یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اولین نوزاد مورد حمایت مرکز پیشگیری از سقط "نفس" خرم‌آباد متولد شد.
به گزارش یافته، اولین نوزاد مورد حمایت این مرکز پیشگیری از سقط دختربچه ای بود که والدینش به منظور زنده نگهداشتن نام این مرکز، او را نفس نامگذاری کردند.
در این راستا مدیر کل امور بانوان، خانواده و جمعیت استانداری لرستان تولد اولین نوزاد مورد حمایت مرکز نفس را اتفاقی مهم در تقویم جمعیت استان لرستان برشمرد و در خصوص این نوزاد گفت: والدین این نوزاد در سه ماهگی قصد سقط آن را داشتند که توسط دست اندرکاران مرکز پیشگیری از سقط نفس شناسایی و پیگیری های لازم برای انصراف آنها از سقط جنین انجام شد.
فریبا ولیپورعنوان کرد: خوشبختانه در مدت شش ماه گذشته تا زمان تولد این نوزاد هزینه های مراقبت آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شد تا امروز در کمال صحت و سلامت متولد شود.
وی همچنین در خصوص مرکز پیشگیری از سقط نفس تصریح کرد: از افتتاح اولین مرکز نفس استان در خرم آباد کمتر از یک سال می گذرد و خوشبختانه علاوه بر این توانستیم در این مدت شعبه های دیگر این مرکز را در تمامی شهرستان های استان راه اندازی کنیم.
مدیر کل امور بانوان استانداری اظهار کرد: از زمان شروع به کار این مراکز در استان تا کنون 78 مادر در آستانه ی سقط جنین شناسایی شده اند که با پیگیری های انجام شده توسط این مرکز از سقط انصراف داده اند.
ولیپورحمایت از این مرکز مهم و تأثیر گذارو کاملا مردم نهاد در موضوع جوانی جمعیت را ضروری دانست و گفت: از مردم و خیرین انتظار داریم در امر معرفی این مرکز و حمایت مالی آن مشارکت کنند.
مرکز مردم نهاد نفس با رویکرد پیشگیری از سقط جنین در تمامی شهرستان های استان نمایندگی دارد و خیرین می توانند کمک های حمایتی خود را از این مرکز به شماره حساب 881367261 و یا شماره کارت 6037997950502691 بنام مرکز مردمی نفس واریز کنند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 علیزاده 1402-11-11 08:42
سلام کارتون عالیه. برای بهتر شدن کار، به فکر چاره باشید و خانواده هایی که قصد این کار رو دارند مورد بررسی قرار دهید که مشکل کجاست که بیشتر به فقر و بیکاری بر می گرده اگه بشه برای سرپرست خانوار کار ایجاد بشه جلوی این دست اقدامات گرفته میشه.
در لرستان فرصت شغلی زیاده فکری به حال بیکاری استان بکنید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا