همچنان که در لایحه هم روز آن مشخص نشده است، تعیین روز تعطیل و اینکه پنجشنبه باشد یا شنبه، در اختیار و برعهده دولت است و ما در مجلس تنها تعطیلی دو روز را تصویب کردیم.
گودرزی کاهش چهار ساعته ساعات کاری را از دیگر مواد این لایحه خواند و افزود:  از طرفی ساعات کاری کارمندان را هم تقلیل و از 44 ساعت به 40 ساعت در هفته کاهش دادیم.
به گفته نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هدف نمایندگان مجلس از پیگیری این لایحه افزایش اوقات فراغت خانواده‌ها در جهت تحکیم بنیان خانواده و گرمی‌بخشی به فضای زندگی کارمندان و کارکنان دولت بوده و هست.
گودرزی با تاکید بر اینکه همه کشورهای دنیا به جز ایران و یک کشور دیگر، دو روز تعطیلات در هفته دارند، تصریح کرد: شایسته بود که ما هم به جهت افزایش بهره‌وری و رضایت‌مندی و انگیزه کارکنان و همچنین در جهت تحکیم بنیان خانواده‌ها، توجه به اوقاتی که خانواده‌ها بتوانند بیشتر در کنار همدیگر باشند و از فرصت پایان هفته بهتر بهره ببرند این مصوبه را پیگیری کردیم  تا در اولین جلسه صحن علنی مجلس در دستور کار قرار بگیرد. پیش‌بینی می‌شود که با رای قاطعی تصویب و پس از تایید شورای نگهبان، اجرا شود.

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1402-11-09 23:18
نماینده شجاع
همونجا که تو مجلس گفته چرا برا تهرانی ها تعطیلات دو روزه ولی شهرستان ها یک روز مگه خون تهرانی ها رنگین تره....عالی بود .بنظرم قصه جالبیه یکی همین بی عدالتی بین تهران و سایر شهرها و دیگری وقتی با عدد میگن تعطیلات ایران کمه نسبت به همه کشورها ولی باز کسی باور نمیکنه .. بهرحال امیدوارم سرانجام بگیره این طرح پس از سال های سال...البته چون اونجا تا ۲۴ بهمن تعطیله باز امیدوار نباشیم بهتره
نقل قول کردن
#2 فرزاد 1402-11-10 07:42
جمعه و شنبه باشه بهتره...
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1402-11-15 16:31
جمعه و شنبه بهتره با دنیا هماهنگتر میشیم.البته این دولت از همه دنیا فاصله گرفته و احتمالا همان پنجشنبه را تعطیل میکند.
نقل قول کردن
#4 رضا 1402-11-17 19:10
باسلام خدمت آقای اکبر ۰۰ظ
منم فکر میکنم هیچ فرقی نداره ۵ شنبه باشه یا شنبه .. ما مدتهاست با دنیا ارتباط چندانی نداریم و تاثیری نداره برامون چه روزی باشه .. مورد تحریم تمام دنیا ییم حتی عراق ..هر روزی باشه مهم نیست نه برا ما نه دنیای بیرون ... اقتصاد چمدانی یعنی این ... تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا