یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار خرم آباد گفت: دریاچه دوم پارک بهشت به دلیل وضعیت نامناسب تفریحی، به مرکز نمایش‌های آیینی و بازی‌های بومی محلی تبدیل می‌شود.
داریوش بارانی بیرانوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرداری خرم آباد برای حفظ دریاچه دوم پارک بهشت از ژئوممبران (عایقی برای جلوگیری از نفوذپذیری آب به لایه‌های زیرین) استفاده کرد که متأسفانه جوابگو نبود و مشکلات فنی در نگهداشت آب کماکان پابرجا ماند.
وی افزود: این دریاچه در سال‌های پربارش هم سرریز نمی‌شد و وضعیت مناسبی به لحاظ آبگیری نداشت و از طرفی با توجه به کاهش بارش‌ها و عدم بهبود وضعیت دریاچه، با نظر کارشناسان امر تصمیم بر این شد که دریاچه دوم این پارک به محلی برای نمایش‌های آیینی و بازی‌های بومی محلی تبدیل شود.
شهردار خرم آباد با اشاره به نبود مرکز برگزاری نمایش‌های آیینی در شهر خرم آباد گفت: هرساله بازی‌های بومی محلی، در فضا‌های نامناسب گوشه و کنار شهر برگزار می‌شدند که شهرداری خرم آباد در راستای جلوگیری از این پراکندگی‌ها اقدام به تجمیع برگزاری آن‌ها در یک فضای مناسب نموده است.
بارانی بیرانوند بیان کرد: در این راستا با بسیج سازندگی قراردادی منعقد شده است تا اردیبهشت ماه سال آینده با نصب سه سکو در فضایی به طول ۵۱۴ متر مربع در این دریاچه با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال، محلی برای برگزاری همایش‌های آیینی و بومی محلی با گنجایش یک هزار نفر فراهم شود.
به گزارش ایرنا احداث دریاچه شهری و پارک بهشت خرم‌آباد سال ۱۳۸۴ با هدف توزیع عادلانه و افزایش سرانه فضای سبز در پهنه جنوبی و باغات حاشیه آرامستان اصلی شهر خرم آباد(خضر) کلید خورد.


دیدگاه‌ها  

#1 #حسین 1402-11-07 18:31
آقایان محترم حیف نیست دریاچه به این قشنگی را ویران کنید وبجای آن ساختمان بسازید.وساخت مرکز آیینی را جای دیگر بسازید وبجای آباد کردن وتخریب دریاچه بهشت.لطفا این کار را نکنید
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1402-11-10 07:54
لطفا این کار رانکنید. زیبایی دریاچه اول هم از بین می رود لااقل بجای ان بوستان یا درختکاری کنید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا