یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از تحویل یکی از پیشرفته‌ترین شتاب‌دهنده‌های جهان، به این دانشگاه خبر داد.
به گزارش روز یک‌شنبه یافته، دکتر بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در تشریج این خبر گفت: برای اولین بار در لرستان دستگاه شتابدهنده خطی شرکت الکتا با مدل versa HD مجهز به انرژی فوتون l۰mv، ۱۸MV، ۶mv و انرژی‌های الکترون با دقت بسیار بالا از طریق هئیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی لرستان تحویل داده شد.
این دستگاه با استفاده ازتکنیک HDRS توانائی استریوتکنیک، IMRT، VMAT، Arctherapy را دارد. کولیماتور این دستگاه از نوع HD Ayility بوده که در آن سرعت لیف‌ها نسبت به سایر کولیماتور‌ها دو برابر شده و۶۰ درصد زمان درمان را کمتر کرده است. سیستم هدایت تصویر رادیوتراپی غیرتهاجمی ۴D، شکل دهی پرتو با کیفیت بالا، هدایت تصویری پیشرفته آنلاین، تولید پرتو‌های با دوز بالا و HDRS از ویژگی‌های منحصر به فرد این شتابدهنده خطی می‌باشد.
دکتر بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: به گفته شرکت پشتیبان، فرآیند ساخت بونکر‌سازی این پروژه و نصب این دستگاه چندین ماه زمان می‌برد.
وی تأکید کرد: این دستگاه یکی از بروزترین و فوق‌العاده‌ترین دستگاه‌های کشور است و نوع خاصی بوده که تنها روی بافت تومورال تمرکز کرده و کمترین عارضه را برای بافت‌های سالم دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان گفت: سلامت بیماران سرطانی و نیازمند پرتو درمانی و خدمات درمانی خاص همواره مورد توجه ما بوده است و‌امید است که با نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری این دستگاه بتوانیم خدمات شایسته‌تری را به بیماران استان لرستان و حتی بیماران استان‌های همجوار با تعرفه دولتی و تحت پوشس بیمه‌ای ارائه دهیم و برنامه توسعه حوزه درمان سرطان و تجهیزات پیشرفته و مدرن برای تحویل به دانشگاه لرستان در دستور کار قرار دارد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 هیراد 1402-10-24 08:54
شق القمر نشده. این دستگاه را به بسیاری از استانها تحویل داده اند
نقل قول کردن
#2 امیر 1402-10-24 11:23
اطمینان داشته باشید این یکی از پیشرفته ترین دستگاه های حال دنیا نیست و ما خیلی عقب هستیم از دنیا
نقل قول کردن
#3 محمد 1402-10-24 17:50
اینکه این دستگاه پیشرفته است یا نیست ویا اینکه کار بزرگی هست یا نه به نظر بنده هرکسی کاری برای استان و کشور انجام دهد ولو یک کار کوچک با از اون شخص تقدیر شود تا انگیزه ای برای کار بعدی شود.
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1402-10-24 18:57
خداروشکر.
نقل قول کردن
#5 تقی 1402-10-24 19:25
یکی از موانع پیشرفت استان ، همین فرهنگ منفی بافی، خود کم بینی ، حق نشناسی و تخریب دیگران است
نقل قول کردن
#6 امیر 1402-10-25 11:56
به نقل از محمد:
اینکه این دستگاه پیشرفته است یا نیست ویا اینکه کار بزرگی هست یا نه به نظر بنده هرکسی کاری برای استان و کشور انجام دهد ولو یک کار کوچک با از اون شخص تقدیر شود تا انگیزه ای برای کار بعدی شود.

اگر قراره کاری انجام شود و خدمت به مردم باشد باید انجام داد و نگفت
چون گفتن نداره باید انجام بشه با بهترین تجهیزات
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا