یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بازرس کل استان لرستان از شهروندان خواست تا هر گونه تخلیه نخاله غیر مجاز و پسماند‌های شهری را به سامانه ۱۳۶ استان و یا سامانه www.۱۳۶.ir بازرسی کل کشور و یا دادسرا گزارش کنند.
به گزارش یافته، سعید رازانی در جلسه مدیریت و ساماندهی پسماند (نخاله‌های ساختمانی) که ۴ بهمن ۱۴۰۲ در سالن جلسات بازرسی کل استان در سالن جلسات بازرسی برگزار شد؛ اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلات شهری خرم آباد ریختن نخاله‌های ساختمانی است و این رفتار نادرست از یک طرف طبیعت و مسیر جاده‌ها را نازیبا می‌کند و علاوه بر این مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد که در واقع این معضل نوعی مشکل زیست محیطی است و قانونگذار این موضوع را به عنوان جرم تلقی کرده است و‌امیدواریم در کنار برخورد قاطع و قانونی و نظارت دقیق، به گونه‌ای فرهنگ‌سازی صورت گیرد که افراد خود رغبت به این داشته باشند که نخاله‌ها را به مکان‌های مشخص شده و به بیرون از شهر منتقل کنند. هر چند گاهاً ریختن نخاله‌ها با انگیزه تصرف اراضی صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: قانون مدیریت جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی به درستی انجام نشده و متأسفانه برخی شهروندان با عدم رعایت توصیه‌ها و اخطار‌ها، اقدام به دپوی خاک و نخاله و ضایعات در برخی زمین‌های بایر در سطح شهر یا حریم جاده‌ها می‌کنند که این امر علاوه بر ایجاد خطرات بهداشتی و زیست محیطی، موجب مخدوش شدن چهره شهر و آلودگی بصری می‌شود و مسیر‌های ورودی شهر از جمله بام لرستان چهره زشتی در منظر عمومی ایجاد کرده که مسئولان مربوطه باید در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام و تلاشی مضاعف داشته باشند.
رازانی اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط نظارت کامل و دقیق بر ریختن نخاله‌های ساختمانی در حریم رودخانه‌ها، جاده‌ها و... داشته باشند و پلیس راهور با جدیت عوامل بازدارنده از جمله توقیف خودرو‌ها، ابطال گواهینامه و جریمه را برای این دسته از رانندگان لحاظ نمایند و هر چه سریعتر استقرار کیوسک‌ها و گشت‌های مستمر در نقاط استراتژیک شهر عملیاتی شود.
بازرس کل استان خاطر نشان کرد: دستگاه‌های متولی در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم از طریق صدا و سیما و نصب بنر در سطح شهر انجام دهند، تا شهروندان گرامی هر گونه تخلفی را در سطح شهر، حریم جاده‌ها و یا حریم رودخانه‌ها مشاهده نمودند بلافاصله آن را به سامانه ۱۳۶ استان و یا سامانه www.۱۳۶.ir بازرسی کل کشور و یا دادسرا گزارش نمایند و قطعاً متخلفین پیگرد قانونی و قضایی می‌شوند و به مجازات مقرر در ماده ۱۶ قانون مذکور و نیز توقیف خودروی تخلیه‌کننده طبق ماده ۲۰ این قانون به مدت یک تا ده هفته محکوم می‌شود.
این جلسه با حضور سعید رازانی بازرس کل استان، مصطفی کریمی معاون سازمان بازرسی استان، سید محسن عبدالهی رئیس اداره حقوقی و نظارت همگانی، حیدری معاون دادستان، سالاروند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، شیروانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، معاون خدمات شهری، رئیس سازمان مدیریت پسماند، مدیر منطقه ۲ و ۳ شهرداری خرم آباد، دبیر کارگروه پسماند خرم آباد، رئیس محیط زیست شهرستان خرم آباد، معاونت توسعه شهرداری برگزار شد.


دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1402-11-06 21:05
ورودی خرم‌آباد از پادگان بدرآباد تا میدان شقایق چرا باندکندرو خاکی دارد؟ چرا آسفالت و حداقل لکه گیری نمیشود؟ انصافا سه شیفت کار کنند شاید روگذر شریعتی درست شد بخدا هر روز ترافیک سنگین است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا